Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det var så klart ett skämt men om någon skulle vara orolig så får ni väldigt gärna kontrollera med hjälp av ett sniffer program :P

2. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

3. dEnA

dEnA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, först vill jag tacka för ett underbart program. Jag har problem med att filer och mappar är försvunna, men det är under kontroll, som jag förstått.

Jag har datorskärmen fullHD och TV:n 768p, (dvs. jag är tvungen att ha två skrivbord breved varandra) så när jag vill se på film, kan jag nu enkelt med min X10 och ert program söka upp och starta filmen med explorer.

Det jag undrar om det fanns en lösning till är följande:
    Om jag har sett på film tidigare från dataskärmen, öppnas rutan där.
    För att flytta skärmen till TV:n medan jag själv är i vardagsrummet, och inte ser dator skärmen går det till på följande vis:
    1. byt till tangenbord, där tryck Alt+Space.
    2. byt till numpad, där tryck ner, enter och höger.
    3. byt till mus, och dra rutan över till TV:n (alternativt, tappa höger på numpadden 100 gånger)
    4. dubbelklicka rutan fullstor, njut av filmen.

Om ni kunde hitta på nåt enklare sätt för mitt problem vore det super ! Förståss är det också som sådant bättre än att lyfta mitt feta ars från soffan, men en sådan egenskap skulle jag uppskatta !

Mvh.
    Dennis från Finland

4. Mockarutan

Mockarutan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vet inte om det har tagits upp innan, men volymkontrollerna fungerar inte för mig. Kan inte höja eller sänka, men mute funkar. Har en HTC legend och styr en dator med XP pro på över lokalt nätverk.

Men för övrigt ett helt awsome program! :D

5. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Menar du att du hade velat kunna byta mellan skärmar med hjälp av remoten? Det är ganska svårt isåfall har aldrig hittat någon lösning på det hade själv gillat den att kunna göra det.

Vilken remote är det som inte fungerar som det ska. Har själv aldrig haft några problem så min gissning är att du har något speciellt ljudkort. Testa om du kan höja och sänka ljudet med hjälp av media tangenterna på ditt tangentbord. Funkar inte det så är det inte serverns fel. Men om det funkar så vill vi väldigt gärna veta mer om vilket ljudkort och allt som skulle kunna påverka det.

6. dEnA

dEnA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte heller hittat nåt val som "öppna i skrivbord 2"

Enda lösningen jag kommer på, är att ni skulle laga macro funktion. Antingen förkonfigurerad, eller att användaren själv får välja exakt vilka alla kommandon som hör till.

Macron skulle kunna lagas som ett snabbval, att efter man har satt på filmen, kunde man från meny knappen välja macron (av namnet "skärm 2") så gör programmet det jag listade förut.

Vore fungerande för mej !

7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det finns lite planer på macron men det kommer nog ta ett tag innan de dyker upp. Det vi jobbar på just nu är att göra ur helt plugin baserad så att alla remotes är dll filer som ligger på servern och inte på telefonen. Fördelen med det är att vi mycket snabbt kan göra nya remotes och kanske även i framtid kommer kunna göra det möjligt för alla utvecklare att göra sina egna remotes.

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Har inte hängt med i tråden så förmodligen är det mesta sagt redan men här kommer lite input iaf:

När man trycker sök i browser så måste man sen manuellt byta till tangentbord, borde inte det gå automatiskt?

Jag startade spotify-kontrollen utan att ha spotify igång och då funkade den såklart inte. Kan man inte göra så att spotify startas när man trycker på play första gången?

Ser fram emot version 2 :)

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jo det vore absolut möjligt för oss vi ska fundera på det till version 2.

10. tngvll

tngvll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste börja med att säga att jag är grymt imponerad av denna app. Var precis vad jag ville ha tag i.

Har dock några funderingar på saker som vore trevligt att få med. Kanske vissa saker som redan påpekats eller är på gång i nästa version men efter snabb genomläsning av tråden kunde jag inte hitta dessa.

1 - Möjlighet till landskapsläge på musen för att inte behöva vrida telefonen om man växlar mellan mus och tangentbord.
    2 - Växla mellan att visa stora/små bokstäver på tangentbordet beroende på om CAPS är intryckt eller inte.
    3 - Byta ut namnet "back" på tangenten backspace på tangentbordet mot en pil precis som det ser ut på ett fysiskt tangentbord då texten "back" skulle kunna tolkas som att hoppa ett steg bakåt i applikationen (ut till huvudmenyn)
    4 - En egen "remote" för att starta olika applikationer som finns installerade på datorn. Nån form av snabbstart helt enkelt.
    5 - Möjlighet att sortera i vilken ordning de olika remotesen visas i huvudmenyn. Kanske inte jätteviktigt men skulle vara trevligt ibland.

Har även jag, som vissa andra, problem med att när man trycker home-knappen så laddas alla widgets och genvägar på skrivbordet om. Inte alltid detta händer men ibland.

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kommer fixas i version 2.
    Tror jag fungerar. Annars hade det varit meningslöst med en caps knapp.
    Kommer lösas åtminstone delvis i version 2 men jag tror du kommer bli mycket nöjd med lösningen :P.
    Application stater kommer i version 2. Så du väljer ett antal program du vill kunna starta.

Kan inte lova något men vi ska fundera på det. Vore ju smidigt men måste ju vara ett okej gränssnitt för det också.

Aldrig hört om det problemet tidigare och kan verkligen inte se att det skulle vara vår app som gör det. Home knappen har vi inget med att göra så den ska fungera precis som vanligt.

Last edited: 25 sept 2010
  12. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker att ni borde ta betalt för version 2 ifall betalapps kommer till Sverige!

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi kommer försöka hitta något bra sätt att ta betalt. Men det kommer fortfarande vara gratis för de flesta bara de som vill ha extra funktioner kommer få betala.

14. tngvll

tngvll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade för mig att jag läste om nån mer som hade liknande problem och lyckades hitta den posten. Vet inte om detta beror på samma sak som får applikationen att "force closa" p.g.a. minneshanteringen för vissa. Har inte hunnit använda appen så mycket än men råkade ut för detta åtminstone ett par gånger. Vet också att ni inte har med home-knappen att göra men eftersom problemet uppstår när man försöker "avsluta" appen så känns det som den har med saken att göra. Men känns inte som ett gigantiskt problem.

Upptäckte även en bugg i fil i "Explorer" när man försöker bläddra sig in i en mapp som är tom så kommer man aldrig in i mappen utan man står kvar på samma nivå som tidigare. Spelar väl heller ingen större roll kanske när man vet om det men man borde väl egentligen komma in i mappen ändå även om det inte finns nåt innehåll. Men det kanske också fixar sig i nästa version.

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja har inte en aning om anledningen till det. Kanske något med HTC Sense att göra har själv aldrig testat på en Sense telefon. Men det löser sig nog i nästa version för appen kommer vara omgjord från grunden finns inget kvar.

Vi kommer göra om explorern från grunden så det kommer säkert lösa sig i version 2.

16. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bra design.

Ville bara säga att det var länge sen jag såg ett fjärrstyrnings-
    program som hade ett sånt rent gränssnitt utan en massa lullull.

Hoppas ni inte faller för lullull i version2 bara, fjärrar skall vara
    rena (i min värld iaf). Ni kan klara er om ni gör version2 med
    lullull om ni stöder skins i den så man kan ha det rena gränssnittet iaf :)

Bra jobbat iaf

17. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vet inte om det har önskats tidigare. Men jag skulle vilja ha en funktion att byta playlist i spotify. Alltså en knapp så att man kan se vilka playlists man har och kan välja en. Hade vart utmärkt när man går omkring i lägenheten å grejar å ha sig. Visserligen kan man köra spotify på telefonen. Men jag har inte premium och vill liksom köra det via datorn för det är bättre ljud där.
    Tror ni det kan vara möjligt i v.2?

För övrigt en grym app

18. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi kommer troligen inte lägga till så mycket lullull i version 2. Det kommer framför allt statsas mycket på funktionerna. Så det ska vara enkelt och snabbt att använda.

Vi hade väldigt gärna gjort en betydligt mer avancerad spotify remote men Spotifys apier tillåter inte detta. Om vi skulle göra det hade vi varit tvungna att skriva en egen spotify klient för datorn och då hade det krävts premium för att använda den.

19. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Det ni borde göra i V.2 är att fixa så att man inte behöver göra nya fjärrkontrollsikoner till alla nya kontroller, utan att man i dll-filen kan välja vilken av standard-kontrollerna man ska använda.

20. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Menar du typ play knappen och så lr menar du de som visar vilken remote det är?