[Nytt Spel] Lingus

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Zlaire, 17 okt 2010.

  1. Zlaire

    Zlaire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev just klar med min första app, Lingus.

    Det är en slags vidareutveckling på det gamla Lingo-programmet (om någon kommer ihåg det).

    Jag utvecklade allt från grunden vilket i efterhand var rätt dumt (animationerna har varit ett elände att få till).

    Beta-testa gärna lite och säg vad ni tycker. Särskilt om ni har problem med highscoren som verkar trilskas en del (använt mig av SharedPreferences för den).

    (finns en gratis lite-version med enda begränsning att den bara innehåller fyra bokstäver långa ord)

    [​IMG]

    [QR]market://search?q=pub:Apptinus[/QR]
     
  2. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ganska stort spel... Du bör ordna så det går att flytta till SD-kortet på 2.2. Vi med Desire har inte så mycket utrymme på telefonen. :(
     
  3. Zlaire

    Zlaire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Å trevligt med lite feedback.

    Jo spelet är stort, för stort. Jobbar på att minska det (ordlistorna är i klartext för tillfället till exempel).

    Hur menar du med flytta det till SD-kortet? Går det inte att välja att installera där direkt? (dum fråga kanske)

    Som sagt har jag haft problem med att highscoren rensas i tid och otid, det fixas i nästa uppdatering. Kommer även släppa engelsk version inom kort om någon är intresserad av det.
     
  4. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  5. Zlaire

    Zlaire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser man på. Tackar.
     
  6. Zlaire

    Zlaire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nya uppdateringen uppladdad.

    Lyckades nästan halvera storleken på applikationen. Bildkvalitén fick ge efter lite men det är det nog värt.

    Prova gärna och säg till om problemet med highscoren är helt borta (tror jag fick till det nu).