Nya Xperia Companion tar 5 timmar på sig att skapa en säkerhetskopiera

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Kloppstock, 11 aug 2016.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    http://support.sonymobile.com/se/tools/xperia-companion/
    (in och testa med er egen Xperia M5 gärna)

    ..av lite bilder i mitt fall, den ha stått på 80 % & dom senaste 3 timmarna typ, och applikationen har ändå fräckheten att hota med att jag inte får disconnecta processen för då demolerar jag enheten på annat sätt, hur mycket ska man behöva stå ut med av rutten design som enbart dock kan uppstå i mötet med mina förutsättningar enbart! :).

    Vad skulle ni ha gjort i detta nuläge?. Det finns en avbryt knapp ser jag dock...jag trycker väl!
     
    Last edited: 11 aug 2016
  2. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag frukta att min tråd kanske skulle visa sig förhastad, men det ser inte ut att vara fallet, jag pröva igen och göra ny säkerhetskopia och jag plocka t.o.m bort SD-kort som Android 6 har sådana väldiga problem med, men vad ser jag...det ser ut att ta flera timmar även denna gång, ska man behöva utlåna sin telefon ett helt dygn för att den kanske ska kunna slutföra processen?.

    Det kan vara så att jag har ett mjukvaruproblem och behöver reparations ominstallera Android 6, men det vill jag inte göra fören jag säkerhetskopierat allt, men då kan det ju vara så att filsystemet jag försöker kopiera är korrupt så att det tar såhär långt tid och aldrig kommer bli klart, då är jag status quo! och inte heller går det att manuellt bara kopiera över dessa långsamma foton till datorn då det korrupta OS'et tror att mapparna är tomma via Windows 7 utforskaren enbart
    Och vad gör jag då?

    Ska jag då tvingas göra en reparation utan backup och sedan konstatera att den långsamma browsing-läsningen av ens filer inte hjälpte med reparation och sedan förlorat data, jag vill hellre bli av med Android 6 och regrediera till Android 5, för jag har ju backuper därifrån, går det att backa sig framåt i OS i Rio?
     
    Last edited: 11 aug 2016
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Nu har jag svaret varför den inte blir färdig, via en annan dator där jag försökte kopiera över bilderna till en annan dator
    "Fel vid kopiering av mapp
    Reference (handle) är felaktigt"

    Och det är bara en av bildmapparna som trilskas.
    Så nu vet vi med säkerhet att det är bilderna som är problemet för det går att skapa en säkerhetskopia snabbt när jag exkluderar bilder
    Och dessa bilder är inte på SD kortet, utan internminnet, alltså går det inte att testa i andra telefoner utan det måste gå att kopiera över till dator.
    Men se nu slutförde den kopieringen! av bilderna enbart!, men det hjälper ju inte när jag inte får av bilderna från enheten till datorn!
     
    Last edited: 11 aug 2016