Ny Uppdatering .31

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av benja, 29 jul 2010.

1. Kimera

Kimera Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har också sjukt dålig batteritid efter uppdateringen. från 100-2 procent på 8 timmar å jag har knappt använt den!

2. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj! Man kanske ska skita i att uppdatera då. :(

3. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Undras om det beror på apparna eller på telefonen. Jag har efter 14 timmar 87% kvar på mitt batteri. UJag väl kört som en normal pensionär.... några samtal, några sms, ett antal bildr . skickat fem mail och kollat idrottsresultat. YES äntligen ett silver!! Laddat hem väderprognoser för tre golfbanor. Det blir regn på Aspeboda i morgon....
    Jag fick allvarliga problem med batteritiden när en syncen till google mail packade ihop och vägrade stänga av sig. Telefonen blev varm och batteritiden dök. Den klarade inte ens att ladda batteriet.... men som sagt det var fel på googlemail syncen. Allt som händer är inte givet att det hänger ihop så som man först tror...

4. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    När det gäller den senaste uppdateringen så tror jag precis det samma som någon klok medlem skrev för några dagar sedan. D.v.s att denna uppdatering enbart är en förberedande uppdatering inför den större (2.1) som är i antågande?
    För jag har då rakt inte märkt någon skillnad i vare sig prestanda eller batteriförbrukning efter denna?

De uppdateringar som varit innan har man med säkerhet kunnat peka på vad som ändrats och vad som blivit till det bättre! Men som alla ser i den här tråden så finns det inget 100% om vad som hänt? Många spekulationer bara.

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

De har säkert inte gjort uppdateringen utan anledning. Märker vi inget så var det antingen en förberedelse för något nytt eller så var det bara en bugfix. Varför inte både och?
    Jag är helnöjd med min X10:a och sitter inte och letar efter saker som jag kan störa mig på.

6. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Märkligt det här att uppdateringen varken fanns OTA eller på PC Companion men däremot på SEUS. Tre ställen att hålla koll på och leta efter uppdateringar... vore det inte bättre om SE nöjde sig med bara ett ställe?

7. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

För mig gäller bara SEUS. Enda stället som alltid funkat.

8. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Gah! Jag känner mig en smula dum i huvudet. Jag trodde också att batteritiden blivit avsevärt sämre samt funderade på varför wifi inte stängde ner sig som det brukade efter senaste uppdateringen... jag glömde bort att jag satt moxier mail (ja jag använder det ;) ) i direct push läge... Nu är allt bra igen. Jag ska gå och sätta på mig dumstruten.

9. DALJ

DALJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

rensar den allt!

Tjena!
    Förrut så har jag uppdaterat via OTA, har då behå¨llit alla mina inställningar, kontakter m m . Men nya .31 uppdateringer går inte via OTA, utan telefonen säger att det måste ske via SEUS.
    Frågan är då, kommer allt återställa sig, vet att en del skrivit tidigare att man får välja att behålla inställningar m m , men jag får inte upp et sådant val när jag försökt tidigare.

10. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När jag uppdaterade så behöll den inställningarna. Kommer inte ihåg på denna uppdateringen men på förra så fick man välja om man vill ha kvar inställning eller inte.

11. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag fick behålla mina inställningar iaf!!

12. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Det går att välja om man vill behålla dom eller inte.

Hittils har inte jag lyckats få en enda uppdatering OTA.

13. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Äntligen lyckas jag installera .31 över SEUS på en obrandad.

14. Zoriux

Zoriux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer som inte kan hitta alla sina apps? Hittar inte swedbanks app längre på market.... sjukt störande då jag fixade nytt simkort osv.

15. Sluggo

Sluggo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte samma grej kanske,men...Jag fick söka i market åtminstone tre gånger innan jag hittade swedbanks app överhuvudtaget så testa flera gånger så kanske det fixar sig.

16. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag hittat en grej som skiljer sig jämfört med tidigare version. Det är när man använder videon så lyser kameralampan när man spelar in och det går inte att stänga av den. Den lyser inte starkt men ändå klart och väldigt irrirterande om man ska spela in något på datorn. Så var det INTE innan uppdateringen. Någon som vet hur man släcker kameralampan helt och hållet utan att behöva hålla för den?

17. alexander_e_b

alexander_e_b Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tejpa över den ;)

18. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Du har nog bara råkat aktivera den, eller så har det buggat sig, gå in under avancerade inställningar och slå av den ;)

19. znorc

znorc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony XZ

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony XZ
    Platta:
    Sony Z4 Tablet
    Vill nog påstå att batteritiden blivit avsevärt sämre efter uppdateringen. Har knappt använt mobilen idag och redan efter 10 timmar varnade den för låg nivå.

20. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag kollat och det är samma sak för mig. Lampan lyser och det går inte att stänga av den. Vad konstigt, det kan väl inte vara meningen. Om jag filmar på dagen vill jag ju inte ha lampan på...