Ny telefon till sambo

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av KoktGrus, 5 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min sambo är bra på att tvätta, problemet är att hon tvättat lite för mycket... Hennes gamla sony ericsson w595 är nu jätteren, men batteriet räcker inte en dag... har provat att byta batteri, men det hjälpte inte...


    Tänkte binda upp mitt abonnemang och på så sätt få loss en gratis, eller väldigt billig telefon... funderar bara lite på vilken!

    Hon har ett X10 Mini på tv och tycker att den är väldigt fin.. men det är väl allt på reklam, känns som att en så liten telefon med pekskärm känns lite för liten för att den ska gå att använda? En annan kör ju desire =P

    Tänkte då mini pro, samma telefon fast med tangentbord.. men batteriet verkar ju väldigt dålig på båda dessa enheter?


    Sedan såg jag wildfire ligga ganska högt rankad på prisjakt, denna är ju också ett alternativ.


    Vad hade ni valt och varför? Ni ser vilken prisklass jag tänkt röra mig i..
     
  2. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag tycker ni skall åka in och titta på X10 Mini och Wildfire på ett ställe där dom funkar. Jag tycker att bilden känns lite dassig på Wildfire, inte alls lika fin och klar som på Desire.

    Skulle jag ha valt i den prisklassen så hade jag valt X10 Mini Pro
     
  3. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Dock är x10 mini inte bara liten den är helt sjukt liten.
     
  4. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har kikat på lite filmer och gränssnittet på x10 mini ser ju helt klart bra ut för den lilla skärmen...

    men en taltid på knappt 4 timmar? är batteriet en katastrof eller håller det en dag utan problem vid "normal" användning? Hon surfar knappt något, möjligtvis att hon kör spotify. men det fungerar till så gammal android?
     
  5. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nu har hon fått sin mini pro! verkar ju rätt ok!

    det enda jag funderar över är skärmen, är det någon slags kantutjämning på texten på skärmen? tycker det är så suddigt?
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det är låg upplösning på skärmen. Dels för den lilla skärmen, och dels för tillverkningskostnader kan man tro.

    Den är tyvärr lite suddig.

    Men dålig batteritid kan jag inte påstå. Sambon har en mini (ej pro) och hon är van med Aino, W910i osv innan. Hon klagar inte, utan tycker mest att allt är roligt.

    Man får se till att man använder en smartphone kanske som i mitt fall 200% mer än en dumbphone, och dessutom har mycket kraft med en stor skärm
     
  7. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    upplösningen är ju ganska hög för en så liten skärm, men det är just det att den smetar ut texten över halva pixlar på något sätt... som "cleartype" i windows om du känner till det :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.