Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har kollat lite på den här appen och den ser ganska användbar ut. Dock har jag bara provat gratisversionen men jag har funderingar på att köpa betalversionen. Jag har bara en fråga gällande Powerpoint: finns det redan eller finns planer på att göra så att man kan se en bild på den slide, och gärna den punkt, man är på? Nu finns ju tidtagning och anteckningar enligt den screenshot som finns på er hemsida, men jag skulle alltså vilja ha möjlighet att se en bild på sliden också.

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det finns inte i nuläget. Vi har inga planer just nu på att lägga till det men man vet aldrig vad som kommer i framtiden :D

4. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Ni får hemskt gärna fundera på det så kanske framtiden bjuder på ett köp till ;) Jag får nog användning av appen ändå men det skulle vara ett enormt plus i kanten om den funktionen fanns :)

5. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi funderade på det för kanske ett år sen men då hade vi ingen lösning på hur vi skulle göra det. Men nu har vi nästan det så vem vet om vi har tid så kanske vi fixar det :D Men den kommer då vissa nuvarande bild inte nästa bild eller något sånt som jag tror många hade sett som väldigt smidigt.

6. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det låter bra! :) det hade inte varit dåligt att kunna se nästa bild men det är framför allt nuvarande bild jag vill kunna se så jag nöjer mig med det :)

7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ny version av Unified Remote ute. Den innehåller en hel del bugg fixar men även lite nya saker för betal versionen så som Voice Control :D.

Säg till om ni hittar några buggar eller har några problem.

8. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja

Finns det nån möjlighet att ni i Pro-versionen kunde implementera stöd för att använda telefonen eller tablet som ritplatta?

Det enda ni behöver göra är en till remote där man som vanligt rör med fingret på skärmen men att det samtidigt skickas en signal så att musens vänsterknapp är nere när man nuddar skärmen. Samt att vänsterknappen såklart släpps såfort man slutar nudda skärmen.

Det bästa vore om det fanns en Bildbehandlings-remote snarare än att man får ändra i inställningar. :)

edit:
    Det kanske redan finns? Uppdaterar nu till sista versionen.

Last edited: 4 mar 2012
  9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Coming soon! :D

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kom på att jag glömde säga det viktigaste! :o Just nu är det ju så att om man drar i vänstra hörnet av mobilens skärm och sedan lyfter fingret och drar i högra kanten så kommer inte muspekaren på datorn att förflyttas i samma skala. Jag tror detta heter "relativt" medans det jag behöver är absolut position.
    Svårt å förklara, men drar man på mobilskärmens vänstra sida ska också muspekaren röra sig på vänstersida av datorskärmen. Och vice versa för högersida.

Det vore även skitbra om man kunde bestämma om hela mobilens skärm ska representera hela pc-skärmen eller om mobilens lilla skärm bara ska representera en mindre del av pc-skärmen.

Jag förstår att det här blev en mycket större och krångligare sak att implementera :P
    Det kanske är out-of-the limits för UnifiedRemote. Kanske en separat app som bygger på Unifieds anslutningskod? :)

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Just nu är musen relativ vilket är jätte bra som mus. Det du pratar om är en relativ mus. Och när vi implementerar det du frågade efter innan så kommer vi göra den absolut precis som en rit platta. Det jobbiga är bara att flytta musen utan att rita detta är något vi hade varit tvungna att fixa.

Men ska inte avslöja allt för mycket om framtiden för då blir våra updates inte lika roliga :P

12. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter som ni redan hade planer på detta då? ;)

I alla fall, ritplattor brukar ju ha inställningar för både absolut och relativ position så det vore jättebra om man kunde växla mellan dem.

Jag tror vi menar samma, men är inte säker, jaja får se hur det blir ;)

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

För att visa lite vad Unified Remote klarar av när det kommer till att kontrollera musen. Kolla denna video som vi gjorde i julas.
    http://www.youtube.com/watch?v=Qb3tLExRnfU
    Det är inte en telefon eller tablet utan en Boogie Board som används som input device men principen är den samma.

14. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Vad kan jag använda "Voice control" till?
    E det bara för att byta fjärr?

Lyckas inte med att starta min dator med "wake on lan" men jag kan byta mellan olika fjärrar

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Du kan styra det mesta. Tror du får försöka säga WOL när du är inne i power remoten. Kanske svårt vi jobbar på att förbättra detta i framtida versioner så att alla våra remotes får att använda med voice.

När du säger fel så kommer det ju upp en ruta med vad du har sagt. Om du trycker help där så får du upp en lista på möjliga commands från den platsen du befinner dig.

16. DrZr

DrZr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hur går det med stöd för tasker som det var snack om för rätt länge sen, blir det av? Skulle uppskattas grymt så man kan styra tellsticken via tasker och Unified remote!

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Som lite av en slump så kanske det kommer något för detta i nästa uppdatering. Inte med 100% säkerhet eftersom vi inte bestämt vad som kommer med i den release. Men du kan förvänta dig något under våren.

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Har en fråga gällande foobar kontrollen.
    Går det att göra så man kan söka låtar från mobiltelefonen?
    Perfekt då man lagar mat och vill byta låt.
    Funkar volymkontrollen för er?
    För mig går foobar volymen tyvärr inte att styra via kontrollen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Foobar är lite märkligt. Det finns inget färdigt api som vi kan använda för att styra det eller hämta information från det. Vill man få avancerad styrning så måste man skriva ett eget plugin något som vi inte har tid med. Volym borde funka har ju testat det men kanske ny version eller något.

20. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Ah synd.
    Är tveklöst smidigaste spelaren till Windows just nu tycker jag.
    Får leva med att shuffle inte är som man vill alla gånger.

Ska kolla volymen närmare och kolla om det är något med versionen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk