Nybörjarforum för Customrom

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Helldude, Aug 31, 2012.

1. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upplever det som att det har blivit något av en uppdelning på forumet vad gäller att flasha nya ROM:s.

Många har stor erfarenhet av detta medan andra (dvs jag) kämpar sig fram för att hänga med i alla termer och tillvägagångssätt för att klura ut detta.

Därför tycker jag att det vore bra med ett nybörjarforum i detta ämne där man får fråga alla dumma frågor och lära sig från början.

What say you?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tycker att man istället ska satsa på en välskriven guide med bra förklaringar av termer osv för de olika telefoner som finns. Det finns oftast olika guider om hur man rootar och lägger in en custom rom.

Jag kan samtidigt förstå hur du tänker - men tror att det inte finns tillräckligt många som skulle vara aktiva i de forumsdelarna (jag kan mycket väl ha fel). Istället tror jag att det, som sagt, är bättre att satsa på att man får välskrivna guider och trådar där nybörjarna kan fråga saker :)

3. flanz

flanz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Med stor risk för att bli idiotförklarad.

Varför vill man lägga in en custom rom? Vad är hela vitsen?
    Har läst att man kan fippla bort operatörslås, men all garanti försvinner ju också. Eller?

Hälsningar Johan med en ny S3 :-)

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ofta förbättras vissa saker, man kan slippa t.ex TouchWiz om man inte gillar det. Telefonen kan bli snabbare, man slipper vissa onödiga program osv. I många fall gör man det för att få en renare upplevelse.

I andra fall så gör man det för att få en upplevelse där man kan göra ännu mer förändringar på en nivå som är längre ner i systemet. Ibland gör man det också för att man vill testa något nytt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2