Nytt skal till min Magic!

Diskussion i 'Magic' startad av christianofsweden, 1 okt 2009.

1. monk

monk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får mitt nya skal om ca 10 dagar, jag tänkte dokumentera skalbytet och dela med mig av den.

2. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött, jag väntar spänt!

Jag har nämligen lyckats få två små sprickor i mitt skal. Det ena fick jag efter 2v och utan att tappa den eller nått. Den bara var där plötsligt. Den andra fick jag när jag tappade den på skrivbordet. Ingen kanon kvalité på skalen direkt.

3. monk

monk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säg som det är, 1. du satte dig på telefonen och 2. du bankade den i skrivbordet ;).

4. Jacob

Jacob Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har köpt ett svart "full house cover" från ebay och har ett vitt originalskal annars. Gick ganska OK att följa servicemanualen till en början för att byta skal, men de nya delarna skiljde sig lite från originalskalet.

På originalet fanns sju skruvar totalt, på nya är det inte gängat för fem av dem. De två som går att skruva i sitter dock i mitten och det verkar hålla klockrent (förutom skruvarna är ju skalet fäst med snäppfästen).

Det lilla gallret som skyddar hålet ovanför HTC-loggan (framsida) verkar vara omöjligt att flytta över till nya skalet utan att förstöra konstruktionen på originalskalet så det hoppade jag över.

Volymknappen på sidan fick jag inte med nya utan fick använda de jag hade från originalskalet (silver fungerade rätt OK ändå på svarta skalet med röd mellandel som jag köpte).

Själva touchkulan har en ring runt sig som håller den på plats. Jag gick från vitt skal till svart skal och har kvar den vita ringen runt. Försöker kalla det för en "feature", men jag hade föredragit en mer stilren helsvart front om jag ska vara ärlig.

Sen har ju även "mellanskalet" konstiga guldplätteringar som inte finns med på nya skalet (som nixxz nämnde). Jag låtsades först som att de inte fanns och bytte skal utan dem. Allting verkade fungera helt okej, men sen upptäckte jag att GPS inte fungerade, den hittade inga satelliter (allt annat fungerade dock). När jag testade mellandelen från originalskalet så fungerade det igen, och jag upptäckte att det var mycket snyggare oxå! :) Silverkant VS röd kant. Så det har inte gjort mig så mycket.

Det känns som att skalet är taget precis innan sista steget i en produktionsline med tanke på det som saknats. Hörlursgallret och guldplätteringarna fanns inte med i demonteringsguiden så det ska nog inte vara meningen att man ska flytta det själv.

Ni andra som beställt har era skal varit likadana? Och det är bara fråga om det är något ni vill veta. Jag är iaf riktigt nöjd med skalet till slut, svart+silver är snyggt. Lite synd med den vita ringen runt kulan bara...

5. lentzit

lentzit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte också byta till svart skal men det hela blev till en mardröm..

Skalet skiljer sig rejält från orginal, den limmade packningen som går runt skärmens kant är första pärsen att få loss ...helt iaf.

Efter en hel del pill å svett verkade som om allting var på plats och då visade sig att de smål "plåtfolierna" på orginalskalet hade en funktion...vibratorn funkade ej med piratskalet och GPS´n dog. Som om inte det var nog så var de fyra yttre skruvfästen för korta vilket gjorde att skruvarna inte kom ända ner och det i sin tur gjorde att skalet ej gick att dra åt ordentligt...alltså riktigt skit. Till råge på allt lossnade en gänga från plastskalet.

Skurvmejseln som följde med i förpackningen passade inte heller!
    Ni har blivit varnade...vi e snyggast helt enkelt....:-/

Se bild från ebay order ....undvik denna!

Bifogade filer:

6. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Så det går inte att få dit skalet då? Skurvmejseln som följde med passade inte för mig heller.

Har ni gjort så att ni behåller silver i mitten och har svart på framsidan + baksidan?

7. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Verkar än så länge lite väl sunkigt... kan ingen återförsäljare börja med äkta finskal? Är bra sugen på motivskal till framsidan eller liknande istället för bara svart och vitt. Gärna med kvalitet också!

Min knapp knarrar och har en hel del skador, borde nog bli snällare mot min älkskling

8. adde766

adde766 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

9. kepop

kepop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade beställt ett nytt svart skal till min Magic, och det gick bra att plocka av det gamla skalet, det nya verkade också stämma överens med antalet skruvhål och liknande, det följde med både svart trackball och volymknapp i matchande färg till skalet.

Tyvärr visade det sig att skruvfästena i det nya skalet inte satt fast riktigt så bra som de borde ha gjort, så 3 av de 4 "hörnskruvarna" som finns i skalet fastnade halvvägs ner (jag vet inte om de bottnade i fästena, men skalet drogs inte ihop).

Väljer man att beställa nytt skal till telefonen bör man se till att kolla skruvarna och fästena innan man sätter ihop telefonen, annars kan man hamna i en ganska jobbig situation där man inte fullt fått på skalet och inte heller kan få av det. Det kan vara bra att tänka på att reservskruvar till telefonen verkar vara betydligt svårare att få tag på än nya skal.

10. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag bytte skal til svart på min Magic, men behöll den silvriga mittendelen, då jag läst nånstans att gps och vibrationen kan sluta fungera.

11. nixxz

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Okej, någon som kan ta en bild och visa hur det ser ut med halva svart och att ha kvar silver i mitten.

12. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hur jobbigt är egentligen skalbyte? Någon som har en fin guide som fungerar (alltså ni har använt den)?

13. nixxz

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Då inte guld grejorna finns på det nya skalet blir det ganska svårt.

14. lerutis

lerutis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. nixxz

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej igen, ingen som vet vart man kan köpa ett skal som passar perfekt? Alltså ett helt nytt skal. Jag köpte juh ett skal på ebay men det gick juh inte att byta för dom där guld grejorna.

16. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://skalshop.se/

Här hittade jag original baksida till Magic. Jag har den vita men funderar på om det skulle se tokigt ut med en svart baksida. Vad tror ni?

17. nikkeg

nikkeg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad rekommenderar ni för ställe att köpa ifrån? Ngn som köpt och verkligen fått ett skal att passa 99%?

En annan frågan är ni som plockat ned hela telefonen. Relativt enkelt att byta lcd enligt deras hemligstämplade guide?

Tänkte passa på att byta båda skal och lcd på min magic.

18. strandkanten

strandkanten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Telefon:
    Poco F2

MINA ENHETER

Telefon:
    Poco F2
    gick det enkelt att plocka av framsidan på magicen? Ser ut som displayen sitter fast i skalet?
    Måste nämligen byta mitt, har fått sig några rejäla märken i hörnen. Funderar att byta till ett svart från truesupplier.
    tacksam för svar.

19. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som vet om det går att byta ut skalet till magicen? har ganska mkt repor i min sen sitter inte min batteri lucka fast så bra, tror ni att kanske någon liten telefonbutik kan fixa?