Nya Froyo 2.2 JPA, Vad tycker ni är bra/dåligt?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Robban71, 4 nov 2010.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

2. Patrik.s

Patrik.s Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fortfarande problem med ljudet.
    Efter ett tag går allt till headsetet.luren helt tyst så jädrans tråkigt.Media ljud .sms. ja allt går till headset.

3. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

stort problem med nya 2.2 sdkortet dyker inte upp som masslagringsenhet längre.....

4. Higge

Higge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker att 2.2 e heeeelt underbart! allt går fortare, lagg fritt å roligare :)

5. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Menar du internt eller externt kort? ;)

6. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

internt sdkort. i vilket fall så löste jag problemet med ytterligare en fabriksåterställning.

7. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min jämförelse är först och främst med JM1 (jag hade aldrig JM2 eftersom jag har en tysklur, men dom var rätt likvärdiga om jag förstod rätt). Tog hem Froyo via Kies idag och har nu PDA: JPO, Phone: JPP och CSC: JP3

Bättre:
    + Att man kan "zooma ut" på både hemskärm och program, så man ser alla sidorna på en gång

+ När man vill ändra i en text så dyker en liten "slide" upp som man kan dra till rätt position. Tidigare fick man försöka pricka rätt med fingret, men nu drar man bara sliden till rätt ställe.

+ Markera text i webläsaren: Man håller ner fingret vid första ordet man vill markera en liten stund, då dyker det på nytt upp en "slide", när man markerat klart kan man välja mellan kopiera, sök och dela. Betydligt smidigare än tidigare, men det fick gärna vara två "slides", en som man kan dra åt höger och en åt vänster. Sen kan den vara lite småseg ibland.

+ GPS:en är betydligt bättre. Satt mitt i rummet förut (ett rum visserligen med fönster), och fick 5 satelliter inom 10-20 sekunder, den låste också på flera. Det har aldrig hänt förut, tidigare har jag som mest fått en satellit och aldrig att den låst. Utomhus låser den betydligt snabbare än tidigare.

+ Autorotera-ikonen

Sämre
    - Jag upplever som de flesta andra att batteritiden är sämre. jag kan inte uttala mig om den är på JF3-nivå, men den är klart sämre än JM1

- Verkar som ljudet är lägre nu än tidigare, åtminstone i vissa fall. Något som alltid varit kasst är inspelningsljudet, förstår inte vad Samsung gjort där, för micken ska ju tydligen vara toppklass, så det är nått med inställningarna som inte står rätt till. Tyvärr har jag inte hittat nån lösning på det och Samsung har ju ännu så länge inte officiellt lyft upp det som ett problem, så nån fix från Samsung lär man nog inte se.

- En av de rörliga bakgrunderna är borta. Det är den med vatten. När man tryckte på skärmen bildades ringar på vattnet. Inte för att jag bryr mig, men en kompis gillade den skarpt. Ifall jag berättar att den nu är borta kommer han aldrig vilja köpa en SGS :-)

Annat
    Lagget kan jag ännu inte uttala mig om eftersom jag wipade cache och fabriksåterställde telefonen i samband med att jag gjorde Froyo-uppdateringen. Just nu är den snabb, men det var även JM1 innan jag fyllt den med massa apps. Håller tummarna för att JPO inte blir lika seg som JM1 var dock (den hade 30 sekunders lagg ibland, och ofta var det segt som sirap att skriva text eller använda webläsaren)

SVT-play direktsändning är totalt osynkad bild och ljud när man kollar på telefonen. Kollar man på datorn är den synkat och bra. Dock är det trevligt att man överhuvudtaget kan se SVT-play nu.

Last edited: 6 nov 2010
  8. coffe

coffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inga problem alls med GPS längre.. Rensa bort GPS datan , och sedan kör de test programmet, se till att du är utomhus då . för så slog man *#*#1472365#*#* , men de fungerar inte längre. men någon annan kanske vet hur man får fram den menyn.

9. Hell

Hell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den enda skillnaden jag märker av är den lilla praktiska sliden i textfältet när man skriver.
    Jag tycker inte att något har blivit snabbare på något sätt faktiskt. Men bör man göra en fabriksåterställning för att Froyouppdateringen skall bli som bäst?

10. jonlinusson

jonlinusson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Orkar tyvärr inte läsa igenom hela tråden, men jag fick precis min första spontana avstängning. Den bara låg på bordet och plötsligt stängde den av sig. Någon som vet något om detta?

11. jonlinusson

jonlinusson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Plus att den laggar mer än någonsin. Har inte ens tre sidor med appa....

12. webrolle

webrolle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet var man kan konfigurera så att skärmen inte släcks när laddare är inkopplad. Fungerade tidigare men nu verkar det allternatvet vara borta.

13. thekinese

thekinese Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

market hittar inte längre mina apps, fast de funkar, gamla widgets funkar inte, byter från launcherpro till home hela tiden =S

men verkar allmänt gå snabbt

14. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Funderar om det inte är så att du har en felkalibrerad batterimätare - hade du fullt batteri när du uppdaterade? Det var nån här igår som far fascinerad över att telefonen fortfarande låg på 100% efter halva dagen, men sedan stängde den bara av sig och då var det snack från nån som visste att det berodde på felkalibrering.

Om du går in under Inställningar -> Program -> Meny-knappen -> väljer Filter -> Väljer Alla -> och letar reda på Start -> Klickar på "Rensa Standard" så får du välja på nytt och om du ser till att "Gör alltid" är förbockat så slipper du nog att den byter tillbaka hela tiden.

15. kaah

kaah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det nån skillnad i webläsaren mellan de två? Flyter det på bättre?

16. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hur är det nu då. Ska jag uppgradera eller inte?

Min nalle är rootad, lagfixad och kör launcher pro. Den fungerar perfekt. Inget lagg alls. Men visst vore det kul med flash, JIT-grejen som ska vara så mycket snabbare och bättre gps.

Ska jag eller ska jag inte?

17. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    JIT är väl disablat i Froyo..?

18. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja det är den på Galaxy S.

19. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Något som jag tycker är helt FANTASTISKT med nya 2.2 är:
    Jag hade LauncherPro innan uppdateringen (olaglig) som jag lät ligga kvar (why not?)
    När jag kört uppdateringen och rootat telen tänker jag att jag tar en snabb titt på marketen och under mina downloads ligger nu launcher pro som jag inte betalat en spänn för :D

If I could I would go back in time and have sex with that moment ;)

20. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hur installerade du den? flashade som vanligt med odin bara?

Eller får man denna kernel om man flashar in
    [ROM] Doc Froyo XWJPA v7.6 / XXJPO v7.6 (6/11/10) ?

Last edited: 8 nov 2010