Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det absolut hands-down coolaste vore ju om man kunde styra datorns volym med volymknapparna på mobilen. Då skulle total lycka vara uppnådd. :innocent:

2. Karamellkungen

Karamellkungen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kan du ju göra med "general media remote control"

3. Raketostkostym

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hmm, även med volymhårdvaruknapparna på mobilen också? :P

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Finns planer på detta. Får se om det hinns med i version 2 till att börja med men det kommer förhoppnings viss.

5. Anders

Anders Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis till en mycket trevlig applikation. Tänkte främst använda den för att styra Powerpoint. Några snabba kommentarer:
    1. Musen är lite laggig. Har provat PRemoteDroid som använder bluetooth och har en mycket trevlig implementation av mus. Kanske går att få inspiration där?
    2. Går det att göra en installation på USB stick så man lätt kan flytta programmet till en presentationsdator?
    3. Skulle vilja ha lite mer information när jag kör presentationen. T.ex. Slide: present/total, Time: Minuter:sekunder och möjlighet att lägga in vibrationsalarm vid vissa tidpunkter, pointer option under presentationen
    4. Fick Force close när jag provade runt applikationen. Återkommer med mer detaljer.

Har ni något datum planerat för version 2?

6. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Detta är en underbar idé, kommer man kunna dela med sig av sina egna remotes? Kommer detta ske i form av plugins via market eller läsa in filer från SD?

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag hoppas verkligen detta kommer vara nedladdningsbara via programmet och lagras på SD. Market är redan nerskitat med alldeles för mycket teman etc.

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

1. Vi ska se till att den blir snabbare. Har inte själv några problem men det kan ha med telefon modell och nätverkets kvalité. Det märks ju så mycket tydligare med lagg i just den.
    2.Det vet jag inte har inte själv testat ser inte något större problem mer än att det måste ändras i brandväggen.
    3.Testa Advanced PowerPoint Remoten den ska ge dig det mesta du bad om.
    4.Det händer ibland av konstiga anledningar att den får force close vi har inte lyckats lista ut varför och kommer inte fixa det eftersom all tid just nu lägga på version 2.

De kommer troligen vara ner laddnings bara till servern på något sätt. Eftersom all kod ligger i servern i version 2 och nästan inget i appen. Det ända appen gör är att ritar allt snyggt. Exakt hur vi ska lösa det har vi inte bestämt. Men jag har samma inställning som Ziq att vi inte ska lägga upp alla remotes på market utan snarare att vi gör någon typ av egen market. Problemet är att vi vill kunna sälja remotes också. Men vi vill inte göra det för komplicerat för användaren. Har ni ide så vill vi gärna höra. Hur vill ni ha det.

1. Vi skapar någon typ av egen maket som man kan komma åt via servern. Vi tar betalt via google checkout och paypal.
    2. Vi skapar en ganska dyr betalversion som har allt upp låst och en gratis version som inte har något alls utom några standard remotes.
    3. Vi lägger upp allt på android market och löser det på något snyggt sätt.
    4. Eget alternativ.

9. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tror det bästa för alla parter är om ni har på er hemsida alla plugins som inte följer med, jag antar att alla ni ger grattis kommer finnas med från början i servern men sedan dem ni vill ta betalt för gör ni någon sida för på er hemsida.

Sedan har ni en hemsida där ni kan lista länkar till andras plugins.

Jag skulle nog föredra denna lösning framför en stor "egen market" där alla laddar up sina plugins.

Om alla har sina egna hemsidor tex Google Code sidor för sitt plugin är det bättre, ni slipper administration och användarna kan sköta sina plugins själva med uppdateringar osv.

10. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tack för dem tankarna. Anledningen till market tankarna är att det ska göras riktigt enkelt för användarna men du har kanske rätt det blir enklare både för oss och för alla andra som vill dela med sig av sina plugins om vi skulle göra så som du säger. Då hade vi dessutom kunnat använda google checkout för våra remotes som vi vill sälja.

11. Raketostkostym

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Appen har börjat krascha slumpmässigt direkt efter att jag öppna den. Det var ju besynnerligt.. :ehm:

12. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Testa gör Clear Data. Och funkar inte det så om installera appen.

13. Raketostkostym

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Verkar ha fungerat. Blir mer beroende av denna app för varje dag som går. :)

14. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Hahahahh Nice :D.

15. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste om GMote här på Swedroid och så upptäckte jag Unified Remote i kommentarerna... men va f-n, ingen version för Mac!? :-( Kommer detta nån gång?

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det kommer troligen dröja eftersom vi inte har någon mac att testa eller utveckla på. Tror snarare det kommer bli så(vill inte lova något alls) att vi antingen släpper servern som open source och sen får någon intresserad göra en osx server eller så om det är någon som är intresserad som kontaktar oss så låter vi den personen göra en osx server. Men först ska vi släppa version 2 sen en linux server (kanske i java) då kommer ju även osx servern vara löst men lovar inget.

17. uniq

uniq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

KÄRLEK!!

Har jag sagt att jag älskar er...?

18. meduza33

meduza33 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En remote för Samsung Blurayspelare vore bra.

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

De har väl ir fjärrkontroller eller finns det något annat sätt att styra dem wifi, bluetooth?
    Om de använder ir vilket jag tror dem gör så kommer vi ha stöd för dem i version 2 genom usb-uirt som kan styra de flesta ir apparater på marknaden.

20. Raketostkostym

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Är på vippen att installera en till remote bara för Spotify som man kan söka efter musik med också. Kommer 2.0 möjligtvis kunna bespara mig detta besväret? Känns inte optimalt att ha två serverprogram som snurrar på datorn.. :P