Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

självklart är det väl så.. jag menar inte att vara kaxig på något sätt men kan förstå om det låter så ;) För mig har google bara bevisat hur snabba skott dom kan skjuta för att sedan inse sina misstag och det visar sig om och om igen med deras nerlagda project deras vansinnigt dåliga lansering av google drive tex. Jag är övertygad att google kommer göra nexus-serien sämre om det blir fler devicer det är obestridbart mer eller mindre ;)

vi får se helt enkelt nu orkr jag inte gissa mer jag vill bara veta hur det blir så jag kan köpa en annan telefon när missnöjet sköljer över mig ;)

2. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag skrev Nexus S, inte One. Svårt att läsa? Kom inte och pådyvla mig "skolor numera", jag tog min examen på KTH innan du ens var född! Du är i samma klass som Facit.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

skolorna var kass redan då alltså? ;:)
    sluta lipa om vem som är vad vi är alla lika ruttna om ingen slutar jiddra så enough is enough... nu väntar vi till 29:e oktober.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Men nu får ni ta och ta ge er. Jäkla ton. Tråden genomsyras av trams, tjafs och andra otrevligheter. Håll en sansad nivå på diskussionen. Det blir inga fler tillsägelser hädanefter.

Wallandroid, silas, Koreanen och 8 andra gillar detta.
  5. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Wtf! Börja inte du också. Man behöver inte idiotförklara alla som har andra åsikter.

On topic.
    Jag ser gärna flera nexusenheter i olika prisklasser. I min värld är valfrihet bra. Dessutom anser jag att JB är så pass bra så mitt behov av uppdateringar inte är lika akut som tidigare.
    Tror dock bara att det blir LG i ett första skede. Det är lite tråkigt eftersom jag tidigare hade ett bottenlöst hat för LG efter O2X. Jag lovade mig själv att aldrig mera köpa LG, inte ens en brödrost. Får väl se hur det går med det ;-)

ftangstrom och pmugghc gillar detta.
  6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ingen idiotförklaring alls menad men tar man det så gör man det förmodligen av en anledning antar jag. Jag förstår inte hur man INTE kan inse att ju större skala av modeller desto större jobb för anpassning blir det, hur kan man inte se kopplingen? och att börja sälja nexus som en ren konsumentlur med olika storlekar, highend, midend whatever holkar lixom ur grejen med just nexus.

Det är väl ingen jättegrej eg jag tycker bara det är tråkigt.

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ok? Så bara för att något fungerar så vill man inte ha nya funktioner och förbättringar? Så resonerar inte jag. Vill ha massor av nya uppdateringar och jag vill ha det fort. :) Så en Nexus tack.

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jo det vill jag absolut. Nya funktioner och förbättringar är förstås jättebra. Tidigare var dock mitt behov av uppdateringar större då jag ville ha bort lagg samt få bättre batteritid. Detta löstes iom JB.

9. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Det är ju klart det blir mer jobb mer fler Nexus men om jag hittar på så har Google 10 personer (påhittad siffra) som sitter och arbetar med uppdateringar till Nexusen. Då anställer de 40 stycken till för att syssla med de nya 4 stycken (påhittad siffra igen) Nexusarna för att kompensera. De kanske satsar lite pengar på projektet Nexus. Så blir alla uppdaterade lika fort iallafall och lika bra som förut. Som sagt flera gånger strävar de nog framåt och vill göra det bättre eller behålla det lika bra. Inte göra det sämre.

10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Just precis.
    Bara att skjuta in fler personer på det så blir det ju likadant.

Eller så blir det som så att det blir standard för telefonerna.
    Kanske finns det 2 standarder (exkl cdma/gsmvarianter) i form av snabb och
    lite långsammare..

Då är det ju bara mindre uppdateringar kvar.

Värt att flika in igen;

Det går fort för företagen att få upp en rullande Android på en telefon.
    Framförallt när de sitter på källkod för all hårdvara.

Noterade testtelefoner med Xperia arc med alphamjukvara rullandes bara
    ett par dagar efter ICS släppts.

Finns annat som tar mer tid. Jag är inte ett dugg orolig.

// A

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Varför ifrågasätta kompetensen hos Google som trots allt huserar bland de bästa ingenjörerna som finns. Att tillverkare själva tar tid på sig och diverse verifieringar tar extremt lång tid är ju inte Googles fel. Jag ser gärna valmöjligheter, det finns givetvis orosmoln om långsammare uppdateringar men själv ser jag inte att sannolikheten för det att bli sanning för stora. Hade varit trevligt att få en snygg Sony också, hoho.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Koreanen gillar detta.
  12. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Om jag har fattat rätt (trots min skitskola KTH enl neddie) så har PDK beta programmet pågått en bra tid sen försommaren, där olika tillverkare har haft sina team hos Google vid Mountain View Bldg 44, så det borde bredda kunskapen om de nya Android versionerna och hjälpa till med snabbare uppdateringar. Men självklart är jobbet inte enkelt.

neddie gillar detta.
  13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Trots att du har gått ut från en skola i klass med Tony Tiger University så tror jag att du förstår fel. ;)

Problemet är inte kunskapen, problemet är tiden... Dvs att när Google släpper en ny androidversion till AOSP så börjar alla tillverkare att göra sina portningar till sin hårdvara och sen ska den certifieras och det är där tiden ligger.

Tanken med PDK är att Google ska skicka ut en så pass färdig version av den "nya android" 2-3 månader innan den lanseras att den går att använda för att få igenom certningarna. Så när de väl släpper den slutgiltiga är det bara lite finlir som återstår och sen tjoff kan de släppa den.

Så har i alla fall jag förstått det. Men visst, det underlättar säkert lite om de får hälsa på hos google för lite tips och trix.

Last edited: 19 okt 2012
  14. Droid55

Droid55 Guest

Jag är inte hemma kl. 15 den 29. Någon som vet om det går att se livesändningen i efterhand? Kommer hem först halv fem...

15. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    3G + youtube app + mobilen? :)

Skämt åt sido. Sist hittade jag ganska omgående Googles event om JB som
    jag skickade till polaren. Så - ser inte att det skulle vara annat denna gång.

// A

16. Droid55

Droid55 Guest

Kan inte göra så på min arbetsplats, sen har jag ingen smartphone (hoppas på köpa Nexus nu).

Får hoppas det. :)

17. Nosfo

Nosfo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det inte bara för Google att knåpa ihop sin nya version av android och sen upp till den/de eventuella godkända företagen att se till att den hårdvara som ska heta Nexus fungerar.. Om LG Nexus floppar lär de tappa en stor del av marknaden..

Tanken med Nexus är väl att OP:ett ska vara orginal, det vill säga samma programvara till nexustelefonen eller telefonerna.. så en eller flera nexus bör ju inte spela roll för google. Tillverkarna av telefonerna får ju lite större press på sig att hålla tiden som visserligen kan påverka. Men om alla telefoner utom en fungerar bra med android så kan man ju dra slutsatsen att det är något med hårdvaran och inte android som operativ..

eller tänker jag fel?

18. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ja... Du verkar tro att Android är något program man bara kan installera på en mobil.
    Googla lite, läs på...

19. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Hängde inte riktigt med vad du menade men tror inte att tillverkarna ska göra något när det kommer till Nexus utan det är Googles jobb att uppdatera helt och hållet. Om de har det som det vart alltså.

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

20. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER