Nytt "low" för batteritiden, 8 timmar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 16 aug 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ja, det kommer absolut lösa ditt problem.

    I mitt fall var det inte något vanligt installerat program, utan det var själva "android system" som var det "program" som hindrade telefonen att gå nere i vila.

    Endast en återställning utan att installera alla "systemprogram" också löste det. (Innan återställde jag telefonen, och återställde allt med titanium backup, som även har koll på alla systemprogram och inställningar)

    Så testa du en återställning du, och låt sedan telefonen själv installera dina program igen. (Googles inbyggda backup)

    /Söder
     
  2. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Även min N1a har råkat ut för detta, helt plötsligt började nallen dö innan dagen var slut utan ändrade vanor. Ibland hade jag knappt använt den. I dessa fall brukar Android system, cell standby och skärmen stå för majoriteten av batteriförbrukningen enl. infon. Då jag trodde att själva batteriet hade gått sönder köpte jag ett nytt men det ledde inte till någon förbättring tyvärr.

    Så hur har det gått för er andra, har ni också kört system reset och har det funkat? Kan det vara någon app som suger batteri utan att det syns på batteri-infon? Kan det vara hårdvaran?

    Love
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag funderar på om det kan vara någon grej med skärmen, att fast att den ej är igång, så sugen den batteri iaf av någon anledning.

    Jag har inte längre den där sjuka grejen som jag hade när jag startade denna tråden, men jag kör också med nya nighlys av CM ganska ofta nu.

    Men jag kan omöjligt ha telefonen mer än en dag iaf, även om jag inte använder telefonen sjukt mycket.

    Jag har sync på inkorgen, samt mappen Forum, där svar från olika forum jag är med i hamnar. Samt Snowstorm var 4e timma, och RealTemp. Sedan har jag SMS Backup som laddar upp sms till google lite då och då, samt att jag alltid har igång GTalk.

    Misstänker att detta på något sätt lägger sig i Android System och består av batterianvändningen.

    /Söder
     
  4. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte så säker på att det är just skärmen i mitt fall, ibland står Android System och Cell Standby för tillsammans 70-80%. Nallen har även blivit ganska mkt långsammare på sista tiden.

    Är väl värt att testa en fabriks reset, speciellt som tydligen apparna backas upp automatiskt så man inte behöver ladda ner alla igen (vad jag förstått av denna tråd). Är denna backuppfunktion helt automatisk eller behöver jag göra något?

    Vad händer med ota-uppdateringarna? Antar att den kommer nedgraderas till Androidversionen som det var från början 2.1 el 2.0 eller vad det var för att sedan få nya ota uppdateringar så fort man går online. Är detta korrekt? SD-kortet är helt opåverkat antar jag?

    Love
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    En reset tar inte bort dina OTA.

    Backupen, funkar så där enligt mig.

    /Söder
     
  6. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Och det är settings/privacy settings/factory reset vi talar om här? Bara så jag inte gör nåt dumt, brukar inte pilla så mkt med sånt här...
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo.

    /Söder
     
  8. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte hunnit prova ordentligt men verkar tyvärr som mitt batteriproblem består. På 2tim40 min har batteriet gått ner till 85%. Skärmen är använd i 37 min och står för 59%, angry birds 15 min står för 8%, system o standby 7% var resten bara enstaka % var. Innan reseten tog jag bort de flesta program som jag hade installerat efter batteritiden blev dålig. Så känns inte som det är något program, och batteri har jag som sagt köpt nytt utan förbättring. Har även testat olika laddare. Vad göra? Mina två batterier tillsammans räcker kortare än mitt enda batteri innan jag fick problemet...
     
  9. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Så där är det för mig alltid nästan. Det där är ändå inte det värsta för mig. :)

    4-5% i timman om man rör telefonen lite då och då, verkar vara normalt.

    /Söder