Nybörjarfrågor om Android

Discussion in 'Allmänt' started by murak, May 31, 2012.

1. murak

murak Youth Droid Medlem

Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Hej på er!

Efter lite DOA-äventyr är jag nu stolt ägare till en HTC One X (hittills stock rom) vilken är min första Androidmobil <3

Jag kommer nog ha en hel del frågor vilka jag hoppas det finns någon duktig Swedroidare som kan svara på. Här kommer ett par:

Finns det någon chat/mirc-kanal där man kan ställa nybörjarfrågor? Svenska eller engelska spelar ingen roll.

Efter att jag slått samman mina kontaktlistor från gamla luren och mitt google-konto har jag en hel del mailadresser i min telefonbok. Finns det ett snabbt sätt att slå samman mailadresserna med rätt kontakt? Typ dra mailadressen till kontakten för att mergea?

Jag skulle vilja dela in mina olika kontakter i olika grupper (dom jag ringer mest, mina jag-knappt-pratar-med facebookkontakter, jobb/viktiga personer etc) och jag har hittat funktionen för detta. Men, kan jag spara grupperna på något sätt så jag inte behöver göra om det igen när jag flashat en ny rom?

Om jag kopplar telefonen till en usb-hubb, kan jag köra usb-host och använda usbminnen, tangentbord etc?

Edit: en fråga om spelet machinarium, när jag spelar det så agerar min bt-mus som om jag spelade i portrait! hur får jag musen/spelet att förstå att jag spelar i landscape?

Tack!

Last edited: Jun 4, 2012
  2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du hanterar enklast dina kontakter i Gmail på en vanlig dator. Gå till Contacts och tryck sedan på Find & Merge duplicates på More-knappen...
    Där kan du även enkelt dela in dina kontakter i grupper.

murak likes this.