Så när Google släpper låt oss säga Android 4.3 så kommer det direkt till min flashade rom automatiskt? Jag slipper flasha om när en ny uppdatering kommer alltså? Inte som när man jailbreaka iPhonen och man fick göra om det varje gång Apple släppte ny uppdatering. Suck.
Det är helt tomt förutom typ Google Play när man installerar en rom då? Hur funkar det med kameran t ex. Det finns alltså ingen kameraapp då utan man får använda sig av typ camera + eller liknande som man får hitta i Google Play?
Egentligen vad är det för goodies etc som Samsung lagt på sitt touchwiz som jag kommer förlora? Känns inte som att det är något sådär spontant. Vad är det...ring och ljudsignaler, bilder, widgets och samsungs appar. Det är väl det? Det är ju bara skit som jag kan ersätta med egen skit som är roligare och bättre
För mig låter det som att köra med fixad rom eller vad det kallas låter som det som borde vara standarden? Jag kommer ju från Apple-världen hit för att jag ville ha total frihet i mitt mobila os, blev lite besviken när jag insåg allt krux med Android och att alla tillverkare har egna versioner av det. Jag ville liksom hit för att komma ifrån tillverkarnas kladd, vad dom tycker är bra. Nej, vad jag vill ha heter det. Jag har betalt för skiten liksom. Min pryl. Jag gör vad jag vill med den. Skitsamma.
SÅ vad jag helt enkelt ska göra är att hitta en ROM och flasha min telefon så blir den helt ren. Precis vad jag är ute efter. Då är frågan, finns det olika så att säga ROMs? Typ som att i linux-världen finns det ju massa olika linux som ubuntu och allt vad dom heter. Jag gissar på att det är fler än en person som fixar hackade ROMs, alltså pillar alla lite olika så blir slutresultatet olika när jag använder den.
Vilken ROM är "bäst"? Vad är olika med dom?
Tack för hjälpen, glädjer mig att ni hjälper en som avskydde er för ett år sedan (android vs apple) men sen kom jag hit på mina bara knän

Click to expand...