Fråga: Nybörjare...

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av bobbe81, 22 okt 2012.

  1. bobbe81

    bobbe81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    som rubriken lyder är jag tämligen grön på detta med att byta rom.
    så nu tänkte jag kolla här om det finns någon som skulle kunna tänka sig att förklara på ett sätt som tom jag skulle förstå.:P
    har sett att det har kommit en jellybean 4,1 till sensation och skulle vilja lägga in den i telefonen.
    Nu till problemet jag har försökt att läsa mig till detta här på forumet men har svårt att hänga med i vad allt betyder och är.
    så snälla hjälp mig fatta hur man gör. :teeth:

    Tack på förhand// Christoffer
     
  2. Sammen

    Sammen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det finns redan jätte många guider om hur du går till väga och jag har för tillfället inte tid att skriva en guide själv men jag kan tipsa om denna sidan och hans script som du kan ladda ner och köra.

    http://kgs1992.com/kgs-utility

    Följ hans guider och de som hänvisas till (bla. JuopunutBear med wire-tricket).

    Ta dig tid och läs igenom guiderna även om jag förstår att det är trist ibland med mycket text men det kommer vara värt i slutändan. Dessutom lär du dig något på vägen ;)
     
    bobbe81 gillar detta.
  3. bobbe81

    bobbe81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för ett snabbt och bra svar.
    Ska sätta mig och läsa igenom denna sida ordentligt när jag har lite tid över.
    återkommer med hur det gick
     
  4. Sammen

    Sammen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Såg att länken jag skickade igår inte är online idag, så här är länken till den officiella tråden på xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1668276.

    Hojta till om det är något du fortfarande inte förstår :)