Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det händer saker just nu försöker jag fundera ut hur jag ska göra med en tellstick remote.

2. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vad är en tellstick?

3. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tellstick är en usb sticka som man kan styra fjärrstyrda strömbrytare med, se http://telldus.se/

4. hofland

hofland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har suttit och testat den ett tag nu under kvällen och måste säga att jag är imponerad. Bra jobbat. En sak jag märkte var dock en slags cap på antal uppdateringar per sekund, eller liknande. Satt jag i tangentbordet och spammade loss olika knappar registrerades relativt få av dem. Kanske relaterat är att musen "laggar" fram på skärmen, i ett ojämnt flyt.

Är detta avsiktligt för att minska antalet sändningar (och på så vis batteri?) eller är det barnsjukdomar?

Är hur som helst inte jättestörande. Fast snabbare tangentbord vore trevligt.

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det finns flera andra applikationer här på forumet som löst det och har källkoden tillgänglig.. ;)

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Musen har en begränsning för att servern inte ska bli fullständigt ner spammad och dessutom spara lite batteri. Detta tänkte vi lösa senare genom att låta servern jämna ut det lite. Tangentbordet saknar begränsningar så där är det troligen din dator och telefon som sätter begränsningar.

Vi är väl medvetna om detta det är därför vi använder RickardPs källkod i vår app men det är fortfarande mycket jobb speciellt eftersom jag inte själv har någon tellstick som jag kan testa mot. Så det får jag hjäp med av RickardP med.

7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har nu fått Tellstick remoten så om det är någon som har många mer än 3 TellStick aparater som ni vill kunna kontrollera så vore det väldigt bra om du kunde pm:a mig så ska du får testa innan alla andra

8. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

kommer ingen update med möjligheten att välja vilka remotes man vill ha, för snabbare växling?

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jo det kommer nu i helgen eller senast i början av nästa vecka. Hoppas ni kan vänta. Det som är kvar innan release är att relmtech ska göra en del förbättringar på servern för att göra den lättare att använda och starta. Men det borde inte ta så lång tid innan det är färdig ställt.

10. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

klart vi kan vänta....allt löser sig..ville bara få en hint om vad som hände med tanken runt snabbare växling....kommer ni lägga ut en länk i första posten eller hur sker det?

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi lägger en länk och qr i första och sista posten så ingen ska missa det. Tror ni kommer gilla vår lösning på Quick switch.

12. alexbergsland

alexbergsland Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Tar ner och provar den här appen, vet inte om jag har så mycket nytta av den men nya projekt är alltid kul.

OT:
    En Skrutt och en Zuul i samma tråd kan inte vara ett sammanträffande ;)

Edit:
    Hehe ok, det här var roligt.

Last edited: 3 jul 2010
  13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Hej som jag tidigare har sagt så kommer det en ny version i slutet av denna vecka och eftersom det verkligen är det nu så bör vi ju släppa den så det tänkte vi göra :D hoppas jag hinner skriva klart detta innan 00:00. Det finns en del nya funktioner som jag tror ni har väntat på och som vi är väldigt glada över att kunna släppa.

Nya funktioner
    * Explorer Remote (Inte helt fungerande men testa se vad ni saknar och vad som inte fungerar)
    * Tellstick Remote (Designen är inte klar och vi vill gärna höra vad ni tycker om funktionerna och vad som eventuellt saknas eller inte funkar)
    * Image Remote (Finns en del fel i denna vi ursäktar det och kommer fixa det i en senare release)
    * Quick switch (möjlighet att välja 6 olika remotes som man snabbt ska kunna byta mellan när man trycker på Meny knappen)
    * Möjlighet att begränsa vilka remotes som ska visas i huvud menyn.

Jag kanske i morgon kommer fylla på med mer information om den nya releasen.

OBS: Glöm inte skriva i IP adressen i settings.

Server

Apk

Och kom ihåg detta är en Beta version och inte en färdig produkt så det kan finnas saker som inte är klara eller fungerar. Vi tar heller inte något ansvar för vad denna version kan skapa för problem. Är ni osäkra på vad ni ska göra fråga i forumet.

14. outlaw_82

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara legat å kollat design. Den funkar bra, störde mig dock lite på utseendet på keyboard, blev nästan lite yr av den designen. Speciellt i ett mörkt rum, ska se imorn i dagsljus. Annars ett kanon jobb me möjlighet att snabb välja vilka remotes man vill ha.

15. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej Verkar ännu bättre nu...

Fast jag tycker personligen att tvåfingerscrollen i mouseläget borde inverteras. Jag scrollar nästan alltid fel nu... Vill ha den mer som en pekplatta eftersom du ändå inte ser det du scrollar på telefonen... Om du fattar vad jag menar...

Sen skulle det inte vara fel med pilar under tangentbordet så man kan navigera i texten man skriver...

PS. detta är skrivet via Remote....

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Keyboard designen ska vi ta en till titt på och göra lite bättre. Håller med om att den är lite jobbig. Scrollen har jag tänkt fixa många gånger men glömt det varje gång håller helt med om en invertering är rätt. Pilar kommer troligen inte dyka upp eftersom vi tänkte att det aska finnas lite olika Windows knappar under för att kunna styra bättre typ alt och ctrl.

Kul att ni annars gillar den nya remoten får se vilka nya funktioner vi kommer implementera tills nästa gång. Kommer förhoppningsvis bli ännu bättre och smidig att använda.

Är det förresten någon som har testat tellstick och Explorer så vill vi väldigt gärna höra vad ni tycker. Och om det finns några buggar.

17. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad menar du, har jag missat nått? o_O :)

Reconnnn:
    Testade den nya apkn, verkar fint. :)

18. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Hur har jag missat denna? Ska testas under dagen!

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja det undrar jag också :P Hoppas du gillar appen.

20. HT3

HT3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbar app!!
    Riktigt bra jobbat
    Lite nyfiken på ppt advance dock.
    Står bara powerpoint inactive och endast start & stop funkar, basic funkar dock utmärkt
    kör office 2010