Nya uppdateringen äntligen här?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pitzi123, 24 jun 2010.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

2. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag tror du kan ringa den SE support du talade med och säga att han har fel!?
    Efter en del trixande så har jag nu hämtat min uppdatering (148mb) via SEUS! Sitter just och väntar på att telefonen ska starta om! .........
    .... Japp! Där kom den nya inloggningsmenyn fram! :)
    1.1.27 / R2BA023 :)

Edit: Jag har alltså INTE reparerat utan kört den vanliga vägen och har alla kontakter o.s.v kvar.

3. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen gjort "Das Uppdatering" och ja, x10:an fungerar smidigare nu, har bla märkt att animeringarna går snyggare nu i kalendern mm.

Gjorde uppdateringen via SEUS, usb-kabel och inga installerade program eller inställningar försvann, mediascape har fått nya ikoner och scrollningen mellan korten animeras snyggare.

Äntligen, "DAS UPPDATERING"...

:cool:

4. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nu har jag kört 16 timmar "normal användning" och har 34% batteri kvar. En klar förbättring om det går att upprepa....Annars har jag egentligen inte upplevt några märkliga förbättringar. Jag är nöjd med telefonen och det kanske funkar lite bättre än tidigare men so what? Är man nöjd så är det väl bra då

5. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som Hyddan säger, batteritiden är enormt mycket bättre. Jag kör ganska hårt med min telefon, pushmail, gps och massvis med telefonsamtal varje dag. Innan uppdatering så var jag nere på runt 10% när jag kom hem vid 6-snåret.
    Nu har jag haft den på utan laddning och likadan användning sedan igår morse och jag har fortfarande 51% kvar. det är som en helt ny telefon.

Förutom det så är största skillnaderna jag tycker mig se att skärmen blivit skarpare, kameran är snabbare. Jag har fått zoom-funktion på Moxiermail. Däremot så ringer inte telefonen upp när man klickar på numret på personen man sökt upp utan går in till Dialer och där måste jag trycka Call. de har alltså lagt till ytterligare ett klick i en redan alltför lång process för att lägga ett samtal. Nästan pinsamt.

Har provat Gesture Search, men den hittar inte alla kontakter så den suger fett för mig. Letar fortfarande efter en bättre callup, speciellt nu efter uppdateringen där de faktiskt lyckas nmed en rejäl försämring från min tidigare 1.0.14...

För övrigt, älskar min lur hade gift mig med den om det varit lagligt i sverige att gifta sig med objekt ;-)

6. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Kul att läsa att luren blir snabbare osv med updates... men för mig är viktigaste frågan: Blir ljudvolymen vid samtal åtminstone normal högt och framförallt sprakfritt? Jag har fått min högtalare utbytt på garanti på min x10 men tyvärr lika sprakig!!! Jag måste ha nästan mittenvolym på telefon för att slippa sprak i luren, men då hör jag inte något. De jag pratar med har börjat SMS:a mig istället för att de är trötta på eko och framförallt den dåliga och låga ljudkvalitén. Jag tvingas använda headset,vilket jag inte gillar.

.21 updatering idag, jag har god hörsel, teknikfreak och påläst.

Om det inte blir bättre efter updaten jag nu ska installera så finns telefonen snart på blocket. Älskar luren som gadget, men helt otroligt värdelös som telefon!!

/elpapo

7. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Testa "aContacts" inte den snyggaste men många inställningsmöjligheter :D

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmmm.... Är kanske lite dum, men själv använder jag dialern, tror ja? Klickar på grön lur å den ringer. Eller gör jag fel?

9. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Nya uppdateringen installerad. Säkert bättre på mycket, men har ringt 5 vänner nu. De säger samma sak.... låter som att jag är låååååångt borta, en annan sade att det låter som jag är i en konservburk och pratar. Jag själv hör, sprak... sprak... sprak. Jag är en SE fan boy, men vad ska jag göra nu!?

Är mini:n bättre i ljud- styrka/kvalite? Har för mig att jag läst det...

Bye bye X10

/elpapo

10. Halvan

Halvan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ta bort fingret från micen

11. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Du skall trycka på gröna lur-ikonen, inte namnet.... (detta kan du göra redan i lisan över samtal så går det ytterligare fortare.)

12. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Nu låter du som SE supporten. ;)

Jag har har gjort "alla" knep jag hört/läst, mic:en sitter på sidan långt ner. Jag har inget finger på...

Tack för tipset dock.

/elpapo

13. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

det är som en ny telefon... snabbare, batteritiden är markant bättre. A reagerar jämt nu på tangentbordet :)

dåligt ljud har jag aldrig lidit av, varken från min sida eller morparten (måndags-ex? elpapo?)

och den togs hem helt normalt från SEUS.. men gjorde en blåsning av den iaf... lika bra med fräsch start när den nu förbättrats så avsevärt :)

14. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte om detta bara är tillfälligt men min har ätit ström sedan jag uppdaterade igår.
    Laddade den fullt igår vid 20:00, i förmiddags när jag gick upp var den död, helt tomt batteri. Laddade lite och använde en timme till spotify när jag åkte buss. Sjunk massa i batteri igen. Står att skärmen tagit 57%... och då har jag inte haft på den så mkt. Legat i fickan och spelat musik :S

Skall ladda fullt nu igen och se hur den fungerar då.

15. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har svårt att tro det då 3 av mina "X10 polare" har exakt samma fel, de är lika besvikna som mig.

Jag har dock en polare som är nöjd, men jag har inte lyssnat i hans lur ännu.

Min lur är 3v gammal, vit och fin....

16. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    lustigt, inga har klagat någonsin när jag ringt med min x10, och har som sagt 3. Låter så lustigt att vissa har det problemet.

17. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

har alla samma operatör? som andra har sagt, har aldrig haft något problem med ljudet, och det är nog inget allmänt problem då betydligt fler hade klagat på det.

18. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Min uppfattning enligt återförsäljare, mobilreparatörer och vänner (utom 1) så är det allmän kännt att det är dålig ljudkvalite på X10:an. Kollade nyss för skojsskull på prisjakts kommentarer och där är det också några som tycker som mig.

Jag önskar jag hade fel, men på de 4 lurar inkl min egen så är ljudet riktigt kasst!

Pratar vi om samma sak? Ljudet på högtalaren på telefonen, men headset är ljudet bättre.

Edit: Kopierar detta från senaste testet av Galaxy S här på swedroid:

"Vad berör högtalaren som sitter på bakstycket av telefonen så låter den enligt våra erfarenheter högre än högtalaren som sitter på HTC Desire, Google Nexus One samt Xperia X10, men inte fullt så högt och med sådan bas som X10 mini/X10 mini pro kan prestera."

/elpapo

Last edited: 10 jul 2010
  19. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

batteriet !!!!

Här uppdaterat och allting är mycket snabbare...men vafan. Batteritiden? Nog för att den håller bra nu när man bara låter telefonen ligga men nu har jag surfat 10- 15 minuter i soffan och då har det sjunkt från 73 till 57. Kan ju inte vara normalt. Är ju värre än innan. :-(

20. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

mm.. tänkte nog lite på det själv igår.. spela lite Knockout.. (men det känns som om det är ett spel som suger kräm) fick från 95 till 73 på typ 15 min... men sen lät jag den ligga från 0300 till 1230... gick från 73 till 68... aldrig hänt... men standbytiden e jag iaf sjuuuukt nöjd med nu