Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Ja men vad jag förstått så kommer väl en Optimus G komma + Optimus Nexus som är väldigt lik men vad jag tror så kommer Nexus vara något sämre. Eller är det så att Optimus G inte finns utan den är Nexusen?

2. Droid55

Droid55 Guest

Kameran fick kritik redan från början vilket jag förstår. En telefon i toppsegmentet kan inte ha så dålig kamera. När Nexus kom fanns S2 redan på marknaden som har bättre kamera. I övrigt var det ingen dålig lur när den kom.

3. Droid55

Droid55 Guest

Imponerad över att du håller räkningen!

Det är bara ett rykte så det kan mycket väl vara felaktigt. Jag kommenterade bara ryktet. Vågar faktiskt inte säga vad som komma skall men önska kan jag.

4. Droid55

Droid55 Guest

Självklart, men ALLT innebär en bra kamera och inte en kamera som känns flera år gammal. Även om jag inte tycker iPhone är prisvärd så har den i varje fall bra kamera (finns självklart bättre men jag efterfrågar inte den bästa typ Nokia utan bra nog för sitta på en lur i toppsegmentet).

5. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Kan vi inte försöka hålla oss till vad tråden handlar om, NYHETER om nästa Nexus? Har man behov av att skriva vad som är bra och inte bra och vad man önskar och inte önskar så kan man väl starta en ny tråd eller leta upp en som handlar om det.

tobebb och Olle gillar detta.
  6. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Man måste få tycka till om rykten i en ryktestråd. Eller är det bara jag?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

kissidor, Droid55 och Facit gillar detta.
  7. Olle

Olle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

8. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    BMarkusK gillar detta.
  9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej nej nej nej nej nej... :cry:

Då var Nexus serien död. RIP.

Detta betyder att tillverkarna är ansvariga för att uppdatera mobilen och inte Google. För om man släpper detta "fritt" så kan det komma dröser med Nexusar och det finns inte en chans att Google kommer sitta och göra tillverkarnas jobb gratis och anpassa Android till dessa mobiler.

Så den tiden när det tog en vecka eller två efter att en ny Android version visades upp innan den trycktes ut till alla Nexusar är därmed över.

10. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Det vore fantastiskt bra om det är sant. Eftersom tillverkaren förbinder sig till vissa regler och där lär det ju ingå att tillhandahålla uppdateringar inom en viss tidsram och troligen också minst 18 månader som de har försökt trycka på tidigare.

Detta kommer göra Android i stort så mycket bättre. The end of fragmentation..

11. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Är du trött? Det har man redan idag, att de ska uppdatera i 18 månader.

Det är MYCKET sämre att t ex LG ska fnula på android 5.0 i 13 månader innan de släpper den till sin Nexus än att google trycker ut det någon vecka efter.

Hur tänker du?

12. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Ryktet sa att man ska kunna trycka ut uppdateringen direkt och i efterhand får man välja till Touchwiz som exempel när Samsung gjort klart pålägget. Troligt att man väljer det för att få några värdelösa funktioner som slöar ner telefonen. Detta rykte är ett av de bästa jag någonsin hört.

13. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hoppas ryktet stämmer och jag kan köpa en LG Optimus G Nexus i Nov med Android 4.2.

Att vi får den till Sverige med LTE som fungerar här och 13MP kamera vore ju inte fel.. så bra kan det väl inte bli dock?

14. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Så du tror på största allvar att Google kommer sitta och göra jobbet åt företagen ochaanpassa mjukvaran och skicka ut den? Kanske finns 15 nexusar om ett år.

Låter inte troligt att det är Google som sköter uppdateringarna. Dom outsourcade ju galaxy nexus uppdateringarna i norden till Samsung av en anledning och vi vet ju hur det gick. Tror det bara var början. Kommer ta månader för framtida nexusar att få sina uppdateringar precis som vanliga mobiler idag.

15. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Känns som du har helt rätt i vägen som nexus serien kommer gå, dock borde det alltid finnas en "Google vanilla android" som google själva testar sitt operativ för att finna buggar och liknade!?
    När dom känner sig klara med det så skickar dom ut den till samtliga tillverkare med nexus serie där varje tillverkare får testa koden (Ala Samsung sverige) för att sedan godkänna, skicka till google igen som ska godkänna igen för att sedan pusha ut uppdateringen!?

Vilket på Galaxy nexus innebär en fördröjning på ungefär 2-3mån med uppdateringen.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

blir det vanilla som skall skötas av diverse tillverkare blir det fan en galaxy note 2 för mig ist tror jag... :(

17. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag antar att Google inte är dummare än så att de villkor som de sa som gäller för Nexus innebär att en mjukvara, vanilla Android, passar alla Nexus och kommer ut samtidigt direkt från Google. Sen får tillverkaren själv krångla med Sense och TW osv som jag inte kommer vilja ha iallafall. Som skulle komma ut som ett pålägg på vanilla för de som vill ha.

Men om det är så att villkoren inte innebär att Vanilla passar alla Nexusar så håller jag med dig att då tappar Nexus sin status och blir precis som alla andra mobiler. Men så dumma är google inte tror jag iallafall.

18. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Du har uppenbarligen inte läst om yakju vs yakjuxw när det gäller Galaxy nexus?

malajo gillar detta.
  19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ok, du har uppenbarligen absolut noll koll på hur en process för att uppdatera en mobil går till på. Det är INTE Touchwiz och Sense osv som tar tid. Det är CERTIFIERINGEN som tar tid. För GSM, 3G, 4G, wifi osv. Kommunikationen mellan hårdvaran och mjukvaran. Det lagret som kallas HAL.

Den tar lika lång tid om det är Vanilla eller inte och det är den som tar upp överlägset mest tid.

För varje ny version så måste den certifieras och ibland så kan man inte göra det globalt utan för varje land individuellt mm. Ingen operatör vill släppa ut en ocertifierad lur på deras nätverk som kanske sänker deras master.

Så kan alla människor sluta tro att det bara är att trycka ut en ny version av android så länge den är vanilla och att det är TW osv som gör att det tar flera månader längre. Tack.

20. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Du som verkar ha bra koll på detta, kan du förklara varför Nexus S kunde ha global certifering medans uppenbarligen inte Galaxy nexus? Är det penga fråga eller vad handlar det om? Det var ju samsung som i så fall certifierade telefonen i sverige?

Och varför släpper operatörerna ut telefonen på som har yakju på nätverket som inte är certifierad för sverige i fall det finns risk för att sänka deras master?