Tips: Nytt inofficiellt Base Band

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av cjb, 3 feb 2012.

1. RaazZz

RaazZz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har provat både SC04DOMKKD och XXKL1.
    Med SC04DOMKKD fungerade knappt både wifi och 3G.

Nu när jag har XXKL1 så funkar 3G rätt bra men mottagningen för wifi ser ut att vara kass.
    Först när mobilen hade startat om efter bytet blev jag glad för wifi-mottagningen verkade fungera bra. Sedan efter en liten stund får jag typ ingen mottagning alls längre med Wifi. Samma sak när jag hade provat lite med routern. (tror det var så direkt efter bytet också)

Bytte för att det skulle bli bättre men detta är tråkigt :/
    Funderar på att kanske prova byta tillbaks till standard. :(

2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Testa stock, men tror inte det hjälper tyvärr.. Gör en nandroid backup på det du har, så är det bara att flasha den om du vill tillbaka.

Har du testat på flera olika wifiuppkopplingar? kör du 5ghz eller 2.4ghz? Vilken kanal? Testa appen Wifi analyzer och se om det är många i närheten på samma kanal, det kan ställa till problem.

3. RaazZz

RaazZz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad menar du med det?

Det går ju att välja frekvensband direkt under inställningar så kommer nätverk upp :P är väll 2,4 då ^^

4. Molle123

Molle123 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har testat den ännu nyare SC04DOMLA1?

5. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Om du hade kört på 5ghz hade jag föreslagit att du testar 2.4 eftersom vissa verkar ha problem med 5ghz.. Men det beror inte på det då kanske.. Testa Wifi analyzer och se vad den säger :)

Lite svårt att felsöka via forum, därför jag bara ger förslag på vad som kan testas.

6. RaazZz

RaazZz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Okej :)

Har snabbtestat med den lite nu och den analyserade ju bara nätverken i närheten och kunde ge små förbättringsförslag men inget som jag blev klokare av. Nitt nätverk var det som hade starkast "kurva"

7. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jo, det du ska titta efter är om det är många kurvor på samma kanal, isåfall testa byt till en kanal där det inte är någon, eller iaf inte så många kurvor.

Fler och starkare signaler på samma kanal innebär mer störningar.

8. RaazZz

RaazZz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Godmorgon
    Tack för tipsen. Det finns några fler kurvor än mitt nätverk ibland men de är svagare. Verkar inte som det skulle göra så stor skillnad att byta kanal i mitt fall :)

Jag provade att stänga av inställningen som stänger av Wifi när skärmen stängs av och starta om mobilen. Då löste sig problemet och Wifi funkar bra nu :D
    Får köra utan den strömspar-inställningen.