Nytt SIM-kort = bättre batteritid?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pitzi123, 6 jul 2010.

1. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Fortfarande ingen 3G teckning i hemmet men på väg upp till busshållplatsen fick jag en pinne 3G ;p på hållplatsen ligger jag på 2 pinnar 3G. Jag har visserligen haft 3G på hållplatsen förut men de e ett bra tag sen, och nu sittandes på bussen har jag inte tappat 3G en enda gång ännu så det finns klara förbättringar ändå även om jag hoppats på lite mer runt hemmet. Batteriet återstår att se hur beteendet blir.

2. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Citerar mig själv och konstaterar att jag 20 timmar efter det förra inlägget här ovanför fortfarande har 30% batterikapacitet!

Det finns ingen annan förklaring än att det nya Sim-kortet gjorde susen! :)

3. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    jag har använt mitt nya simkort från telenor i ca en vecka nu. samma dag installerades den nya uppdateringen. Mitt batteri är avsevärt väldigt mycket bättre. om det är bara simkortets tjänst eller bägge vill jag vara låta osagt. men mycket bättre är det iaf.
    mgman

4. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Uppe i 35h med tidvis ganska hårt användande, några timmar surf totalt, 4-5h musik kopplad till jobbets stereo, några samtal, lite sms och mms, lite spel å annat fippel, ligger på 19% batteri just nu.

5. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

detta tog typ ett halvår för oss på jobbet att lista ut :) varför kunders som förlängde hade skitdålig batteritid medans kunder som fick nya simkort inte hade dom problemen med samma lurar :) tills slut börja vi se ett samband och undersökte med tillverkarnas tekniker :) inte det första man tänkte på direkt.. att simkortet va boven i dåliga batteritider.. bytte ut en hel del batterier åt folk innan kan jag säga :)