Nybörjarfrågor om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av murak, 31 mars 2012.

1. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    HTC One X kommer bli min första Android-mobil och jag har (och kommer ha) en del frågor som jag hoppas inte har besvarats förut. Om så kan ni väll länka till dem.

1: Kan man installera LXDE, XFCE eller annan fönsterhanterare på sin telefon? Jag har inte hittat mycket på ämnet när jag sökt, kanske är det för att det inte är möjligt? Att använda luren som Desktop replacement hade varit roligt.

2: Kan man komma åt en terminal i Android?

3: Jag brukar köra engelska på mina datorer, prylar etc för att det är lättare att följa guider och för att slippa dumma översättningar. Finns det några nackdelar med att välja engelska som språk på en Android-lur? Är det lätt att ändra i efterhand?

Tack för ordet och tack för vad som verkar vara en trevlig community!

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

1. Nej, men det finns 100 tals olika launchers(hemskärmsalternativ)
    2. Ja, terminal finns. För att komma åt många funktioner keävs dock root och busybox.
    3. Engelska kör jag också med av samma skäl som du. Bara att få in I appen inställningar och byta. Tar ca en halv minut så det är inget krångligt alls.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

murak gillar detta.
  3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

1. Det beror på om du ämnar att fortsätta köra Android eller inte. Android använder inte X (jag vet faktiskt inte ens vad den grafiska biten kallas under Android). Byter du däremot mot nån annan ARM-kompatibel Linuxdist så antar jag att det finns färdigkompilerade binärer för ARM till dom.

2. Japp. Det finns terminalemulatorer på Google Play.

3. Kör det språk du vill använda i din telefon. Det är din telefon.