Nybörjare söker fungerande guide för rootning

Diskussion i 'Xperia Play' startad av silmes, 27 mar 2012.

  1. silmes

    silmes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    För någon som känner att vara lite pedagogisk och hjälpa till, så är detta ett perfekt tillfälle :).

    En Xperia Play anländer till mig denna vecka. Tänker enbart använda den för att spela spel, ringa och surfa. Därför är min plan också att roota den med låst bootloader och ta bort onödiga applikationer för att freea upp ram-minne. Inget mer alltså.

    Ett problem här är att jag är en fullständig nybörjare när det gäller telefonrootning och kommer behöva en bra guide för detta. Hade varit evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! Har självklart hyfsade datorkunskaper och många års erfarenhet, men just när det gäller rootning så vet jag knappt vilka applikationer som är avsedda för PC och vad som ska köras från telefonen. Dessutom vill jag inte riskera att min nya telefon blir brickad.

    När jag packar upp telefonen och använder den första gången. Är det okej att acceptera alla uppgraderingar före jag rootar, eller ska jag roota först? Hur är det med uppgraderingar efteråt, är det okej att bara köra?

    Som sagt. En fungerande, idiotsäker och aktuell steg-för-steg guide till hur jag rootar och sedan "rensar" onödiga applikationer från min nya telefon hade varit tacksamt (vilka applikationer som är okej att ta bort har jag koll på, men inte exakt HUR jag går tillväga). Gärna på svenska, för även om min engelska är bra, så är guiderna som jag hittat på engelska ganska röriga och innehåller termer som jag inte är bekant med.

    Med vänlig hälsning och hopp om svar
    Silmes
     
    Last edited: 27 mar 2012
  2. Belzhadar

    Belzhadar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER