Nya 2.3 till HTC Desire HD, va tycker ni?

Diskussion i 'Desire HD' startad av PickOwned, 4 maj 2011.

1. DanneG

DanneG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Konstigt att batteritiden är så olika.

Men för att säga att batteritiden blivit sämre tycker jag att man först rensar hela luren sen kör 2 dygn innan man trycker in en massa program.

Kan ju va så att man använder ett program som inte är kodat för 2.3 och därför suger batteri.

Min fick dock mkt bättre batteri, från 100 mån morgon kl7 till 35% idag vid 15 tiden.
    Med samma användande som tidigare.

2. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

kör ju android revolution, men jag tycker faktiskt att Pepparkakan tuggar mer ram, batteritid har jag inte märkt någon skillnad,

men precis nystartad, med 2.2an efter avstängning av alla appar var det cirkus 430mb ram ledigt, nu ligger jag kring 330mb. med ungefär samma appar igång, dock ligger jag fortfarande på 3-5mAh vid avstängd skärm och inget igång, och det är ju okej.

någon annan som märkt av samma grej? med mer ramminne upptuggat?

3. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det spelar INGEN som helst roll hur mycket RAM man har ledigt... så länge det inte är under 5mb typ.

Det är nämligen så att RAMminnet finns där för att användas! Inte för att man ska ha 60% ledigt som inte används till något.

4. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kan ju vara läge för er med dålig battertid att köra en Wipe battery Stats i Recovery läge.

5. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jag vet hur man gjorde i CM7, men kan man göra det på en orootad DHD ?

6. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej tror inte det.

7. drewN

drewN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    kan man roota DHD:en efter pepparkaks uppdateringen ? :O

8. ELFHOUSE

ELFHOUSE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej
    jag har också uppdaterat min DHD och jag finner att allt med min lur har blivit bättre både batteri tiden och kameran samt att jag tycker luren är väldigt mycket snabbare iom uppdateringen ...
    Till skillnad från många av er så har jag inte haft speciellt många problem innan utan det enda som jag har haft är sms indikeringen och sms ljudet med det löste sej med en app... för övrigt är jag kanon nöjd med min lur och har haft en hel hög med HTC lurar innan
    är positiv i nu läget...

9. Wokadalg

Wokadalg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någonting annat jag har märkt på min dhd efter uppdatering är att onoff knappen inte är så känslig som den va innan, då den startade av ett snabbt klick. nu får man hålla ner den nån sekund innan mobilen startar, nån annan som märkt det, eller är min mobil knas?:P

10. lazure

lazure Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag inte läst igenom hela tråden här, men är det bara jag som fått problem med sms-funktionen? Har blivit sjukt långsamt att gå in på "Messages" om man inte varit inne där på ett tag, tar kanske 10-15 sek att öppna. Allt annat flyter dock på kanon!

11. Judge

Judge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är nog så för alla. En positiv grej. Nu slipper man att telefonen startar när man bara vill kontrollera att man stängt av den.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Wokadalg gillar detta.
  12. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Efter några dagar så märker jag att nånting definitivt drar batteri och får processorn att jobba.

Bevis 1: Samma användning när jag pendlar (med 3G aktivt) gav innan uppdatering ca 15% i batteriförlust under 1 timmes resa, nu är det 30% lätt på enkelresa. Detta sker varje dag, på väg till och från jobbet så nånting spökar. Jagar eventuellt skyldiga appar för glada livet...

Bevis 2: Jag har alltid varit nöjd med att telefonens baksida ALDRIG känts varm .Den har alltid varit sval och till och med kall hur mycket man än jobbat med den. Efter uppdateringen så är den betydligt varmare, bara av att ligga orörd.....

nån med samma problem?

Fråga: OM man rootar den: hur lätt är det att rädda den om något går snett? Var rätt enkelt på Magicen if I remember correctly.