Appropå hackig/dålig täckning
Har ju rapporterat om tappad täckning då och då med min nya Xperia Mini Pro - vis av tidigare erfarenhet gjorde jag ett litet experiment.
Har en Macbook Air som jag kör till TV:n. Använde BTtangentbord för att det var smidigt. När jag tittade på SVT Play och liknande hackade det som om jag satt på ett 56k modem. Stängde av BT. All strömmad media funkade perfekt! På nya Mini Pro: avänder Tune In och lyssnar på Sveriges radio. Tappar hela tiden täckningen och uppkopplingen. Lyssnade genom mina MW600 SE BThörlurar. Musik gick bra, så det var inte hörlurarna, men strömmad radio hackade som förbenat. Trodde det var, precis som på förra Xperia X10 mini, dåligt med täckning. Eftersom det funkade med Macbook:en så körde jag samma här. Stängde av BT, lyssnade genom de medföljande hörlurarna och ta mig tusan, inte ett enda avbrott i radiouppspelningen på hela vägen till jobbet (40 min: tub, buss). 
Så, nu blir jag kanske tvungen att köra radio genom de vanliga hörlurarna. Smidigt där! Kanske fler som har erfarenhet att BT fuckar upp anslutningar som wifi/mobilnät och ställer till det med strömmad media.
Last edited: Aug 12, 2011