O2X eller Arc?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Xaphod, 21 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hade lätt valt Arc!!
    Jag tror verkligen på att SE har gjort sin läxa denna gången!

I videon från Feber säger dom att detta är första androidtelefonen som inte laggar i gränsnittet, och dom föredrar den över optimus 2X!

Specifikationer på pappret är inte allt!
    Det ända man kan tycka är lite snålt är lagringminnet! Men de fler och fler appar stöder app2sd, så det är inget jag oroar mig för!

Det är möjligt att 2X kommer ikapp iom uppdateringar, men det kommer nog först ske inom 6månader och då finns det andra roligare telefoner ute!

För Arc
    -Laggfritt gränssnitt och allmänt bättre mjukvara
    -bättre kamera
    -bättre skärm
    -snyggare och inte lika tråkig design
    -ganska mycket lättare!

För 2X
    - dual core (som dessvärre bara märks på pappret!)
    - mer minne för appar

Last edited: 23 mar 2011
  2. Aerographic

Aerographic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dual core som bara märks på pappret? Jag har en o2x och tro mig dual core gör under <3.

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Plus att jag tror nog att det kommer märkas ännu mer i gissningsvis nästa version av android :) gissar på dual-corestöd :) eller bättre kanske man ska säga? vet inte hur det är i 2.3 eller i 2.2 :)

4. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Tänker som du, förutom att Arc är ju den klart snyggaste Androiden, övriga ffa Samsung, men även LG är ju iPrison lika.

Last edited: 26 mar 2011
  5. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Kände lite på en dummy arc idag, tycker att X10 ligger bättre i handen med den rundade baksidan. Tycker inte om den här trenden med platta baksidar bara för att allt ska vara så tunnt som möjligt :( Ligger inte lika bra i handen då =/

6. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Pest eller kolera enligt mig.
    SE har bara släppt sämre lurar än väntat sedan de gav sig i kast med android.. må hända att x10 mini var ok med tanke på priset med alla andra har inte levt upp till förväntningarna.

LG.. ja vafan.. det är LG. Hur väl tror du de kommer sköta uppdateringar osv till sina telefoner? Njae. Dessutom är det lite typiskt LG att släppa saker först- som sedan inte håller måttet. (Fast man kan ju hoppas att det inte är så denna gång).

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

O2X: Inte vacker
    Arc: Vacker

Lätt val för mig, Arc :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 28 mar 2011
  8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Arc alla dagar i veckan. O2X är en hypad, stor, tung och klumpig telefon som dessutom verkar ha seriöst problem med batteritider, skärm och andra småsaker.

Jag har haft en X8 sedan dagen innan den lanserades i Sverige. Hur nöjd som helst. Min flickvän har haft en X8 sedan några månader tillbaka. Hur nöjd som helst. Hon uppgraderade den dessutom till senaste programvaran själv (stolt blir man!) idag och nu verkar den ännu rappare.

Jag skulle absolut kunnat haft en SE igen! Skulle jag inte köpt min Atrix skulle det stått mellan Arc och SGS2.

9. Aerographic

Aerographic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inget fel på min o2x <3 Men men.. folk tycker och tänker annorlunda! :)

10. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Något som verkar vara sant är ju tyvärr det här med uppdateringarna, den skulle ju släppas med 2.3

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

11. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Say what? Seriösa problem med batteritider? Seriösa problem med skärmen? Och andra småsaker? På vilket sätt är telefonen hypad, stor, tung och klumpig?

Du kanske kan motivera lite istället för att komma med påhitt. Min polare har fixat en Atrix från USA och jämför vi båda två så är min o2x klart bättre än hans. Får bättre resultat på benchmarks, känns mycket bättre i handen än plastiga atrix och hastigheten när det gäller wifi samt 3g är mycket bättre på o2x.. Sen är det ganska uppenbart att de som är missnöjda är de som syns på diverse forum då de behöver hjälp.

Mitt tips till dig är O2X. Sjukt bra telefon. Laggar inte ett dugg. Batteriet håller i 2 dagar, klarar av att spela alla möjliga spel utan lagg. Helt fantastisk!

Last edited: 29 mar 2011
  12. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror att O2X är väldigt värd att köpa enda ARC har över O2X är ju kameran. 2.3 kommer ju komma till O2X också. Ärligt talat så om jag skulle vilja ha en mobil med kamera som kan konkurera med ARC så skulle jag faktiskt hellre gå över till Nokia.

Känns som att väldigt många inte ser problem med SE även fast dom har strulat i hur många år som helst.

13. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Oavsett vilken lur det blir så kommer det att finnas gnäll, buggar och klagomål i respektive läger. Båda lurarna är garanterat värd sina slantar. Det handlar mest om tycke och smak. Har du riktigt mycket beslutsångest så köper du båda :-)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Att överhuvudtaget börja jämföra benchmarkingpoäng mobilerna emellan är ju ett big fail enligt mig. Märker man ingen skillnad vid själva användandet skall alltså ett program få avgöra vilken som är "bäst"? Lät mycket roligt tycker jag.

Har tyvärr inte haft möjligheten att prova både SE Arc och LG O2X. Väntar fortfarande på att få pilla på Arcen.

Var inne på TM i Sthlm igår och fick möjligheten att pilla på en O2X. Förutom att försäljaren inte hade en susning om mobiler i allmänhet samt O2X i synnerhet, var han dock väldigt service-minded och jag fick pilla på hans O2X.

Nu fick jag endast 5 minuter med telefonen men den övertygade verkligen inte under denna tid. Feltryckningar på skärmen, problem att komma in i kamera-mode, mycket seg i menyerna, lagg vid scrollningar och så grädden på moset, en otroligt suddig testbild.

Jag vill inte påstå något med detta, jag fick som sagt bara 5 minuter, den tiden gör ingen mobil rättvis, så pillar gärna på den igen, lite längre, samt försöker göra lite inställningar i kameradelen. Det jag dock kan påstå är hur i h--v--e försäljaren bakom disk inte bytt ut sin telefon mot en ny. Denna kan inte ha haft alla skruvar ditsatta. Men som sagt, han kunde inte så mycket om mobiltelefoni :).

15. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Jag är nog i samma sits, står mellan Arc och Optimus 2x.

Jag pillade på optimus på elgiganten för ett par dagar sedan och är ganska imponerad av snabbheten även om man känner att mjukvaran inte är helt frisk så väger hårdvaran upp det känns det som. Hade en Acer liquid metal för ett tag sedan med bland annat 205 GPU under skalet som självaste Arc och det är en jäkla skillnad på laddningtider i bildgalleri osv jämfört mot LGn. Men det behöver självfallet inte bero på just hårdvaran i sig.

Formatet på 2X känns inte alls speciellt klumpig och stor som en del säger och skärmen är ju betydligt finare, ljusstarkare, kontrast än övriga telefoner på giganten tyckte jag.

Men Arc känns ändå mer "säkert" att köpa pga av tydliga ageranden för uppdateringar och kvaliteten på mjukvaran.

Last edited: 30 mar 2011
  16. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Kameran ÄR ett stort argument för MIG. Men om den nu inte är så bra så finns andra alternativ, dock ej N8... no way!!! :teeth:

Känns som SE lärt sin läxa med Android efter X10 serien, tillåter upplåst bootloader, Gingerbread coh DT till X10 fast de först sa nej, etc.

En lärdom jag haft i åtanke efter SE's X10 serie är att det är ganska bra att ha senaste android version vid köp. Inte livsviktigt, men då vet man iaf.

@robincc: Sedan tror jag O2X kommer bli stor på XDA och custom rom marknaden så den kommer nog vara "framtidssäker" utan problem. Dock kanske det kräver ett litet intresse i att flasha roms, etc.

17. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Dock inte riktigt det jag mena, mjukvarumässigt ser det ut som att dom blivit mycket bättre.
    Det jag syftar mest på är SE:s hårdvara som faktiskt varit under all kritik.
    Kameran i ARC borde slå alla andra android då man använder C-mos sensorer så det är ju knappast dåligt.

18. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag tyckte Arc:en verkade helt klart den mest intressante tills jag läste denna artikel på feber. Vet inte riktigt längre om man vågar köpa en Arc. Jag vill att batteriet ska klara åtminstone en dag. Gärna en dag med mycket fotande och så. Kräver inte att den ska klara en hel dag med spelande men åtminstone en dag där man har igång 3G-data hela dagen och kollar FB lite då å då samt laddar upp nån bild man tagit. Kameran är viktig för mig. Det är den som gör att jag väljer Arc. N8 skulle jag aldrig palla. Aldrig mer Symbian för min del :D

Här är artikeln:
    http://feber.se/android/art/205410/sony_ericsson_xperia_arc_batte/

Tror ni de ligger nåt i artikeln?

19. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Det kan vara en möjlig dealbreaker faktiskt... :neutral:

Men de som skulle kunna verifiera detta är Swedroid med sitt test jämfört med andra androider.

Swedroids test ftw! :)

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:

Absolut, jag måste ha refreshat startsidan säkert 2-3 ggr per timme idag. Börjar få feber på att de inte kommer någon test snart :P

Men den som väntar på nåt gott. Hoppas de som gör testen även läser runt lite i forumet och tittar på de som folk frågar efter mest och även sånt som testare har klagat på. Så alla, oavsett vad dom står, får svar på sina frågor :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.