Nytt i X10 efter 1.1.27 uppdateringen

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Rockness, 8 jul 2010.

1. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1.1.27? Min hittar då ingen ny. Varken OTA eller SEUS.

2. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Alltså, det handlar inte om att Swedbanks app ska godkännas av Google, den är redan godkänd eftersom den finns på Market. Vad som inte är godkänt av Google är det fingerprint-värde som kommer med den nya mjukvaran. Tillverkarna skickar varje mjukvaru-uppdatering till Google som flaggar mjukvaran och dess fingerprint som säker så att privata/skyddade appar kan ses av användare med det nu godkända fingeravtrycket. Har inget med Swedbank att göra. Det är därför som en ändring till en tidigare version av fingerprint-värdet i default.prop löser problemet och gör att du kan se skyddade apps (däribland Swedbanks).

Edit: Ooops. Ursäkta, jag menade inte att låta besserwisser-aktig.

Last edited: 9 jul 2010
  3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Helt korrekt... dröjer säkert max ett par dagar till så bör nya versionen vara synkad överallt och vi kan då förhoppningsvis se alla skyddade/privata applikationer igen. :D

Tyckte det var bra förklarat och lät inte besserwisser-aktigt alls enl. mig ;)

4. Leo_74

Leo_74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni menar att den nya uppdateringen kommer finnas på SEUS hemsida när man kopplar sin X10.Tack

5. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    SEUS är SonyEricssonUpdateService, ett program som du laddar ner från SE´s sida och installerar på datorn. :)

6. MasterAdde

MasterAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt riktigt om du kör rootad telefon, men om du som jag kör orootad men med nyaste uppdateringen från SE kan du inte ändra stringen som du innan hänvisat till. Sedan är det väl rätt det du säger om appen i sak, men jag menade ju just att appen inte är godkänd för senaste uppdateringen från SE, och det var om du läser just det Swedbank påpekat till Google och bett dom fixa det...

7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har benchat lite på en helt ren installation och på en nystartad lur med standardhemskärmen aktiv.

I syntetiska test verkar skillnaden vara försumbar/inom felmarginalen, men vad berör gränssnittet och skärmens känslighet, så tror vi oss i varje fall uppleva en förbättring från tidigare version. Det är dock svårt att säga något rent konkret utan att ha två telefoner framför sig med respektive mjukvaruversion nyinstallerad. Det är ju mycket lätt hänt att placeboeffekten gör sig påmind i sådana här fall, man önskar undermedvetet att det skall bli bättre och upplever det därför som så.

Benchmark Pi (1.1.27 vs 1.1.16): 6280ms vs 6350ms (Medelvärdet från 10 testkörningar)

Linpack (1.1.27 vs 1.1.16): ~4MFLOPS vs ~4.1MFLOPS (Medelvärdet från 10 testkörningar)

Neocore 3D (1.1.27 vs 1.1.16): 29,2FPS vs 29,3FPS

Softweg (1.1.27 vs 1.1.16)
    CPU: 527 vs 518
    GPU: 24 vs 24
    Memory: 328 vs 324
    Filesystem: 93 vs 84

Input benchmark (1.1.27 vs 1.1.16): ~26-27Hz vs 26-27Hz

8. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har jämfört min X10:a (1.1.27) vs. min polares X10:a (1.1.21) och det är en noterbar skillnad i ''mjukhet'' i t.ex. hopp fram och tebax i menyer, rappare och bättre respons, lite bättre skärpa & ''färgkorrekthet'', sen går det pyttelite snabbare när man hoppar in och ur vissa appar.

9. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

1.1.16?? Heter den inte 1.0.16 ?