Nyare guide för roota

Diskussion i 'Legend' startad av jebediah, 26 apr 2011.

  1. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har du lagt in testimage.zip i roten på sdkortet?

    Men det verkar ju som att den lyckats.
     
  2. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Fått problem med att roota min legend, samma problem som en annan tidigare i tråden.

    När step2-windows ska köras så vill den ej. Får upp CMD som säger * started sucessfully * men sen stängs de fort ner. Step1 tycker jag verkade vara helt okej däremot.

    Jag har provat att köra som administratör och i kompatibilitets läge. Har HTC Sync 2.0.33 installerat men som icke går igång (missing tlib_log.dll). Kan det var de som strular?
    Tacksam för hjälp, vågar inte pilla med telefonen under tiden den visar rött utropstecken nu heller! :)

    Edit: Läst på lite mer och fattat de som att jag måste nedgradera enligt denna guide.
    http://theunlockr.com/2010/12/13/how-to-downgrade-the-htc-legend-to-1-31-so-it-can-be-rooted/
    När de är gjort bör jag väl kunna köra igång rootningen? Ett goldcard har jag redan gjort.
     
    Last edited: 15 jun 2011
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Så länge telefonen visar ett rött utropstecken är det lugnt att rycka batteriet, om det är ett grön symbol så ska du låta bli. Vilken hboot har du?
     
  4. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HBOOT-1.01.0000.
    Kanske denna guiden är bättre? http://www.sandladan.nu/svwiki/index.php/HTC_Legend:Roota
    Hade helst velat se en video till det också.
     
  5. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ahaaa.. då ska du inte använda dig av http://theunlockr.com/2010/12/13/how...can-be-rooted/ som du provat.
    Som jag nämnt i tidigare trådar tycker jag denna guide är bättre och mer komplett. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894465
    finns ett program som heter goldcardtool så när du använt det och skapat ditt goldcard kan du gå på del 2 (del1 gällde goldcardskapande genom cmd)
     
  6. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har hjälpt till att roota 6 lurar nu + min egen på kort tid och kommit på att gooldcardtool funkar dåligt med vissa sd-kort, mitt scandisk funkar utmärkt men när jag gjorde polarens lur med ett kingston så blev inte goldcard riktigt av nån anledning, men det funkade med guiden på xda, så strular det prova båda.


    En annan sak som kan vara värd att tänka på är filen LEGeIMG.zip beroende på inställningar i windows så kan man i vissa fall behöva ta bort .zip detta beror på att windows7 har som standardinställning att dölja registrerade filtyper, kör man den inställningen och man skriver filen som LEGEIMG.zip så blir det i verkligheten LEGEIMG.zip.zip men man ser bara ett .zip

    Om man vill ändra på detta så man verkligen ser vad en fil heter så öppnar man kontrollpanelen, letar upp mappinställningar eller vad den heter på svenska (har engelsk windows) klicka på fliken visa och leta upp "dölj kända filtyper" och bocka ur den klicka på använd och ok
     
    Last edited: 17 jun 2011
  7. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ett goldcard har jag gjort med goldcardtool på PCn, CID nummret fick jag från en app från market.
    I vilket fall är jag rätt okunnig när det kommer till CMD. Tror du att du skulle kunna förklara första steget för mig efter att goldcardet är skapat?

    Det jag ska göra är alltså koppla in den med "charge only", trycka på "Temproot now" och sen direkt skriva "adb shell" osv. i CMD?
    Jag får fel medd. i CMD när detta görs så det känns som jag missat något...

    Tack för all hjälp!
     
  8. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jaa du ska ha mobilen i charge only och välja temproot now utan reboot, vid det steget måste du även trycka allow i superuser som ploppar upp i telen. Efter det ska du skriva adb shell su i cmd och få fram ett #
     
  9. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag tryck temproot now laddar programmet en stund men får icke upp någon popup eller liknande, kommer bara tillbaka i menyn.
     
  10. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Visionary funkar så, kolla om du har temproot genom att slå adb shell su i cmd-fönstret. Har temproot lyckats så får du fram # har den misslyckats så står där $
     
  11. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    som goldstar skriver så dyker inget speciellt upp när du tar temp root now, däremot när du skriver in kommandot adb shell su, så fick då jag frågan i mobilen av superuser om allow eller deny. Vilket var avgörande för mig
     
  12. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får bara upp att adb is not recognized as an internal or external command. :(