Diskussion: Nyblivna ZR ägare, vad tycker ni om er Xperia ZR?

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av OneZerOne, 24 jul 2013.

  1. OneZerOne

    OneZerOne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Som en nybliven ägare till en Xperia ZR är man inget annat än imponerad av enheten. Man blir då nyfiken vad andra tycker och tänker om den.

    Och eftersom det är en tålig telefon, har någon råkat ut för något som annars skulle ha förstört eller skadat en annan telefon, men som en ZR klarar?

    Dela med er av era historier vetja.

    Hare göttmos.
     
    Last edited: 24 jul 2013
  2. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Kommer från Note 2 och var sugen på en mindre lur och är grymt nöjd med ZR'en. Skärmen är kanon, bättre batteritid än jag trott och kameran är i klass med Noten dvs jäkligt bra.

    Ser fram emot att 4.2.2 ska dyka upp, såg att Z'an fick lite nya inställningar från den uppdateringen.
     
  3. RyZsen

    RyZsen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas dem hoppar till 4.3 istället.
     
  4. jovik

    jovik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen i 2 veckor idag och är riktigt nöjd med telefonen.

    Det jag stör mig på är att jag tycker att samtalsvolymen och speciellt på i högtalarläge är alldeles får låg.

    Hur upplever ni andra med telefonen samtalsvolymen? Och har ni några speciella inställningar isf som jag missat. Bockade av högtalarröstförbättringar (efter en del googlande) och då blev ljudet starkare (borde ju vara tvärt om)
     
  5. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu när ni kanske haft telefonen en vecka eller så, vad tycker ni om batteritiden?
    Vad jämför ni med?

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
  6. jovik

    jovik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker att batteritiden är Ok men inte anmärkningsvärd. Har iof inte haft så bra möjlighet att ladda den ordentligt eftersom jag varit på semester, utan hoppas den blir bättre när jag får några ordentliga laddcykler :-)
     
  7. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har en Xperia S och är lite sugen på att byta. Finns det någon tidigare SXS användare som kan göra en jämförelse med Xperia ZR?


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  8. wendigo

    wendigo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft ett gäng xperiamobiler nu och varit överlag nöjd men nått jag stört mig nåt jävulskt på är den låga samtalsvolymen som jag upplevt speciellt efter JB uppdateringen. Har gogglat men inte hittat nån bra fix och även dom som lämnat in mobilen på rep har fått den tillbaka utan nån skillnad.
    Är sugen på en ZR men såg att nån nämnde "låg samtalsvolym" även på den då föll den bort.
     
  9. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Har lyckats med konststycket att glömma av att telefonen legat inne i min badhandduk och när jag sedan slitit tag i den så har den flugit all världens väg rakt ner i stenhårt granitberg. Har fått några små märken på den plast som löper runt kanterna. Anledningen till att jag fått flera märken är att jag gjort samma sak flera gånger.... Fråga inte... Tydligen lär man sig inte av sina misstag. Men den har hållt bra. :D

    Har inga problem med samtalsvolymen, kör på lägsta möjliga och tycker det låter mer än tillräckligt.

    Batteritiden, framförallt med stamnia-mode igång är löjligt bra, men även utan så håller den utan problem en hel dag till skillnad från min Xperia Ion som dog efter 10 timmar.

    Kameran är också strålande.

    Överlag så är det en riktigt toppentelefon, det enda jag inte är nöjd med är FM-radion. Vid sämre mottagning på en radiostation så tystar den ljudet istället för att låta det brusa lite, väldigt irriterande :/ Så här har det inte varit på mina tidigare Xperia-telefoner (Xperia Ion/Pro/Mini).

    EDIT: FM-radion fixades till i samband med uppdateringen till 4.2.2 Nu är jag toppennöjd med allt! Batteritiden har dessutom blivit ännu bättre med nya versionen!
     
    Last edited: 21 aug 2013
  10. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Måste säga att överlag är jag grymt imponerad utav zr, har haft xperia neo länge pga storleken. Och just det enda jag kan känna är att zr är aningen stor för att köra en handsgrep utan problem. Återstår att se om jag vänjer mig eller de får blir en s4 mini eller xperia m.
     
  11. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag står på gränsen inför ett köp men är lite fundersam på hur touch fungerar när skärmen är våt.

    Hoppas någon av er kan svara:
    Om det finns en del droppar på den (mycket stänk), klarar den fortfarande av att känna av fingern? Hur är det med handskar?
    Ingår dockan i förpackningen som standard?
     
  12. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Dockan verkar vara standard, följer med hos netonnet.
    Dock har ja inte testat den med stänk eller så. Inga planer på bada med den heller. För mig är det bara en extra säkerhet ifall att den tappas eller regnar på den.
     
  13. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Någon som vet huruvida andra leverantörer har dockan med? Mest intresserad av Dustin.
     
  14. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Köpte min från Dustin och dockan följde med.
     
    pissenisse gillar detta.
  15. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Yay!
    Blir nog att beställa denna vecka i så fall.
     
  16. wendigo

    wendigo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte min från Telia och dockan var med!!
     
  17. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Köpte min från Katshing...dockan var med.

    Har haft min under vattnet och fotat. Inte så djupt...typ 1 dm. Funkade fint. Det lilla vatten som kom in under bakstycket stannar runt kameradelen. Batteriet är ju skyddat av en tjock gummilist. Och mobilen funkar klockrent fortfarande trots flera doppningar! :)
    Däremot vet jag inte hur man stänger av touchen när man ska ner i vattnet, för den reagerar en del på droppar på skärmen...det hände en massa saker när jag tog mig förbi vattenytan liksom. Det är ju lite trist, för när man väl är under vattnet så funkar bara kameraknappen..inte touchen. Så har ytan lyckats öppna nån meny så måste man lyfta upp mobilen igen o torka av den o ställa tillbaka dit man var.

    För övrigt tycker jag den är grym! Saknar bara min SGS2 lite ibland...men det är nog bara ovanan med nytt märke... :)
     
  18. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Jag köpte en ZR igår som kompliment till min HTC One.
    Jag är nöjd med telefonen. Batteritiden verkar bra. Men är ändå sugen på ett extrabatteri ifall man är på resande fot.

    Någon som kan rekomendera ett bra och prisvärt batteri från tex. ebay?


    I övrigt är telefonen rappare än min One. Det jag saknar är lite skärpa i displayen och bättre ljud i högtalaren och line-out. I övrigt tipptopp och än så länge verkar den vara vattentät :)

    Edit: Scannade igenom ebay lite snabbt och det blev en beställning på två batterier 2500mha inkl laddare för 110kr! (gratis frakt från kina)

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=281135165314#ht_1150wt_1248
     
    Last edited: 7 aug 2013
  19. jovik

    jovik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker skärmen fungerar bra när den är blöt. Inte perfekt men jämfört med mina tidigare mobiler bra.
     
  20. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tips, köp en Anker Pro 10000mAh batteri backup så klarar du dig :) Ca 400 kr på Amazon.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4