Nya uppdateringen äntligen här?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pitzi123, 24 jun 2010.

1. Khwaj

Khwaj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

går det slippa det extra trycket när man vill ringa upp nån? eller finns det nått snabbare sätt än det jag kör på nu? adressbok-> välja kontakt-> välja nr-> "knacka" ring upp...

2. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man har nummer man vet med sig att man använder oftare än andra så varför inte bara göra en "direkt kontakt" på homescreen? :D

3. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

sök i telefonboken direkt i google-fältet i startskärmen, den söker i telefonen först...

4. Khwaj

Khwaj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

för att det finns för lite plats på homescreen som det e :) har dom i favoriter, men det e forfarande ett extra knapptryck iom nya updaten, som enligt mig e helt meningslöst? är väl oftare som man vill ringa direkt än att redigera nr innan ?

5. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

UK Generic har fått uppdateringen nu via OTA, kan någon kolla om den finns för oss svenskar också? Kan inte kolla själv pga root

6. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

nope.. har Nordic Generic.. inget än...

7. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sony Ericsson är inte samma företag som sony. Eftersom det är två företag i bakgrunden. låter lite lustigt annars.

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kan rekommendera Googels "Gesture Search". Riktigt najs. Använder den uteslutande.
    Då har du en telefonlur till vänster om kontakten (inkl. numret) som du trycker på för att ringa upp.
    http://gesturesearch.googlelabs.com/

Enligt vad jag läst mig till på nätet funkar GS endast på 2.0 och senare, men jag kör den på X10 och kompisar kör den på X10 mini.

Last edited: 30 jun 2010
  9. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Alltså, ett joint venture företag är ett samgående mellan två eller flera företag som tillsammans äger och delar på risker och ev vinster. Det nya företaget är en egen juridisk person. Såtillvida är SE inte "samma" företag som Sony eller Ericsson. I detta specifika fall är ägarandelen hos de båda aktörerna 50/50 (om inget annat har hänt sedan jag kollade upp detta) vilket innebär att inflytandet som Sony har torde vara ganska stort (idiotiskt av Sony att gå in i ett samarbete där man inte har något inflytande, och jag ser inte Sony som idioter). Därav min liknelse med PS3. Att tro att det är helt olika entiteter och tro att de inte alls har något med moderbolagen att göra tycker jag är lite naivt. Men det är helt korrekt att SE inte ska likställas som samma företag med vare sig Sony eller Ericsson.

Gällande ämnet, jag hoppas naturligtvis att uppdateringen snart är här för samtliga operatörer.

10. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Däremot vet jag att det varit lite svårt för SE folket att få använda Sony prylar i telefonerna. Tex för att inte konkurrera med Sonys Cybershot och Playstation - även om det nu finns tex Cybershot telefoner (som då inte håller samma spec som en riktig Cybershot kamera). Men detta håller nog på att ändras vad jag har förstått.
    Jag hade sett fram emot remote play för PS3 på X10 som Aino har.

Till ämnet, hade kunnat tänkt mig att Telenor fått uppdat. en vecka tidigare av någon anledning (som att 3 fick ensam rätt på vita första månade)- men låt oss hoppas det inte Telenor fick uppdateringen 1 mån före övriga...

11. Smith

Smith Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tvivlar skarpt på det, tror inte det är annat än en miss av något slag som gör att Telenor fick uppdateringen före alla andra.

Finns inget riktigt marknadsföringsvärde i att få ut en sån här patch snabbare än andra, känner den stora massan ens till den här sortens uppdateringar? Om jag inte hängt på den här sortens forum så skulle jag aldrig ha hört om den eller kommit på tanken att använda SEUS.

12. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

De släppte uppdateringen på Telenor för att testa att allt fungerar. Sedan när Telenors kunder sluttestat så rullas uppdateringen ut till alla andra.

13. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det känns rätt osannolikt. Men det är bara att vänta och se när man får uppdateringen! :)

14. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Orkade inte vänta på att min obrandade skulle få den nya uppdateringen. Så jag slog 2 flugor i en smäll. Rootade x10an med R2BA020 mjukvaran! Allt verkar funka finfint:)

15. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    R2BA020 vad är det för nytt i den om man jämför med R1EA025 som jag har?

16. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

17. dannekarlsson

dannekarlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant med de nya apparna, dock ovärt att skicka ut det i omgångar som sagt. Och speciellt underligt är det att obrandade inte får tillgång till den.
    http://www.sonyericsson.com/update/?lc=sv&cc=se Men kollar man där, så finns ingen uppdatering för x10, inte heller tidigare uppdateringar..

18. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Edit: Någon hade redan rekommenderat Gesture Search :)

Last edited: 30 jun 2010
  19. drac

drac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och ringer man supporten så har dom inte heller hört talas om någon uppgradering. ;) Verkligen ordning på de här grabbarna. ;)

20. Merlin

Merlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Pratade med tre idag och tjejen som jag pratade med kollade upp när vi skulle få en uppdatering och svaret var att det kommer inte att komma någon förrän den stora i Q4 enligt henne. Sa att det skulle komma i Q3 enligt Sony Ericsson men för att tre skall få in sina program så blir det i Q4. Vad trött jag blir. Hon tyckte att jag skulle lämna in den för att se om dom kunde fixa alla småbuggar.