Nya trådlösa hörlurar av in-ear typ

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Corran_Horn, 18 jul 2019.

  1. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Funderar på att köpa nya hörlurar av in-ear typ. Men velar lite mellan vad jag ska köpa.
    Förutom att lurarna levererar ett bra ljud så är även batteritiden viktigt och att de sitter fast inne i örat vid träning (ute och motionsgår, cyklar och kör lite styrketräning), men också att det faktiskt fungerar att föra ett samtal över telefon när jag har lurarna på mig utan att personen jag pratar med upplever en ekokammare.

    Har kollat på dessa och funderar nu på om någon här inne på forumet vet mer om dessa:

    Sudio Tolv (är lite sugen på dessa då de är true wireless med en battiertid på 7h innan laddning)
    Jabra Elite Active 65T (True wireless lockar)
    JBL Reflect Mini 2 BT (Batteritiden, priset och träningsfokuset med reflekterande hörlurssladd är det som drar)
    JBL Under Armour Sport Wireless React (Batteritiden och träningsfokuset är det som gör dem intressanta)

    Om ni har andra förslag så är ni välkomna att lämna dessa också.

    Tack för hjälpen!
     
  2. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 637
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag har testat Jabra men blev aldrig fångad av dessa (inte den modell du tar upp dock)
    Jag hamnade först på 2 par trådburna från Sound by Sweden - Powered by SUPRA - marknadsledande hörlurar

    Och dom senaste som svar på din fråga så älskar jag mina Nitro X men som nu är uppdaterade till Nitro X2 som jag ännu inte testat (mina nuvarande funkar fortfarande efter nästan 3 års daglig användning)
    men om inget sensationellt händer blir det X2 när dessa ger upp.

    Nitro X recension från 2017 TEST: Supra Nitro-X - Välljudande och prisvärda | Ljud & Bild
    Sannolikt är X2 ännu bättre.

    Dock är dom i mitt tycke dyra i inköp men över tid glömmer jag snabbt det.

    Som en parentes när jag mejlade dom om att ljudet blivit svagare så insåg jag att det var "smuts" på gallren och kundtjänst skickade nya utan att ens ifrågasätta kvitto, garanti eller om jag bara hittade på, funkar som en dröm.
     
    bernard och Corran_Horn gillar detta.
  3. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Sånt där är alltid lite klurigt eftersom det är väldigt personligt.

    Jag har testat Sudio Tolv och tycker det är en trevlig lur. Personligen föredrar jag mina Redmi Airdots, där lurarna är väldigt lika Sudio Tolv medan laddskalet är lite mindre. Har inte reflekterat över kapacitet men räcker för att pendla 2 h / dag. Laddar varje kväll.
     
    bernard gillar detta.