Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Håller med neddie. För mig är nexus en mid-high end lur som slåss med de bästa inte pga hårdvara men mjukvara, inte en lur eller serie lurar som ska tilltala så många som möjligt. Utvecklartelefon, screw vanliga konsumenter! :-)

Skickat från min LT26i

neddie gillar detta.
  2. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Efter att jag köpt Nexus 7 så kommer jag aldrig köpa något annat än Nexus i framtiden. Det är överlägset bäst med det senaste och snabba uppdateringar och utbudet av ROMar. Jag är frälst :-)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

3. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

JaQan, ftangstrom, BMarkusK och 1 annan gillar detta.
  4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Verkar som det blir lg'n... Trevligt. :-)

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Hoppas även på en lätt uppdaterad galaxy nexus budget variant. Mest för att det verkar störa så många.

pmugghc och grubblare gillar detta.
  6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Optimus G som nexus = WIN!

Med spräkt skärmglas och en trasig hörlurskontakt så skulle det gärna få komma lite info snart.

7. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Sluta trolla nu Facit. Du får starta egen tråd om du ska bråka. Detta är den ända tråd jag följer slaviskt så sabba den inte.

Jag hoppas också att det kommer flera varianter. Gärna i olika prisklasser. Fast själv vill jag ha en high end super mobil. Så väljer den med bäst specifikationer. Tusen kronor hit eller dit får kvitta trots att man är student. Hoppas på en quad core med 2 gb ram och med skärm mellan 4,6-4,9 tum. Optimus G alltså vore guld fast Google sköter uppdatering. Märket spelar verkligen ingen roll om det är Nexus men är skeptisk till Sony för de mobilerna är så fula enligt mig. Samsung, LG, Motorola, HTC funkar.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ursäkta? Vad trollar jag om? Du om något trollar väl med dina "önskningar" som inte tillför så mycket.

9. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Den kommentaren var ju bara för att reta Nellie. Mina önskningar som många andra önskningar i denna tråd tycker jag inte är så farligt störande direkt. Och trolla innebär ju att du skriver en stötande kommentar som inte tillför annat än bråk. Att önska är inte stötande och skapar inte bråk.

10. Droid55

Droid55 Guest

Spännande!

Jag har inget emot billigare och dyrare Nexustelefoner. Själv blir jag nöjd med en uppdaterad Nexus från Samsung. Jag hade troligen köpt nuvarande Nexus om det inte vore för kameran är så dålig. Jag vill gärna ha 8MP i klass med S3 och minneskort (om det inbyggda minnet ska förbli 16GB) som ryktet påstår. Huvudsaken är att skärmen inte går över 5'' för annars vet jag inte vad jag gör. Sen får LG (eller andra) gärna bidra med sin Nexus.

11. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Lovade mig själv att aldrig köpa LG igen efter O2X men om Google sköter updates är det guld. Har alltid gillat hur nice hårdvaran på O2X var, det jobbiga var alltid mjukvaran.

12. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Gillar också det där. Sen vill man ju såklart ha Key lime pie och att det är mer optimerat än Jelly Bean som jag antar redan är grymt. Med sd kort och bättre kamera hade jag nog valt förra nexus före Note. Så denna blir bra. Gärna 2 gb minne som liten extra finess.

13. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Det klagas mycket på kameran här. Jag håller med att det inte tar superbra. Men målsättningen när den kom ut var att ta bilder snabbt, "zero shutter lag". Då när den kom i november slog den väl alla andra på den punkten? Nu har det kommit andra som är snabba och tar bättre bilder, men då var den letande på det.

14. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Intressant perspektiv på hur Nexus har utvecklat sin målgrupp, samt sammanställning av telefon kandidater. Sony är inte med:

In the end…
    …there’s no telling whether or not Google’s newest Nexus will be one, all, or none of the devices listed above. Really, the only thing that can be said for sure is that the Nexus brand ain’t what it used to be. What once was a product line meant for Android hobbyists and the contract-averse has now made a major mainstream impact in the hardware market with devices like the Nexus 7. The natural follow-up question to ask is what role this supposed Nexus phone is supposed to play now that the brand it represents has evolved — is it going to be a nerd’s device? A mass-market crowdpleaser? With any luck, that answer and more should become apparent before the month is over.

Källa:

http://m.techcrunch.com/2012/10/01/...one-is-it/?icid=tc_mobile_art&category=mobile

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Man hoppar ju en riktig "nördmobil" när det gäller hårdvara, dvs in med allt som går. Men den måste se bra ut. Där tycker jag att LG har gjort en mindre jackpot med Optimus G.

Men jag "måste" ha en bra kamera i min mobil så blir det inte en Optimus G utan bara en svettig refresh av förra Nexusen så blir det en Lumia 920.

16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Google har väl sagt ca 9 miljarder gånger att det inte kommer att komma en Nexus med SD-Kort?

17. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    ni ser så olika vi tycker, jag skulle ta "nördmobilen" direkt jag :D!
    därför hoppas jag att det blir flera, för jag tror inte det är många av alla oss som som är nöjda på alla punkter med våra nexusar, fast vi ändå älskar dem och inte hellre skulle vilja ha nåt annat. och även om vissa punkter sticker ut lite mer så är det ändå inte rakt av samma grejer vi allihopa önskar hade varit bättre.

själv struntar jag tex i att kameran är lite pottig - jag är bara nöjd att den är så snabb, men jag vill ha mer RAM och större minne, hellre internt än sd-kort faktiskt. och skärmen är finfin som den är, (fast det är lite sunkigt att den inte är lika reptålig som gorilla glass). men kan jag få en nexus där ALLT är top of the line så tackar jag inte nej, och jag betalar gärna för det :D!

18. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Verkligen! Skulle kunna betala Iphone pris för en sån mobil. Eller nästan iallafall. Ingen vettig människa betalar Iphone pris utan att lida liksom. 8 tusen för en mobiltelefon? Nej tack.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Det bästa vi kan få är Optimus G... Så dregla över den i så fall och den kostar inga 8k.

20. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: