Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 juni 2010.

1. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Haha, jodå. Både telefonen och datorn är kopplad till samma Wifi. Och IP är kvadrupel-kollad och rätt, både enligt server-programmet och ipconfig.

Det finns inte några kända problem med CynogenMod? Vad det nu skulle spela för roll.

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ne det ska inte vara några problem. Det är så sjukt svårt att hjälpa med sånt här utan att vara på plats :P. Du verkar ha allt rätt. Förstår jag det rätt att du har fått det att funka fint tidigare?

3. Das Erdbeerkuchen

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Ja.

Eller, inte på denna datorn, jag har inte provat på denna innan då den är rätt ny. Har du några tips på hur jag kan göra lite enkel felsökning? Hade vart fint att kunna pausa filmen när datorn står så långt bort från soffan. ;)

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Stäng av brandväggarna helt. Kan vara så att du har någon mer brandvägg på datorn som förstör det. Testa även pinga från någon annan dator. Kolla så att du tillåter udp genom brandväggen så det inte enbart är tcp. Det är vad jag kan komma på

5. Das Erdbeerkuchen

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Hmm, AVG har inte någon brandvägg va? Fungerar inte när jag stängt av Windows brandvägg helt heller. I routen är 5429 öppen för båda protokollen för datorns interna IP.
    Pinga från annan dator går inte då jag inte har någon. Går det göra från telefonen? Hur?

Det kan inte vara problem med att datorn är på 802.11n och telen på g? Eller, min Nexus one är ju på n också. Även om det inte ska spela roll.

EDIT:
    Och BOOM. Som magi. Efter att jag avinstallerade AVG funkar det perfekt. Får hitta något annat antivirus.

Last edited: 15 oktober 2010
  6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

okej jag vet inte om du kan pinga genom telefonen men det är säkert möjligt med någon app. Tror inte heller AVG har någon brandvägg. Du kan testa öppna upp helt i din router och köra över 3g istället. Ge din Dator DMZ rättigheter (OBS ändra tillbaks efter test) Sen går du till myip.se så skriver du in den ipn i din telefon. Detta ska du bara göra för att testa ändra tillbaks allt efteråt så du är säker igen. Vad är det för router du har?

7. Das Erdbeerkuchen

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Ah, du svarade innan min edit, det fungerar nu. Även med Windows brandvägg igång. Det var troligtvis något strul med AVG.
    Och jag har en Netgear CG3100 (ComHem) om du undrar ändå. ;-)

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej bra att det löste sig. Hur löste du det? Vad ändrade du i AVG? Väldigt bra att veta inför framtida frågor.
    Edit: Läste precis din edit :P du behöver inte svara på mina frågor nu.

9. Nicklas

Nicklas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Info:
    Jobbtelefon, sämsta jag haft.
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    Tack för infon. Jag har all förståelse för att det tar sin tid. Funktionerna du nämnde lät bra och jag ser fram emot att kasta mig över betan när den kommer.

10. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Underbar app, gillar verkligen Spotify-remoten! :)
    Skulle gärna se Spotify-remoten som en Widget ;)

11. SuperMatz

SuperMatz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Win XP på en laptop och har installerat UR på den och min Desire. Upptäckte att så länge UR-servern snurrar på datorn så kan jag inte stänga av datorn via ett tryck på datorns power-knapp. Stänger jag av UR så funkar power-knappen igen.
    Det går bra att stänga av via Start - Stäng av som vanligt, men jag gillar att bara behöva trycka på knappen för att stänga av datorn...

I övrigt vill jag bada er i ros-blad och champagne för en superkul app! Jag kommer använda den på en föreläsning snart. Möjligheten att styra browser, mediaspelaren, OpenOffice Impress samt musfunktionen kommer göra föreläsningen häftigare än häftig!!!
    Jag ser med ett barns otålighet fram emot nästa version! ;)

12. Karamellkungen

Karamellkungen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar mycket bra.
    Vore ännu bättre om man kunde styra VLC media player

Edit: Skojade bara, det gick ju!

Last edited: 18 oktober 2010
  13. uniq

uniq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Önskelista:

Jag har använt gmote, men den åkte snabbt när jag fann unifiedremote! De ni gjort är awesome!!

Lite önske/förslag-lista som jag skulle kunna se:
    - Kunna variera känsligheten på musen. Wildfiren blir musen väldigt slö, för att den inte har så hög dpi. Detta i kombination med en stor skärm gör att flytta musen från höger till vänster är typ 9-11 swipes.. Liiiiite jobbigt :P
    - Shortcuts/Quickstart eller vad man vill kalla det. En drös med program som man enkelt vill kunna starta upp med en knapptryckning.
    - Ifall man är i en remote, och trycker någonstans där de inte är en knapp och drar runt, så är de touchpad. Jag sitter själv och zappar sjukt mkt mellan browser och mouse.

Som sagt, en önskelista bara ;)

Dock får jag erkänna att vissa saker har chockat mig hur väl gjort de är.
    - Multitouch musen är briljant! Jag sitter nu i soffan och scrollar igenom mig greader på datorn.
    - Att kunna använda styrkorset till mus var jag än är, fucking genius!! :P
    - Erat eget tangentbord, så att man kan komma åt alla shortcuts man har programmerade på tangentbordet!

Keep the good stuff coming :)

14. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi har lite funderingar på widgets men tror inte vi hinner få med det till version 2 men det är något vi funderar på.
    Detta är en bug vi har som vi absolut kommer fixa till version 2 det är riktigt dåligt att den finns där men det händer bara på XP och eftersom vi använder win 7 när vi utvecklar så missade vi den tyvärr.

Känsligheten kommer definitivt kunna ändras i version 2. Funkar bra på min telefon men den har som du nämner en hög upplösning.

Vi kommer även bygga vidare på taskswitchern så där tänker jag mig att vi kommer lägga till så man kan starta program.

Vi kommer fixa ett nytt sätt att hantera både tangentbord och mus i version 2 som jag tror kommer göra alla glada :D.

Och tack för alla komplimanger det är dem som gör det roligt att jobba vidare och försöka skapa en grymt bra produkt :D

15. the_wanderer

the_wanderer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Riktigt grym App! använder den nästan dagligen.

Tanke, kan ni inte göra en windows klient så man kan styra typ spotify från en annan dator?

/Peter

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kan tänkas att vi gör det i en framtida version. Men det finns inget som är planerat just nu. Det vi däremot har lite planer på är ett web gränssnitt så och det kommer ju så klart fungera på en windows dator.

17. Mr Ecklie

Mr Ecklie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för en fantastisk app!
    Har inte läst hela tråden så detta har kanske redan efterfrågats, men skulle det vara möjligt att införa nånting för oss musiker, typ en controller med "skjutreglage" och knappar, som man sedan kunde länka till olika funktioner i diverse musikprogram? Som det här ungefär:
    http://hexler.net/software/touchosc
    Behöver inte fungera med OSC förstås...

18. Karamellkungen

Karamellkungen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat den här sedan igår och det fungerar utan problem.

Om jag ligger och kollar på film i soffan, sen när någon ringer så skulle jag vilja kunna pausa filmen snabbt. Är det möjligt? Ingen ringde och störde mig igår, därför har jag inte testat om det går.

Om det nu inte går så kanske man kan göra så att när någon ringer, så kan man trycka på volym upp/ner på sidan av telefonen för att pausa filmen?

19. the_wanderer

the_wanderer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det låter suveränt! ser fram i mot det

20. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ser spännande ut men tror inte vi kommer göra en remote eftersom ingen av oss som utvecklar använder eller kan den typen av program men i version 2 så kommer vi göra det möjligt för vem som helst att skapa sina egna remotes så då kan du göra det :D det är inte så svårt i de flesta fall.
    Det finns en del funderingar på just denna typ av funktioner som använder olika delar av telefonens hårdvara för att styra olika apparater. Och då skulle det inte vara omöjligt att implementera en sån har funktion. Som gör något när det ringer. Håller med om att det vore väldigt smidigt.