Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Om du drar upp tangent bordet genom att göra swipe up i en remote så har jag för mig att predictions i swiftkey sak fungera. Vi får fundera på om vi vill lägga tillbacks send text. Du är faktiskt den första vi har hört som saknat den.

2. misaer

misaer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Det lilla jag testat hittills verkar ju funka klockrent, förutom att jag inte hittar min NAS (den ligger upplagd som en enhet i datorn) i File Managern. Gick tillbaka och testade RC och beta 5, men samma sak där, har inte kvar servern för beta 4, men har för mig att jag hittade NASen där utan problem, det har iaf funkat med någon av betorna.
    Är det en bugg, en feature eller är jag helt enkelt talanglös? Har installerat om server, klient, fipplat med inställningar samt plockat bort och lagt till NASen. OSet är win7, några idéer?

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är väll helt enkelt så att win 7 rapporterar inte den som en enhet av någon anledning. Tror inte det fungerat i tidigare versioner då vi inte har ändrat på filemanagern på mycket länge. Vi kan ta en titt på om vi kan få med nätverksdiskar också i en senare uppdatering.

4. misaer

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Helt säker på att det funkade tidigare, dock inte i vilken beta, men men. Ska testa ikväll när jag kommer hem och se om det är nåt jag kan tänkas få till. Och om/när jag inte gör det så skulle officiellt stöd uppskattas nåt fruktansvärt.

5. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Om du kan hitta en version där det fungerar så kan vi kolla om det är något vi har ändrat. Eller om det helt enkelt är så att din koppling till hddn var annorlunda innan.

6. misaer

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    inkopplingen ska inte ha blivit förändrad, om inte tösen varit och fipplat.
    Har ni kvar installerna till de olika betorna? både server och klient då.

edit: har server och klient till rc samt beta 5, har bara kvar servern till beta 4, men inget annat..

Last edited: 17 apr 2011
  7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

8. misaer

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    servern har jag, däremot inte klienten, men ett mail är skickat..

9. misaer

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    det var jag som var talanglös.. har inte gjort nånting nu förutom att ändra IP-adressen i klienten på telefonen, då mitt modem fått för sig att byta IP på datorn och nu jävlar hittar jag NASen i File Managern igen.. tack iaf, lär vara nåt skit i brandväggen eller dylikt som strulade till det, eller eventuellt modemet, då det verkar sjunga på sista versen..

10. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det var ju väldigt trevligt att höra :D. Hör av dig om du har några andra problem.

11. nordgren

nordgren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En remote till GOM Player skulle vara guld värt :)

Bli medlem eller för att visa innehållet!

12. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vad är fördelen med GOM Player över typ VLC? Vi sättre det på todo.

13. Stormen

Stormen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det fungerar inte. Det är visserligen själva Swiftkey-tangentbordet som kommer upp, men utan prediktioner, och utan att jag ser på mobilens skärm vad jag skriver. Det är alltså båda de sakerna jag vill åt. Sen om jag kan skriva klart hela texten på mobilen och skicka med en knapp eller om det "skickas" automatiskt ord för ord spelar mindre roll. Att skriva bokstav för bokstav när man inte ser vad man skriver är svårt. :) (Använder Unified remote för att navigera t.ex. SVT Play på dator kopplad till teven...)

14. nordgren

nordgren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjaa, jag kan väl inte direkt säga några fördelar annat än att det är den mediaspelaren jag föredrar och använder mest helt enkelt. :P

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag förstår dig. Just nu har vi inte stöd för textboxar vilket vi behöver lägga till (troligen något som kan vara bra vilket fall som) men när det finns med så är det en väldigt enkel remote att göra kommer nog kräva full versionen när det väll kommer.

Okej ja jag har laggt den på todo.

16. Dreamer

Dreamer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Först och främst måste jag säja att ni har jobbat på grymt bra med denna appen! Keep up the good work! :D

Jag har suttit och läst igenom hela tråden nu samtidigt som jag har pillat och grejat med UR. Synd att jag inte såg när ni släppte alfan så man fick vara delaktig i utvecklingen. :P

Jag är riktigt nöjd med appen måste jag säja, men det kan ju alltid bli bättre, eller hur? :)
    Så jag tänkte komma med lite feedback och små saker som jag har lagt märke till. :P

Det första som hände när jag startade allt för första gången var att telefonen inte lyckades hitta servern per automatik. Jag hade en VPN igång (använder Anonine) så jag testade att stänga av den och då funkade det. Vet inte om det är så mycket att göra åt, har bara inte sett någon skriva om det så jag passar på! ;)
    Vid ett senare tillfälle tappade telefonen kontakten och jag lyckades inte få den att hitta servern automatiskt igen så jag fick göra det manuellt, vilket egentligen inte är så svårt.
    Någonting som jag saknade då var en bekräftelse på att anslutningen är gjord. Skulle vilja få upp någon slags info-ruta om det.

En annan grej jag har märkt är att spotify inte startas när man trycker på remoten. Jag skulle tycka att det var väldigt praktiskt om det gick att fixa. För spotify-remoten använder man inte till något annat program än spotify ändå. :P Jag vet att ni har börjat med att man ska kunna göra sina egna remotes osv, men jag tänkte att det kunde vara en enkel grej att implementera. Känns onödigt att ha en remote för att starta spotify och en för att styra spotify.
    VLC-remoten och alla andra liknande remotes skulle jag oxå uppskatta att dom startar respektive program. Alternativt att det finns en "knapp" för det någonstans i remoten. :)

Nä, nu vågar jag inte skriva mer, känns som att ni får sitta och läsa i evigheter annars! ;)

Tack för en grymt bra app! :D

Edit: ni får ursäkta eventuella stavfel, skriver från mobilen ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 20 apr 2011
  17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Feedback tar vi alltid gärna emot.

Att den inte hittade servern direkt har inte så mycket med appen att göra utan har med med nätverkat att göra inte mycket vi kan göra på den punkten. VPN är en typisk sak som kan förstöra automatiken för att hitta varandra. Denna funktion är mest till för att förenkla uppkopplandet i de fallen som det går inte för att vara en lösning som alltid fungerar.

Det finns en launch knapp redan i alla remote som är specifika för en app så som spotify. Tryck menu och sen på knappen med en blixt.

Tack för feedbacken.

18. Dreamer

Dreamer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, jag förstår det! :) det är ju skönt när det kan fixas automatiskt om det är möjligt! :)

Jahaa!! Är det det den är till för?! Haha, jag har inte ens vågat testa! ;P men det är ju en skitbra lösning! :D
    Då är det enda jag saknar en bekräftelse på att man är ansluten. Har inte sett någon sån, men det kanske oxå är något jag har missat? :P

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det syns först när du gå in bland remotes. Men det kan göras tydligare.

20. jepped

jepped Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy s6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s6
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    LG G-pad 8.3
    ROM:
    AOSP
    Riktigt bra app får jag säga! Skulle vara riktigt grymt om man skulle kunna söka och bläddra bland spellistor på spotify remoten, likt Spotimote.