Nytt spel: Hamster Climb

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av baskus, 1 jul 2010.

  1. larpez

    larpez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste bara kommentera på ett riktigt roligt spel. Kört skapligt många spel nu och har lyckats ta mig upp på highscoren, en bit kvar till toppen iofs, och har egentligen bara 1 sak att anmärka på.

    När man "dör" måste man vänta på att boxarna ska komma ttillräckligt långt ner för att börja igen. En småsak kanske men det blir rätt mycket dötid när man spelar många games. :-)

    Annars får jag säga det igen, riktigt roligt spel!
     
  2. larpez

    larpez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, tänkte bara lägga till att jag precis slog high scoren. :-P
     
  3. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    älskar sådana här spel! och detta verkar underhållande! :) tack för att du delar med dig, ska fortsätta spela nu! :D
     
  4. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Trevligt spel! Lite ljud också så är det kanon!
     
  5. Raum

    Raum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte läst alla poster, Men finns spelet för QVGA upplösning? :D Skaffar min tele imorrn!
     
  6. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan alla!
    Jag hinner inte svara så nogrannt på allt då jag ska upp om 30 minuter. :P Jag ska lägga ut uppdatering med tilt kontroll, mindre dötid mellan spel nu samt reset av high scores. :)

    Appropå QVGA. Det verkar inte finnas nåt jag kan göra för att få spelet att finnas för små telefoner på market då jag stödjer android ända ner till 1.5. Om jag i framtiden byter till 1.6 kommer jag kunna fixa det. Annars kan jag bara lägga upp apk:er för er att tanka. Jag garanterar dock inget om hurvida bra man kommer se nåt eller om knapparna i menyer hamnar utanför skärmen då jag inte har någon telefon att testa på.

    Hamster Climb apk

    Uppdatering version 0.3:
    * Tilt kontroll
    * mindre dötid mellan spel
    * mer linjär ökning av svårighetsgrad
    * reset av high scores (endast larpez kom in på listan ;-)
     
    Last edited: 6 jul 2010
  7. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skönt spel.


    Tänkte säga att jag fick en FC när jag föll ner en ganska lång väg till marken.
     
  8. acknack

    acknack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kul spel!

    En fundering. Det står "TIPS" i menyn borde det inte vara "HINTS"?
     
  9. pubisboy

    pubisboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det vart mycket bättre och mer spelbart med nya tilt-kontrollen :D Bra jobbat!

    Bara ljudet som fattas som sagt :)
     
  10. dennishagebrand

    dennishagebrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Varningen som kommer upp när batteriet börjar bli lågt kom aldrig upp i spelet sen rätt vad det var stängdes telefonen av sig då det var 0% kvar, har varningen inställd på 15%...
     
  11. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Även touchkontrollerna känns mycket mer responsive efter senaste patchen! good job! jobba på ljud och utveckla spelet med mer stuff som kommer mot en nu!
     
  12. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har luskat ut vad det är som gör att hamstern ser ut att försvinna när man faller mot sin död. Om man drar uppifrån och ner så sker detta :)..
    Har för övrigt spelat lite mer *sneglar på highscore * (man måste få skryta lite.)

    Edit: Ju längre upp man kommer desto mer tydligt blir detta och desto längre försvinner hamstern. Även vid väldigt låga höjder försvinner den men bara under en bråkdel av en sekund.
     
    Last edited: 8 jul 2010
  13. Droid-Nisse

    Droid-Nisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Måste bara säga det att spelet är grymt! Helt klart mycket bättre än winterbells! Jag har bara lite tips som i min mening skulle göra det bättre :).

    Jo jag tänkte på det att grafiken är underbar men skulle det inte kunna gå att fixa förändringar i miljön? När man kommer högre upp så ser man solen, ännu högre upp är man i rymden och man kanske skulle kunna sväva förbi hela solsystemet ;). Vet inte hur mycket mer plats/krävande spelet skulle bli men som en liten rolig grej.

    En annan grej jag tänkte på är angående highscoren... Jag fick över 300 000 på ett game men hade ingen internetanslutning så jag tänkte det ifall det går att fixa att man synkar sina local score på global :).

    Spelet är helt kanon 10/10
     
  14. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej igen! Jag är på semester så det är därför jag är dålig på att svara här på forumet. När jag kommer hem om nån dag ska jag fixa FC som några får vid game over och släppa 0.31.

    Tackar :-) Jag har fått debuginfo i ett mail av en användare angående FC och den ska nog vara lätt att fixa. :-)

    Jag känner mig dum. :-P Skall fixas. Tackar. :-D

    Tackar så mkt. :-) Glad att folk gillar tiltkontrollen. :-) Jag ska försöka förbättra den ytterligare i nästa version.

    Ojdå. :S Ska kolla på det. Hoppas det är nåt jag kan fixa.

    Tackar. :-) Ska försöka fixa ljud så snabbt som möjligt. Alla ideer på nya fallande saker är välkommna. :-)

    Tack för att du testar sånthär. :-D Själv har jag börjat misstänka att fallbilden som är vänd åt höger på hamster saknas på nåt sätt.

    Tack så mycket. :-D :-D
    Förändringar skulle jag gärna lägga in. Just nu skiftar bakgrunden färg lite men nåt mer så som sol o måne osv skulle vara nice. :-) Kanske kometer som kommer flygande. xD
    Appropå online high scores. Jag använder ett färdigt system som heter ScoreNinja som ni märkt. Detta för att kunna lägga till online high scores snabbt utan att behöva göra ett serverprogram och sånt. Nackdelen är att jag inte har sån bra kontroll över scoreninja så sånadär saker som att ladda upp lokala high scores blir svåra att göra eller svårt att hindra folk från att ladda upp samma score flera gånger.
    Jag planerar att göra ett eget high scores system senare där jag får full kontroll och då kan integrera den bättre med spelet och tillåta uppladdning av lokala scores.
     
  15. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Testade apk:n på min QVGA skärm och det funkade bra. (Options i menyn kom lite utanför men fortfarande "klickbar")

    Svårt, men roligt spel, mysig grafik är det också :)
    MYCKET bättre än winterbells.

    Bra jobbat!

    Btw, lyckas inte hitta scoreninja i market, nån som har apk?
     
  16. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar! :-D Schysst att du testar på liten skärm. Tänkte fixa så att småskärmade telefoner ser på market men om inte score ninja syns så äre inte så roligt. :S
     
  17. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej igen!

    Jag har gjort lite updateringar och lägger upp en betaversion här på forumet som jag är jättetacksam om ni testar. :)

    Innehåll:
    * Hamster försvinner inte längre när den faller.
    * Fixat så spelet bör synas för de med små skärmar senare när jag lägger ut på market.
    * Petat på buggen som ger force close när man fallit ner med hamster. Hoppas den är borta nu.
    * Mixtrat lite med svårighetsgrad men det är inte bestämt än.

    Hoppas allt funkar som förut + bättre. Om ni orkar testa så berätta vad ni har för version av android och vilken telefon ni kör. Är speciellt intresserad av testare som upplevde att spelet krashade och de med version 1.5 och liten skärm.

    Tackar på förhand. :)

    Länk till apk
     
  18. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kan inte hitta den. Men jag har en HTC Wildfire. Kan kanske bero på det?
     
  19. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är bara att ladda ner denna: Länk till apk :-)
     
  20. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har testat att läsa koden ovan och att söka i buiken. Den finns inte där för mig och det betyder väl att den inte passar till min HTC Wildfire