Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det låter väldigt konstigt. Kanske blir bättre när du använder back knappen som ska funka bra i version 1.1.

Okej ja kan inte riktigt svara på varför du får fc men vi får kolla på det. Tycker du texten är så liten. Anledningen är att om den är för stor så kommer det bli svårt att få plats med allt på en liten skärm. Men vi får se om vi ändrar det till senare. Tack för bilden vi kommer kolla och försöka komma på vad felet är.

2. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spotify Remoten har en go plats för längre ner. Låtnamnet kan antingen vara där, eller så kan ni flytta ner knapparna. Men det gör ni som ni vill på! Funkar bra som det är!!

Yes, låter nice! Tack ännu en gång för en fin app! Tog bort Gmote och Spotify Remote :) Så här vann jag helt klart!

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Problemet blir inte tydligt på din skärm eftersom du har en desire med en stor skärm. Men på en X10 mini är det inte så gott om plats.

4. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Oj, är för bortskämd antar jag :D

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Fast den här kan väl bara via nätverket och gmote funkar även via 3g så dom går ju inte att jämföra

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vår fungerar över 3g även om det inte är rekommenderat av säkerhets själ.

7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi släppte precis en update på market :D Detta är version 1.1 vilket innebär att ändringarna är lite större än vad de tidigare har varit.
    Uppdateringen innehåller:
    *Förbättrat tangentbord finns även symboler i tangentbordet och layouten är mycket bättre.
    *Det går även att ha flera servrar kopplade till en remote utan att behöva minnas ip. Självklart styrs inte alla servrarna samtidigt utan bara en i taget :P

Ville även rekommendera er att läsa reviewn från androidspin http://androidspin.com/2010/07/30/app-review-unified-remote/

Hoppas ni gillar den nya uppdateringen :D

8. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Jasså har för mig att ni skrev att den bara funkade över wifi?
    Eller har jag blandat ihop denna app med nån annan tro?
    Hursomhelst, hur gör jag att den ska funka över 3G för ipadress rutan är mörk så jag kan inte ändra

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi rekommenderar verkligen inte att du kör över 3G eftersom du då måste öppna upp portar i routern och brandväggen ut. Detta är verkligen inte säkert. Om du menar ipadress rutan i servern så behöver du inte bry dig om den eftersom den bara visar vilka vilka ipadresser som din locala dator har inte vilka ipadresser som syns ut. Vi kan dessvärre inte berätta hur du ställer in så den den ses utifrån eftersom det skiljer sig mellan olika routers.

10. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Där ser man, fick det att funka så nu vet jag det :)

11. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Funkar kanon även om jag är lite ny med programmet.
    Saknar dock om man går in i media playern att man skall kunna hämta fil nu gör ja det via den explore.
    Skitsak men annars hur grymt som helst :)

12. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Reconnnn

Jag måste trycka på Windows två gånger för att få igång Start. Ska det vara så?
    Vibration efter knapptryck på mobilen hade suttit fint! Annars vet man inte om mobilen reagerar eller inte!

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Lysande :D Var bara försiktig så du inte öppnar upp så någon du inte vill ska kunna komma in på ditt nätverk gör det. Lycka till !

Det blir lite svår implementerat att göra det på det hållet den lösning vi tänker oss är att när man startar en fil i explorern så ska rätt remote öppnas direkt. Vad tror du om det?

Ja det ska nog fungera så eftersom start öppnas när du släpper knappen inte när du trycker ner den. vi valde denna lösning eftersom du annars inte kan använda de funktioner som windows knappen mer kan göra typ windows + e som öppnar explorern.
    Vibration är något vi ska kolla på som en inställning så man kan välja mellan vibration av , på kanske det kommer med i version 2.

14. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låter nice! Inte testat med Windows+e. Blir bara bättre och bättre :)

15. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur högerklickar jag med musen? Är det bara jag som är kass eller går det helt enkelt inte?

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det går helt enkelt inte just nu.

17. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Synd! Så fort det går slänger jag ut gmote och kör med eran.

18. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej vi håller på att fundera på hur vi ska förbättra mousen så vi kan göra en riktigt bra i version 2. Så alla era tankar är intressanta.

Det vi har tänkt just nu är att vi ska göra en multitouch och en singeltouch mus där singeltouch har två knappar och en scroll yta. Multitouch hade vi helst gjort så det bara var en yta utan några knappar men vi har inte riktigt kommit på hur man ska göra right click då så om någon har något förslag på det så är vi mycket intresserade.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

En fråga till er som använder programmet:

Vad använder ni den till aktivt? Har använt den lite till Spotify men det finns säkert smarta saker som jag inte tänkt på.

En fråga till er som utvecklar programmet:

Har ni planer på att implementera XBMC-styrning? Det är nämligen högintressant i många hus och hem. Bland annat mitt. Har den officiella XBMC-appen men det skulle vart skönt att ha allt i en app istället. Du har för övrigt inga planer på att samarbeta med killen som gör appen till Tellstick? Nice att ha en app som styr ALLT i hemmet på ALLA vis.

20. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag använder den till Media kontroll (Spotify mm) och Tellstick kontroll.

Dem använder redan min kod från MobileRemote för att styra Tellstick, XBMC går väl att styra till viss del med Media remoten, visst vore nice kunna ha allt som XBMC kotnrollen ;-)