Nybörjarfrågor

Diskussion i 'Blade' startad av BladeSimon, 9 mar 2011.

1. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej! Fick min Blade i lördags. Är helnöjd. Dock kan den lagga lite vid vissa tillfällen. Jag är lite sugen på att klocka den, så om någon orkar förklara hur detta fungerar och hur man gör är jag tacksam.
    Sen undrar jag om det finns möjlighet att, likt iPhone, jailbreaka denna lur och få tillgång till alla spel och applikationer gratis?

Ifall det redan existerar trådar som svarar på detta och beskriver väl, får ni gärna hänvisa mig dit!

2. Klubba

Klubba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om du precis köpt den, gå in i settings about phone och kolla vilken android version du har :), kanske har du den första 2.2 luren och isåfall vill nog många att du rippar rom'en åt dem.

Klocka krävs att du har en rom med en kernel som stödjer det, vilket inte standard gör, sen är det bara att tanka in ett överklockningsapp tex. setCPU

Går att hitta i princip alla appar gratis om man vet vart man ska leta, krävs ingen "jailbreak" eller nånting utan går att installera "pirat"appar utan problem och utan att förstöra garantin på sin telefon. Dock är det förbjudet att diskutera på detta forumet

3. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dessvärre är den 2.1.

Hur får jag tag i en kernel som stödjer det då?

Kan man göra detta utan att tanka grejer i datorn? Direkt i telefonen alltså.
    Tack för snabbt svar!:)

4. Klubba

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Populärast är kallt kaffes japaneese jellyfish, som har en stor tråd här i forumet och stödjer överklockning.

Det finns apps som funkar som market fast man inte behöver betala, dock fungerar de sådär i min mening då servrarna ofta blir överbelastade, ingen som vill betala för bandbredden och alla vill ha grejerna ;), så enklast är nog att dra hem saker till datorn sen flytta över det till telefonen via usb kabel eller wifi.

5. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ska läsa igenom den tråden lite. Någon guide på exakt hur det fungerar?

6. Klubba

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

BladeSimon gillar detta.