Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

ALLA kommer att få detta tidigare, det pratade man om på senaste I/O.
    Men det kommer knappast att ta tre dagar som det gjorde för JB. Snarare 1-2 månader. Oavsett vad är det en försämring som jag inte finner välkommen.
    Sen känns det tryggare om Google står för uppdateringen än LG som har visat sig vara rätt så värdelösa på mjukvara.

2. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Du vet ju inte att det blir så. Ingen vet något än. Kan vara som förr fast fler Nexus.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Det har vi redan kommit fram till att det inte kommer att vara. Finns inte en chans att Google kommer att sköta detta om man släpper det fritt. Det blir för mycket arbete och för stor kostnad.
    Redan där har vi en grov försämring.

Men vi får väl vänta och se, tror ni förstått min ståndpunkt gällande detta.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

fler nexus än en version är slutet för nexus och renderar nexus-serien värdelös.
    då är det ett bättre val att satsa på en s3 eller note 2 eller liknade med aosp i ist... fan så tråkigt det blir om dessa rykten är sanna.

5. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

6. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

7. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Detta är lite OT, men jag förstår inte all kritik mot kameran i GN. Zero shutter lag. Kameran i GN gör precis det den ska. Och den gör det jävligt bra. Meningen är att man snabbt ska kunna ta en bra bild var man än är och sen delas på sociala medier. Det är nog också vad 99% använder mobilkameror till.

I bra ljus så tar GN faktiskt helt OK bilder. Mer än tillräckligt bra för de bilder man tar med en mobilkamera. Här är en massa exempelbilder.
    Bra skrärpa, den exponerar korrekt, naturtrogen färgåtergivning, skapligt dynamiskt omfång. Och det absolut viktigaste av allt, den tar bilden direkt när man trycker på knappen!
    Att den även kan ta stillbilder i full upplösning samtidigt som man filmar är en riktigt bra funktion. Man behöver inte sluta filma för att ta bilder.

Visst, en 8, 10 eller till och med 12MP kan väl vara bra, om man måste ha större bilder. Visst hade det varit välkomnat med lite högre upplösning, men har faktiskt aldrig känt att jag haft behov för det. Optiken i mobilkameror är ändå inte tillräckligt bra för att beskära så mycket.

Den största begränsningen jag ser är att det behövs bra ljus för att få bra bilder. Tyvärr är det svårt att få in en stor sensor i en mobil, så det får man nog leva med.

gripen gillar detta.
  8. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Trist om LGn har bättre kamera än Nexusen. Jag vill ha bästa mobilkameran på marknaden i en Nexus!

9. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Anledningen till varför Google begränsar minnet är nog för att framtiden ska innebära molntjänster. Men skulle gärna se 16 gb minne i min mobil och 16 i molnet gratis som man får vid köp av nexus. Har bara 3,75 gb minne i Dropbox idag. Vill inte "hyra" minne. Skulle kunna betala en gång summa för minne som gäller för alltid.

10. Droid55

Droid55 Guest

Det finns säkert många liksom du som är nöjd med kameran i Galaxy Nexus. Men många förväntar sig också en lika bra kamera som andra modeller i toppsegmentet. Det spelar ingen roll huruvida du är nöjd med kameran i Galaxy Nexus, kameran i S2 är bättre liksom S3 men S3 fanns inte då.

Jag tycker inte att det är mer än rimligt att begära en bra kamera för en telefon som kostar flera tusen. Du kanske inte använder kameran särskilt mycket men det finns kanske de som gör och sanningen är att vanligt folk tar fler bilder med kameran i telefonen än med sin renodlade kamera... Enda undantaget är riktiga fotoentusiaster som gärna släpar med sig en systemkamera.

Värdelös diskussion egentligen. Det är ingen nyhet att Galaxy Nexus hade långt ifrån en imponerande kamera verken när den kom eller nu. Nu snackar jag bildkvalité. För någon spelar det mindre roll men för någon annan spelar det större roll. Ska jag lägga flera tusen för en telefon vill jag inte sakna något (jag har ändå inte massor av krav, huvudsaken är att det är en Nexus, lagom stor skärm och en kamera som inte känns föråldrad eller fullkomligt utkonkurrerad av andra modeller i samma prisklass).

11. Droid55

Droid55 Guest

Tyvärr, Nokia gör inga Androidlurar. :(

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag blir så förvirrad av alla rykten. Ska försöka att inte tänka på det allt för mycket och istället vänta på nyheten. Från början var jag negativ till LG eller annat märke än Samsung men jag är öppen för allt just nu. Känns dumt att bestämma sig i förväg. Risken med läsa alla rykten är ju att jag blir besviken.

13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Men man blir så trött. Här har lg kanske den bästa kameran efter Nokias i den Sony Ericsson 13 mpixel sensorn. Så stoppar man i en sunkig 8 mpixel budget sensor.

Plus att den inte får samma exklusiva utsida som Optimus g.

Antar att man gör det med flit för att man vill att den rena lg modellen ska stå ut som klart bättre.
    Riktigt trist....

14. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Om du vill ha den absolut bästa hårdvaran bör du förmodligen se bortom den kommande Nexusen. I alla fall om man har NS och GN som referens.

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag hade Nexus one! Kungen av Mobiler på sin tid, det är min referens.

16. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag tror att om rycktet med nexus certifiering är sant kommer det krävas av tillverkarna antingen:
    1. Att de levererar en rom ett bestämt datum, självklart får de den innan den presenteras så det fortfarande ser ut som om det går snabbt.
    eller
    2. Att de gör en telefon som inte kräver några som hellst anpassningar, tjof in med drivare och sen funkar det. I så fall skulle Google fortfarande kunna sköta upddateringarna.

Allt annat verkar väldigt otroligt då det inte längre skuller vara någon skillnad på en nexus och en icke nexus, vilket gör certifieringen värdelös.

Ang telefon:
    Själv hoppas jag på vad som hellst med samma hårdvara som Mi II eller Optimus G förutom Samsung då de gör så otroligt fula och budgetliknande lurar. Min dröm hade varit att Mi II haft NFC och var lätt att köpa. Men Optimus G, Padphone 2 eller liknande duger om jag får upplåst bootloader och minst 32GB lagring (eller SD).

ftangstrom gillar detta.
  17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Hehe punkt två var lite söt... Det fungerar tyvärr inte så.

Problemet som jag ser det är att alla tillverkare inte vill ge Nexus serien den bästa hårdvaran. Den sparar man till sin "egen" lur.

Vilket känns jävligt surt. Vill inte kompromissa när jag vet att det finns bättre hårdvara fast som de håller in på.

18. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det är exakt det en certifiering kommer att göra, man kommer inte ha en speciell "nexus" lur utan man kommer att certifiera sina topplurar som nexus och få ett yttligare säljargument.

ftangstrom gillar detta.
  19. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Pajn är gud just nu! Och alltså menar det. Exakt så här som du säger kommer det troligtvis bli då allt annat är ganska otänkbart. De gör ju inte saker sämre än vad det är. Ingen är dum nog att göra som Facit vill att de ska göra.

20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ursäkta? Dum nog att göra som jag vill? Jag vill att de ska släppa de bästa möjiga lurarna som nexus och att google sköter uppdateringarna av den. Vad är det för dumt med det?

Alla rykten pekar mot att LG själva kommer att uppdatera denna lur samt att de släpper den i ett "billigare skal" än Optimus G samt att de snikar ner på hårdvaran. Sämre kamera, mindre internminne osv.