Diskussion: Ny uppdatering i natt, smearing borta.

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av AlBundy, 13 jun 2013.

1. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Finns nog men du kanske inte har märkt det :)

Tog ett tag innan jag märkte av det, och det stör mig inte speciellt mycket så ingen stor grej för mig

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

2. mgw

mgw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Problemet är att smearing varit mycket tydligt innan denna "fix" så att man tittar efter det nu, ungefär som clouding på en LCD.
    Hade man inte vetat om det så hade det inte stört en lika mycket...

3. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jag hittar det bara i huvud inställningarna. Om du går in i webbläsarens inställningar så ser inte jag något.

4. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

För mig finns det i precis Alla appar där det är helsvarta partier. Nu har jag ju aldrig påstått att jag har den senaste uppdateringen som bara kommit till 3 änsålänge. Det är därför jag är i tråden och frågar om problemet kvarstår.

För mig som kör ME2 så syns smearingen överallt på svarta partier. Punkt.

Ser precis likadant ut i webbläsarens inställningar som i huvudinställningarna.

Samma sak i appar som UCCW, Whatsapp+, FalconPro, QuickPic mfl mfl.

5. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Självklart är det så. Med det sagt så är det ju i vilket fall som helst en stor miss av Samsung. Väldigt tråkigt på en så stor release som S4an.

Tråget gillar detta.
  6. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Jag har en olåst telefon men med halebop måste jag då vänta på att halebop / Telia släpper denna uppdatering? Eller kan jag göra på något annat sätt? :-)
    Helt ny när det kommer till Android mer eller mindre.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

7. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det där med smearingen drq hem screen adjuster och sätt kontrasten på 7 vips borta.
    Så hårdvarufel är det knappast.

8. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är bäst att vänta på firmware med NEE csc, kommer troligen nästa vecka :) Väntar otåligt här..

9. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Har du aldrig haft en android enhet förut? Ibland släpper en tillverkare en ny lur lite för tidigt, varför vet jag inte... troligtvis beroende på vad och när konkurrenterna släpper sina.. marknaden.. osv

Det innebär att vi får stå ut med några uppdateringar i början som rättar till buggar och problem som tillverkaren missar när det är bråttom..

S4an är även den första förutom nexus enheterna som fått 4.2.2 och vid släpp av en ny version så brukar det uppstå problem som rättas till i kommande uppdateringar. Helt normalt i android världen nuförtiden.
    Varför HTC One och Xperia Z släpptes med 4.1.2 beror nog på att de vill undvika liknande problem..

10. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jodå, jag har haft Android förut. Jag vet precis hur det fungerar med nya enheter och uppdateringar. Inte det jag säger.

Jag tror som sagt att det är ett hårdvarufel och inte ett mjukvarufel. Det tycker jag är tråkigt, men inget jag gråter över. Tycker bara det är intressant att folk hela tiden ska påstå att de inte lider av något smearing-problem, när precis samtliga S4or jag tittat på lider av exakt samma problem.

Många är ouppmärksamma och ser inte små defekter eller buggar. Jag reagerar på det mesta som irriterar mig och försöker därför söka upp information om andra lider av samma problem, eller om det bara är min telefon det är fel på.

Det mesta brukar, precis som du säger, lösas med uppdateringar. Det är också just därför det här problemet är så intressant då det, enligt mig, är ett av de största "småproblemen" med S4an och inte något jag tror kommer kunna lösas med uppdateringar. Jag blir givetvis överlycklig om det kommer en uppdatering som tar bort problemet, men jag är väldigt tveksam.

Därför ser jag det som en Stor miss av Samsung och tycker det är väldigt bra när röster höjs så att Samsung får veta att folk vet om problemet och ser till att inte göra ett likadant misstag igen vid ett senare släpp.

11. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hårdvarufel kan det vara ändå. När man "tar bort" problemet med screen adjuster så (av vad jag förstått) tänder screen adjuster alla svarta pixlar för att slippa problemet med att få dom att tändas tillräckligt snabbt. Det leder i sin tur till att en av Amoled-skärmarnas bästa egenskap försvinner. Egenskapen där Amoled-skärmen stänger av alla områden där bilden är helt svart för att spara batteri.

EDIT: Testade Screen Adjuster här igen, ett tag sen jag gjorde det. När du ställer upp kontrasten så blir alla svarta partier ljusare, därför syns inte smearingen lika bra. Även om jag ser den när kontrasten är ställd även på 20.

Last edited: 15 jun 2013
  12. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kan ju faktiskt inte se någon skillnad på det svarta med screen adjuster på eller av.

13. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Om det nu är hårdvarufel så borde det vara när man ser på en film. Svart borde blir hur fult som helst. Sedan borde det även vara om man surfar till en svart sida. Ex http://www.blackestate.co.nz/ anledning till att jag inte stör mig på det är att det är lite och jag ser det bara i inställningarna och där är jag väldigt sällan.

14. swensson86

swensson86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det syns även där om man zoomar in å scrollar, dock mindre än tex i inställningar
    Vill påpeka att det inte stör mig speciellt mycket och att jag inte ha senaste uppdateringen!
    Som på den sidan du länka till får man verkligen leta fel för att hitta det

15. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Exakt din åsikt och en massa gnäll om hårdvarufel har redan diskuterats om ljudproblemet vid hög volym med lågimpedanslurar.. försvann i senaste uppdateringen dvs. mjukvarufel... jag har dock inte testat det själv eftersom jag inte har det problemet...

16. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Undra en sak om nya uppdatering för Android OS ha tagit mer än 3GB(ca 500MB även jag tagit bort synk) så kommer det gå över med den nya uppdatering?

Last edited: 15 jun 2013
  17. FuckVlingo

FuckVlingo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Är det någon annan som ej har "Tre" som har fått uppdateringen än? Jag fick ett meddelande på morgonen om att det fanns en uppdatering tillgänglig men när jag tryckte på "meddelandet" så hände det inget och nu när jag väljer att leta efter uppdateringar så står det att jag redan har den senaste uppdateringen. Eller om någon kunde säga hur/vart man kan se ifall man har uppdateringen eller inte.

18. Newklear

Newklear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Bara för att en uppdatering verkar ha löst ett problem betyder inte det att det inte från början var ett hårdvarufel...

Det betyder bara att man gått runt problemet på något annat sätt än att byta ut hårdvaran.

19. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag bytte min One på NetOnNets öppet köp mot en S4 och nu när jag kom hem fick jag en uppdatering på runt 70 MB. ME2 någonting.

20. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Det är inte den senaste, det är den näst senaste som samsung skickade ut någon/några veckor efter lanseringen. Tror inte det är något speciellt med den uppdateringen förutom lite stabilare system.