Nya programuppdateringen?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av kungensbror, 8 aug 2011.

  1. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja jag tänker inte uppdatera nu om jag skulle få den tillgänglig. Tycker den flyter på bra nu. Sen har ju en del problem med nätverk efter uppdatering. Vill inte att det ska ske.. Är ju beroende av det. Annars kan man ju ha en icke smart phone.
     
  2. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    När du startar Flashtool 0.2.9.1 (kanske tidigare versioner med) och ska välja firmware så finns en ruta som du kan bocka ur: "Wipe user data"
    Om den är urbockad så lär alltså inte /Data/-partitionen röras vid flashning.

    Men om det däremot kommer att funka bra med 2.3.3-inställningar i 2.3.2 är nog svårt att säga.
    Men om du väldigt gärna vill ha uppdateringen så kanske det är värt att chansa, funkar det dåligt så är det ju bara att flasha på nytt med rutan ibockad.
     
  3. edge

    edge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Skärmen tar 71% och viloläge 12%. Skulle de vara bra eller dåligt menar du? Säger ju ingenting när man inte vet hur du använder telefonen!

    det intressanta är hur länge batteriet håller, jämfört med tidigare...

    Jag har själv senaste uppdateringen, och märker ingen större skillnad i batteritid...
     
  4. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Alla är alltid så snabba med att konstatera batteritider hit och dit så fort det sker förändringar. Android kan ju skilja sig rätt mycket åt från dag till dag, samt är beroende av vad för program man har installerade. Dessutom krävs det ju några dagar innan man kan uttala sig... Jag märker ingen son helst skillnad i batteritid personligen. Däremot upplevs den kvickare med mer flyt och, som någon skrev med bättre skärmskärpa. Helnöjd! :-)

    Sent from my Neo
     
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    En undran då jag bara haft min sedan igår. Är senaste uppdateringen som det talas om 2.3.4 eller 2.3.3?
     
  6. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    2.3.3 är det som gäller.

    Sent from my Xperia Neo using Tapatalk
     
  7. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jaha då var det ju redan senaste i den när jag köpte den då för har just 2.3.3 i min. Tur då att det inte strular med nätverk o dylikt.
     
  8. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tja fast det låg 2.3.3 i min innan uppdateringen också... ändå en ny version.

    2.3.3 är bara Androidversion.

    Versionen på uppdateringen är 4.0.A.2.368 , står längst ner i 'Om telefonen'

    För övrigt mina reflektioner. Jag har avinstallerat den där messaging appen eller vad det nu var, och hade inga problem med att installera. Batteritiden har nog blivit lite sämre , men bara kanske 5% mindre på slutet av dagen.
    Förmodligen är det bara olika för varje dag...

    En sak som jag märkte var att jag hade dragit ner ljusstyrkan på skärmen innan uppdateringen, och efter var den på max. Så jag satte den som jag brukar ha den.

    Ingen root eller upplåst bootloader om det nu kan ha med saken att göra.
     
  9. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ok kollat nu och har inte uppdateringen. Men tänker då inte uppdatera om den dyker upp snart. Väntar nog lite till.
     
  10. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om Sony Ericsson har kommenterat detta eller om det finns någon fix planerad?

    Min mobil är inne på lagning atm och det kan ta upp till en månad. Man är ju inte så taggad på att försöka uppdatera och få en krånglande mobil igen...
     
  11. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Batteritider hit och dit... när den dök med 50 procent på en timme var det anmärkningsvärt eller hur. Nu har jag börjat avinstallera appar som kanske "krockar" med uppdateringen och så plockar jag in dem igen helt enkelt. Någonting fortsätter nämligen att sluka batteri. Får för mig att musikspelaren ligger o gnager i bakgrunden eftersom den rätt var det är börjar spela när jag avslutat ett samtal. Den hade också varit ute och sökt musik på nätet alldeles på egen hand.
     
  12. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Är det någon mer som har märkt att kontaktbilderna återigen har blivit små? Innan uppdateringen var de ju stora och täckte en tredjedel av skärmen som en dimmad bakgrund, både när man öppnade kontakter och när någon ringde. Det tyckte jag var riktigt läckert. Går det att få tillbaka det tro?
     
  13. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har också tänkt på det, men undrar om inte förstoringen av bilderna gjorde att telefonen blev seg när man skulle svara och lägga på? Jag upplevde att min Neo blev seg när jag skulle dra svarsknappen över skärmen varje gång någon med avatar ringde...
     
  14. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Men var är uppdateringen?

    Köpte en ny neo idag från netonnet, testat OTA, PCC och SEUS. Hittar nada "du har redan senaste programvaran installerad", 3.0.1.A.0.145 Senast my ass! :)

    Finns det en naturlig förklaring till problemet?
     
  15. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Finns en väldigt enkel förklaring. Du har köpt den från NetOnNet som importerar sina telefoner. Så antingen går du tillbaks med telefonen och köper av något av de större återförsäljarna, eller så flashar du in en generisk rom via flashtool, eller slutligen så accepterar du att du troligen får alla uppdateringar senare än de med svenska telefoner.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  16. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har köpt min på telia men får ingen uppdatering.

    Sent from my MT15i using Tapatalk
     
  17. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Trodde inte att den skulle vara importerad.. :/

    Får läsa på hur jag flashar in det.
     
  18. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag köpte min Neo för länge sedan från Ebay eller vad det nu var. Inga problem alls med att få ner OTA uppdateringen. Den var dessutom tillgänglig på en gång. Jag tror inte att din teori stämmer.
     
  19. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Du hade rätt. Det tog en vecka för den att bli sitt vanliga jag. Ska lugna mig nästa gång.;):o
     
  20. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Fortfarande usel batteritid för mig. Skickade några SMS och ringde nåt samtal igår, och använde den inte mer än så och mellan kl 9 på morgonen och 9 på kvällen hade 95% av batteriet tömts. E-posten drar väldigt mycket för mig, t.om mer än skärmen vissa gånger. Har provat avaktivera den där preview-panelen och ska se om det gör nån skillnad, den kanske ligger och läser in mail i bakgrunden eller så.