Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Tycker folk verkligen det? Kanske är för att jag sitter på nuvarande nexusen men ser dels ingen större skillnad mer än att bakstycket ser riktigt jävla fult ut :S Också är jag besviken över att den där LG'n är förmodligen (med tanke på all info/bilder/rykten som finns ute) till 99% den nya galaxyn, och då är jag nöjd med min nuvarande. :P Spec'sen är ju lovande etc, en 13mpix kamera vore förhoppningsvis bra men inte direkt någon dealbreaker för mig ._.

Mycket ledsen för offtopic.

2. Droid55

Droid55 Guest

Håller med. Tyckte också S3 var ful när jag såg den presenteras i bild, men när jag besökte Elgiganten för några veckor sedan för kika på telefoner och fick syn på S3 blev jag stormförtjust. Tror jag gillade den mest av alla på plats (fanns även Galaxy Nexus, Galaxy Note, HTC One X, Sony Xperia S). Jag vill ha en Nexus mest av allt men jag erkänner att S3 blev väldigt lockande.

3. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Känner detsamma! Jag är otroligt nöjd med min Galaxy Nexus och ser ingen anledning att byta. Om inte nu LG trycker i ett monsterbatteri á la DROID MAXX ;)

Tapatalke'd from my G Nexus.

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

man behöver inte byta så ofta. Jag gör det dock varje år eftersom jag tycker det är roligt. galaxy nexus är väl ok, men den ruttna batteritiden samt kassa kameran gör att den inte är användbar precis. Längtat tillbaks till Nexus serien sen jag lämnade min Nexus one.... Snyft.

5. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Otroligt tråkig design, ser nästan exakt ut som galaxy nexus som i sin tur inte är någon vacker skapelse, nej det blir ingen ny nexus för mig...

6. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Skönheten är på insidan..

flippzii gillar detta.
  7. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ja det stämmer säkert men jag vill gärna att mobilen är snygg också, därför kommer jag byta ut min nexus inom en snar framtid.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

stämmer 8gb i minne blir det en note 2 eller sgs3 för mig... 16 gb är lite på gränsen för mig som är ute på diverse upptåg där man filmar och fotar en hel del tex. Nu måste man ju inte alltifd ha allting på luren självklart inte men 8 gb känns orimligt lite.

9. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hur mycket Google än satsar på streaming, molnlagring osv. så är 8GB helt sinnessjukt för lite i dagens samhälle.. Kommer den med 8GB och utan MicroSD så kan jag utan tvekan säga att det blir då ingen ny Nexus för mig igen.. Sjukt tråkigt för jag älskar Nexus men med så här lite lagring så kommer vi bara vara tillbaka till Nexus One där man fick sitta och avinstallera saker för att kunna testa ett nytt spel...

Pake gillar detta.
  10. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag vägrar tro på det där ryktet om 8 GB. Det kan omöjligt stämma. Jag har inget till övers för det konstanta tjatet om SDkort, det har jag lämnat bakom mig utan minsta saknad, men 8 GB är så orimligt att det finns inte

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

32 gb borde vara det nya 16 numera kan man tycka... 16 funkar men det är inte mer heller.

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Här var det grabbarna med (noll) koll.

1. Det är en PROTOTYP som någon fått tag på, varför skulle man stoppa i en massa minne i en sådan?! Helt onödigt. Så sluta dra en massa slutsatser av det.

2. Anledningen att man inte längre har Minneskort är så att allt ska vara en stor partition så att man INTE får som det var på Nexus One´s tid med ont om minne för appar.

3. Mest troligt får den 16 och 32 gig att välja mellan.

DCLXVI, lolbazor och kallgren gillar detta.
  13. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Ja, som sagt. 8 gig är så uppenbart orimligt att det ryktet nästan dementerar sig själv genast.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

14. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Exakt det man tänkt när man ser alla som gäller. Kunde inte sagt det bättre själv!

15. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Håller med! 16GB funkar för mig idag men det börjar bli ont om utrymme och jag rensade precis bort lite bilder och videos för att kunna installera ett nytt spel (lite större iofs).

Facit: Jo vi vet mycket väl att det är en prototyp men jag kan då inte komma på någon annan prototyp som har haft mindre minne än sin föregångare. När väl prototyper börja läcka ut så brukar de vara rätt så nära produktionsfärdiga bara att de vill testa de utanför deras testlab för att se hur pass bra mottagning osv. är.

Det kan mycket väl vara så att dom kände att 8GB räckte på en prototyp men sen ser jag heller inte varför man skulle få för sig att snåla in på det bara för att få ner kostnanden, en prototyp kostar redan en hel del att producera kan jag tänka mig, så någon tusenlapp hit eller dit gör nog inte så jätte mycket i slutändan.

Och ditt argument med att ha allting på en partition förstår jag helt klart men att ha ett minneskort där man lägger alla bilder, musik osv. är tusen gånger mycket bättre än att lägga det på det interna minnet. Plus att det blir lättare att byta telefoner om det bara är till att stoppa in sitt minneskort i den nya än att koppla den till datorn och flytta över allt på det hållet. 16GB internt för apps osv. och sedan plats för minneskort är det optimala i mina ögon.

Även om det skulle funnits MicroSD-slot och den skulle kört 8GB internt så skulle det varit för lite eftersom i 4.x så kan man inte flytta apps till SD (har jag för mig?), det tycker jag i alla fall!

16. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Ganska dålig anledning om nu så är fallet, kör ett 16GB internt då men låt dom som vill ha mer lagring sätta in ett kort. Köper inte den anledningen. Skulle snarare tro att dom vill tjäna mer pengar och tänker släppa fler modeller (ala Iphone) Och ta några hundralappar mer för en funktion som kostar några tior.

ftangstrom och JohanH gillar detta.
  17. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

18. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag håller med. Ha internlagring på 16GB men ändå MicroSD, ser inget negativt med att ha minneskort även om det blir "två partitioner" man får hålla reda på. Det blir ju att man har 16GB till spel och dyligt och sen kör man bilder, musik och allt annat på minneskortet. Det kan ju inte kosta så pass mycket att trycka in MicroSD så priset stiger med ett par hundringar!?

19. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Nä det kostar inte några hundringar för dom, men dom vill tjäna pengar. Kolla på Apple. Kollar man på deras hemsida kostar Iphone 5 :

16GB : 5995:-
    32GB : 6995:-
    64GB : 7995:-

1000:- för ett minneskort som kostar typ 10:- att tillverka, bra förtjänst..

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nexus har förvisso aldrig handlat om att sälja just såna modeller med olika minnesstorlekar.. det finns mycket bra förklarat varför man valt att inte ha ett sdkort i något som är meningen att vara en "uvecklings/referenstelefon" sen kostar det faktiskt betydligt mer än några tior att brassa i mer minne faktiskt även om det självklart inte handlar om en tusenlapp ;)