Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Rolars

Rolars Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har nyligen börjat använda Appen och tycker den är kanon.
    Jag kör WMC och XBMC ganska mycket. saknar lite knappar för WMC för att kunna styra TVn på ett bättre sätt. Skulle vara bra om det fanns plats för knappar som rec, paus, kanalbyte och direkt knapp för att starta först och främst TVn i WMC. Även bra med allmänna mediaknappar, nu måste man switcha mellan Media remoten och WMC remoten.
    XBMC har en egen android remote som har löst några av dom grejerna, titta gärna på den designen.

//Robert

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Just nu är Media Center kontrollen väldigt grundläggande mest för att det ska gå relativt smidigt att navigera runt. I version 2 så ska vi kolla på det igen och göra något mer avancerat.

3. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Klockren app!!! Satt och latjade runt med den igår.. :D
    Allting funkade precis som man hade förväntat sig, det enda som man saknar är ju just att se spellistorna i Spotify men det har vi ju redan avhandlat så..

I övrigt hade jag två problem men jag har inte hunnit testa efter Froyo uppdateringen inatt så ta det mer som info!
    Det jag hade problem med igår var tangentbordet, 789 var förskjutet ett steg så jag hade två 6: or och ingen nolla samt att appen startade om lite då och då för att den kraschade men som sagt var..
    Nu har jag Froyo så jag återkommer senare om felet har försvunnit...

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tack för att du upplyste oss om det problemet. Dålig testning från vår sida :P

Det låter inte så bra. Har varit med om det själv lite då och då. Problemet ligger i att android inte hanterar minnet så bra. Väldigt skumt. Vi ska försöka hitta en lösning på det i senare version. Vore intressant att veta om det är någon speciell remote som gör det eller om det är alla och om du kan återskapa det medvetet.

5. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Du, jag har jobbat som tystare.. helt omöjligt att hitta precis allt. Det är väl därför man låter användare testa.. ;)

Har suttit och pillat runt i 15 min nu men inte fått det att kraschar.. Återkommer om det återkommer. :-)

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

En av anledningarna till att det är gratis :P.

Gör så!

7. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Multi touch-musen fungerar sådär på min desire. Men det spelar egentligen ingen roll när single touch-musen fungerar så bra som den gör. Klockrent!

En tanke bara. Jag bytar ofta mellan file explorer och musen. Hade varit trevligt om file explorer kom ihåg vilken mapp man var i när man byter tillbaka. Nu hamnar man alltid i "rooten".

Är det för många filer i en katalog så dyker inte alla upp i explorern. Så där finns det något typ av problem...

Bra jobbat!

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Bra det är därför vi har två. Så det ska finnas någon som passar.

Vi ska fixa det till version 2. Det du kan göra om det inte är så avancerade saker du ska göra med musen är att använda den optiska track ballen på telefonen för att styra musen.

Mycket känt problem felet ligger i hur vi skickar data. Paketen som skickar data till telefonen får inte vara stora nog så kan inte skicka all data. Detta ska fixas i version 2.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi har släppt en liten update. Den innehåller haptic feedback (sätt på det i preferences). Även en bugg fix i tangentbordet som Thyg0d hittade finns med.

10. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om det är en bugg men på 2 datorer som har servern installerad så går det inte att stänga av om jag inte manuellt stänger servern

11. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Det är nog meningen för att du inte ska stänga servern av misstag. Min gör likadant. Stänger man av servern först så går det att stänga av datorn.

12. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Det låter som dåligt skrivet program enl mig!

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är inte meningen det är en bugg i programmet.

Vi funderar på att släppa en uppdatering men det kommer tvinga alla att byta server. Vilket innebär en ominstallation. Det största problemet är att det inte händer oss så vi kan inte återskapa det för att testa men vi ska försöka hitta en lösning.

14. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Jag kan tyvärr inte installera senaste versionen, står något i stil med att Paketfilen inte kunde signeras korrekt. Har det med programmet att göra lr min mobil? Kör X10an

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt vad felet är men testa av installera den version du har på telefonen och sen dra ner den nya från market så ska det nog fungera.

16. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Då löste det sig:)

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Lysande :D

18. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Installerar gladeligen om servern om det behövs för ännu fler funktioner! Det var ju inte direkt svårt att göra kan jag tycka. :D

Ett förslag för xmbc kontrollerna som jag sitter och leker med nu.. volym kommer ju säkert men ok det går att hålla ner en knapp så den scrollar i t.e.x låtlistan så skulle det vara guld. Eftersom man har en 45 GB mp3:or så tar det ju en stund att scrolla igenom alla. :D

Annars kan jag bara återigen tacka för en ypperlig app!

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Just nu jobbar vi hårt på version 2 som vi kommer släppa om ett tag. Där kommer mycket förändras så då kommer en ominstallation krävas. Största anledningen till att vi vill dra ut på det är att vi har ca 10k användare nu och när vi tvingar alla om installera så finns det risk att det kommer innebära mycket support för oss vilket är lite tråkigt eftersom det tar tid från att skapa nya coola remotes.

20. Soptippen

Soptippen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick appen att funka en snabbis på min x10 mini men nu har den gett sig, vad kan vara felet ? Samma ip adress etc som min internet uppkoppling. Har ingen readme fil eller ngt heller ! :( Tacksam för svar. annars en underbar app !!!

Tackar för den !

Marcus