Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Haha Facit är som han är, bara att blockera så slipper man trollet :) Men ska bli kul att se eventet på Måndag, alltid lika spännande och se vad de haft för sig

2. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Hur blockerar man? :O

Denna tråds död är på måndag klockan 15 :)

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

3. Droid55

Droid55 Guest

Alla har olika behov Facit. Jag tror precis som du att många tittar för mycket på specifikationer än att se till sina behov (gäller inte bara telefoner). Nu menar jag inte att ni i tråden som efterfrågar minneskortplats, stort inbyggt minne eller 4G inte ser till era behov. Det vet jag inte och det intresserar mig inte heller.

Det handlar om att prioritera. Hur viktigt är Vanilla Android och uppdateringar direkt från Google? Kanske skulle du trivas med en annan Androidlur som istället har minneskortplats och/eller stort inbyggt minne och 4G. Ibland är valet lätt (någon skrev att det var problematiskt utan minneskortplats ovanför Sthlm) och ibland är valet svårt (jag vill ha bra kamera men i övrigt finns det inget jag saknar hos Nexus).

Last edited by a moderator: 27 okt 2012
  4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Absolut inte. Jag frågar bara varför man måste ha 4G.
    Förstår du?

5. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362

MINA ENHETER

Kanske kommer ha helt fel på måndag men jag tror Nexus 4 kameran kommer vara helt ok. Inte iPhone 5/S3 klass men ungefär lika bra som S2. Om man kollar bilderna som Gundotra tog med Nexus 10 verkar dom ha satsat rejält på mjukvaran med HDR mode etc. Dom köpte ju ett företag som heter Snapseed som sysslar just med mjukvara för bilder

6. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Vad ska du med bättre kamera till? När du tar RAW-bilder till din senaste klädkollektion eller? Man behöver inte bättre kamera i mobilen man tar ju ändå aldrig kort med mobilen.

För dig är det inte bra att det kommer bättre mobiler tydligen, driva tekniken framåt är dålig enligt dig...

Sluta med dryga svar och frågor så kanske någon tar sig tid att förklara, just nu är du inte värd att lägga tid på, detta är sista inlägget till dig någonsin. ciao!

ftangstrom gillar detta.
  7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Längtar efter den nya och jag kommer troligtvis att byta bort den mot min S3a.

Tyvärr känns det lite som allt har blivit lite förstört när allt verkar ha kommit ut ur i förtid, men men. Hade dock hellre sett att Samsung hade gjort den, men det är nog en smaksak. :)

Ser att det har pratats kamera och för mig är kameran viktig då jag har ersatt digitalkameran med mobilkameran. Så hoppas på en grym kamera!

Sent from my GT-I9300

8. Droid55

Droid55 Guest

Var hittar jag bilderna av Gundotra tagna med Nexus 10?

S2 har bra kamera så jag blir glad om kameran är i klass med den.

9. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362

MINA ENHETER

10. Droid55

Droid55 Guest

Bättre bilder.

Nej, det har vi systemkameran till. Mobilkameran är som en paparazzi dvs. är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Visserligen brukar paparazzis har bättre utrusnting (typ systemkamera) men vanligt folk som inte har det som yrke har mobilkamera.

Tvärtom. Folk tar fler bilder med mobilen är med sin renodlade kamera.

11. Droid55

Droid55 Guest

Samma här. Jag har visserligen en systemkamera som inte kan ersättas av en mobilkamera. Däremot vill jag ersätta min kompaktkamera från 2006 med en mobilkamera. Självklart får jag bättre kamera i en modern kompaktkamera men den fyller ingen funktion när den aldrig är med när något händer.

Systemkamera = Väl utvalda fototillfällen (arrangerade)
    Mobilkamera = Oväntade fototillfällen (spontana)
    Kompaktkamera = Ligger hemma och dammar

12. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10

Jo... Jag ser det, du verkar också tro att alla andra är så korkade så de inte förstår dina meddelanden. Du ställde en fråga men det var verkligen inte det du menade, du är rätt så naiv du...

Skickat från min Xperia S

ftangstrom och pmugghc gillar detta.
  13. Droid55

Droid55 Guest

14. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

8 GB lagring måste ju vara ett skämt, hur fasíken tänkte google där?

Eller är det RAM det åsyftas? ;)

15. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    För de som inte behöver så mycket utrymme kan då köpa den billigare. För resten är det bara att köpa den med 16GB.

16. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja, det är lite för snålt. Speciellt nu när det börjar komma bra spel som tar över en gb.

17. Droid55

Droid55 Guest

Alla spelar inte. Finns kanske de som vill betala mindre och klarar sig med 8GB.

18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

16Gb är ju ett skämt med. Vad kostar 32GB lagring, 50 sek?
    Märkliga val google gör, trådlös laddning men saknar mer basala egenskaper som vettig lagringsutrymme.
    Spela in hd video med kameran och minnet tar slut snabbt, eller lägg in lite större spel och lagring fullt på en gång. FAIL.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag ska ta bilder såklart? Tar massor av bilder, ca 4000 sen jag skaffade min S2 för ett år sen. Vadå driva tekniken framåt? Jag frågar ju VARFÖR folk känner att de måste ha 4G. Det säger inte att jag tycker att folk inte får ha 4G. Jag är bara nyfiken på varför... Vad det är som gör att man känner att det är en dealbreaker om den inte har det. För mig personligen är det bara onödigt då 3G fungerar mer än väl för det jag använder mobilen till när jag är ute. På jobb och hemma har jag wifi. Vad är det för drygt att fråga vad folk använder mobilen till? kamma dig.

20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Förmodligen vill de driva folk mot att lagra saker i Molnet... Vi får se vad de säger på presentationen. Man kanske får en massa gig i Gdrive och Google music osv.