Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi vet den kommer snart fixas. Just nu får man ladda ner och testa appen. Det dröjer nog inte så länge innan det är fixat.

2. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tänkte tipsa om uppdateringarna på www.unifiedremote.com. Vi har nu lagt upp en donate knapp så om ni gillar appen så får ni gärna skicka en slant :D. Det finns även lite screens som visar ungefär hur den versionen som kommer släppas på market om några dagar kommer se ut. Det kommer komma fler screens alt eftersom vi blir klara med fler remotes så kolla in där om ni är nyfikna:D

Ps det kommer även en spotify remote i market versionen som vissar vilken låt och album som spelas.

3. Chrester

Chrester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Har provat lite och det fungerar bra. Har mest testat mwp för det är den jag kan tänka mig använda mest (vid filmtittning t.ex då jag ju streamar från laptopen och sånt).

Men jag skulle gärna se stöd för blåtand. Som det är nu så tappar min legend kontakten med wifi (routern i källaren) då och då och växlar då över till 3G/Edge eller nåt. När det händer så kan det vara lite knepigt att få igång appen igen med laptopen. Men med blåtand borde det inte vara några problem. Laptopen har ju näml. blåtand.

Har ju laptopen i vardagsrummet där jag kollar på film. Routern i källaren där jag har stationär pc.
    Det verkar som wifi med legend är lite halvtaskigt på längre avstånd för på laptopen fungerar klockrent.

Men kommer det stöd för blåtand så skänker jag gärna en slant :)

Ps. på wmp menyn finns det en ikon för en dataskärm. Vad är den tänkt att göra? Ds.

Last edited: 25 jul 2010
  4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi funderar på blåtands stöd och det kommer nog dyka upp i en senare version just eftersom det är en väldigt efter frågad funktion. Men vi vill helst få wifi att fungera riktigt bra innan vi går på ännu en metod för att skicka data.

Det jag kan tipsa dig och alla andra om är att om ni har en froyo rom med wifi delning så kan ni koppla ihop telefonen och datorn med den och skriva in den ipn som datorn får från telefonen i appen så ska det fungera hur bra som helst. Drar dessutom mindre batteri och har högre överförings hastighet än blåtand:P

PS. Bara timmar kvar innan vi släpper på market :D Håller på med den sista fin putsningen just nu.

5. Chrester

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    För att lägga in froyo rom måste jag väl roota min legend eller?

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja tyvärr.

7. Chrester

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Ajdå, det är lite överkurs för mig att göra sånt. Dessutom är min legend så pass ny att jag inte vill bråka för mycket med den än.
    Jag får väl avvakta och se hur ni utvecklar det hela istället då :)
    Det ser ju verkligen lovande ut <3:)

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ledgend borde dessutom få froyo någon gång detta år om man får tro alla rykten rätt :P

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Äntligen har vi släppt den första versionen på Market. Vi är väldigt nöjda med resultatet och vi hoppas att även ni blir nöjda och glada med denna app. Vi har fått med en del nya funktioner sedan förra releasen och som vi hoppas ni gillar.

* Spotify remote :D en av de mest efterlängtade funktionerna.
    * Donate knapp som vi hoppas ni använder flitigt :P finns även på websidan.
    * Ny snyggare design.
    * Och en hel del mindre saker.

Vi hoppas ni gillar den och vi ser fram emot att höra vad ni tycker. Antingen genom mejl till oss genom vår kontakt sida eller här på forumet. Om ni har problem som ni tror rör er ber vi er mejla så kan vi svara och hjälpa dig direkt.

Servern kan laddas ner här

En sak alla ni som varit väldigt snälla att testa den ska tänka på när ni uppdaterar är att ni avinstallerar den versionen ni har innan ni uppdaterar eftersom den är singnerad med en debug nyckel medans den på market har en release nyckel så ni kommer inte kunna uppdatera.

Last edited: 26 jul 2010
  10. HT3

HT3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kul att du gillar dem :D Skriv gärna kommentarer på market också så det blir många nerladdningar :D

12. Nus

Nus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket bra! Denna kommer jag att få mycket användning för helt klart. :cool:

Ett litet minus med musen som jag tänkte på när jag testade den är att det inte går att skrolla. Skulle det vara möjligt att klämma in en yta som fungerar som en skroll? Kanske som en option för musen?

Sen vet jag inte om det är mig det felar på eller om det är appen, men jag lyckas inte avsluta den när jag ska backa tillbaka till min Home screen. Den hoppar bara mellan listan på remotes och den senast använda remoten.

Sen måste jag tjata lite om att jag gärna vill ha in stöd för blåtand och en backspace på numpaden. ;)

Tack för ett kanonbra jobb!

13. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bra jobbat, nya designen är mycket bättre. ;-)

14. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det finns redan två sätt att scrolla men så klart har du en mobil som inte klarar av någon av dem (Finns ganska många) just nu kan man scrolla med trackballen på htc telefoner eller med två finger scroll(kräver multi touch support) vi ska försöka fundera ut en lösning för alla andra telefoner också.

Det stämmer vi ska kolla upp det också och försöka lösa det till en senare version.

Blåtand kommer i en senare version men det dröjer nog lite. backspace i numpad hade jag helt glömt ska kolla på det också.

Tack sprid den nu till alla dina vänner och donera en slant så blir det mycket roligare för oss att fortsätta :D

Tack så mycket!!!

15. Nus

Nus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Iom 2.1-uppdateringen för ett par veckor sedan till Acer Liquid finns nu stöd för multi touch. Hade inte en tanke på att testa detta, men ska givetvis göra det vid tillfälle.

Den ska definitivt spridas vidare till vänner och bekanta!

16. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kul att appen finns på market nu! Hoppas många tankar den och tycker den är bra.
    Bra jobbat Reconnnn och co!

17. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Riktigt imponerande!
    Gillar den starkt, min Asrock och denna appen är förälskade :) och min lilla logitech dinovo mini är svartsjuk ;)
    Dock så känns den som att det borde finnas en exit knapp till appen för verkar som att man inte kan backa sig ur den?
    Sen så verkar sambons x10 mini pro inte hitta den på market? Men som sagt riktigt användbar, vet inte om det går att komma åt spellistor i spotify utan premium? Annars vore det ett önskemål :)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

18. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är väldigt svårt (jag skulle nästan säga omöjligt).

-

Angående x10 mini och HTC tattoo - utvecklare(na) ; se till att ha följande i manifest filen; (om ni nu vill kunna låta små skärmar använda appen)

EDIT: xml-taggarna muppar ur, pejstad här : http://pastebin.com/SZzr6gQE

några av värdena kan man pillra med, men targetSdkVersion måste vara minst 4...

Sedan blir det knas om man väljer att "kopieringsskydda" appen vid uppladdning till market... Då försvinner visibility för ett antal telefoner...

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja vi ska fixa lite med det till nästa version.

,

Okej det var konsigt för appen ska ha stöd för även den lilla skärmen så det ska vi kolla på och fixa.

Det är troligen inte omöjligt men så mycket tid har vi nog inte nu.

20. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ingen möjlighet att slänga upp apkn här så man kan lägga in den på de mobiler som inte hittar den?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk