Nya programuppdateringen?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av kungensbror, 8 aug 2011.

1. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Min pappas neo har startat om sig några gånger sedan uppdateringen, ingen annans här som har haft det problemet?

Sent from my V9 using Tapatalk

2. Naith

Naith Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, ingen sms-app är/var installerad. Jag uppdaterade programvaran på telefon och det löste problemet. Troligen någon tillfällig bugg.

Tack för tipset dock. :)

3. Houdinie

Houdinie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ta bort autorotationen av home screen utan att tappa den på andra ställen, som galleri etc.

Hur gör jag det?
    Går det?

Sent from my MT15i using Tapatalk

4. Houdinie

Houdinie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

*dubbelpostat*

Sent from my MT15i using Tapatalk

5. Kragis

Kragis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    ICS till oss :D

6. BiTTeR

BiTTeR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick en ny uppdatering idag, sket i att installera den efter allt strul jag hade efter förra men jag kunde inte bli av med påminnelsen i notification bar så jag ledsnade och klickade ok, vad kan hända liksom? Jo, samma som sist, roamingvarning hela tiden följt av nedkopplade samtal osv. Hade jag betalat för denna telefonen hade jag varit rätt less nu.

7. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har fått samma problem när jag uppdaterat telefonen. Andra gången det händer för mig nu. Dock löser det sig alltid efter lite trix. Här är några tips som löste det för mig:

* Kolla under trådlöst & nätverk->mobila nätverk->APN-inställningar och se där att du har rätt inställningar, rätt datainställningar finns här: APN-inställningar - Swedroid Wiki

* Om du har automatiskt som val av nätverksoperatör, testa ändra till manuell och välj rätt nätverk. Du kan också testa att välja endast WCDMA om du hade någon annan inställning innan.

* Stäng av telefonen, slit ut batteriet och vänta nån minut. Stoppa tillbaka och starta upp igen

8. krillelund77

krillelund77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har uppdaterat min Neo och jag använder handsent sms och har stängt av den vanliga sms appen men efter uppdatering så får jag andå ett meddelande på telefonen när den är låst att jag har ett nytt meddelande, det försvinner när jag låser upp skärmen men sen är det tillbaka igen när skärmen stängs av och blir låst. går jag in i orginal sms appen så står det oxå där att jag har ett nytt sms. efter det försvinner meddelandet på skämen när den är låst. någon som vet varför jag får medelandet "du har ett nytt sms" när jag har stäng av orginal sms appen?

9. plo

plo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ett förslag: Antingen så finns det någon pop-up inställning i gamla sms app som du inte avvaktiverat eller så är det från handcent som popupen kommer. Kolla noga igenom alla inställningar i bägge. Jag tror att det är så att handcent delvis utnyttjar delar av orginal programmet vilket gör att om du öppnar orginal appen så blir meddelande "kvitterat" i handcent oxå.
    Jag hade tidigare problem med dubbla notifieringar om nya sms. Kommer dock inte ihåg mer detaljer om hur jag gjorde, men det var något som inte var urbockat.