Min 2 dollars OBD plutt funkar klockrent med min Alfa 156 -05 och min HTC Hero med 2.1 ROM. Kopplade upp sig så galant och visade en hel massa roliga mätvärden. Och som sig bör så var där inga felkoder. Nästan så man vill rycka en spridarkontakt eller nåt bara för att se att det funkar, men bara nästan...
Jag fick min från Droidstuff nu. Jag kommer att leka lite med den i helgen. Men det viktiga är att jag ville höja Droidstuff lite. Snabb leverans och bra rabatt. ++Droidstuff, helt rätt attityd. Ps. Nu ska jag köpa något mer ;-)
Ebay, från en Scorpio1977 för att vara mer exakt. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Blue...t=Motors_Automotive_Tools&hash=item335c9871d0
Jag har nu provat med den som jag köpte via droidstuff men den verkar inte kunna ansluta sig via blåtand. Någon som har något trix?
1) Har du slagit på blåtand på mobilen? 2) Är obdii-prytteln inkopplad i bilens kontakt? 3) Lyser det en röd diod på obdii-prytteln? 4) Har du i telefonens menyer försökt att para ihop telefonen med andra enheter? 5) Har du på uppmaning om pin-kod angett 1234? m v h Henrik
Det är ja på alla frågorna. Men jag lyckades till slut (på en av bilarna) genom att använda programmets (Torque) parnings menyer. Det lyckades där SE misslyckades.
Svarar på min egen fråga... Jo det funkar med X10 mini. Har testat på min BSR-chippade V70 2.5T -04 men det som jag hade sett fram emot mest, laddtrycksinfo, funkar inte. Tror jag läste någonstans att det inte går ingår i freeversionen så jag köpte programet men det hjälpte inte. Däremot så får jag av någon anledning laddtryck på sambons Clio 1,4 16v -03 som inte har turbo. Någon som testat och fått det att fungera på en turbovolvo? Var hittar man PID-inställningar?
Jag har testat i en Volvo S60 (-05) och en V50 (-06). Båda T5. S60 "chippad" från BSR. Får inte upp något laddtrycksinfo i någon av dessa. Men ifrån en Caddy TDi (-07) så fungerar det. Med ad-versionen av torque då alltså.
På X10 verkar det som man ansluter obdII via appen, I övrigt verkar det fungera bra även till min Chevrolet transport. hel nöjd med köpet
Hur gjorde du när du släckte servicelampan? har både gratis och fulla versionen av torque och jag kan inte hitta vart man kan släcka service/airbag lampor. felkoder är dock inga problem att släcka.
Frakten ifrån ebay går inte att splitta. De lägger på så mycket på varje du köper. Det är enbart lockpriser. Bara så du vet. Ifrån oss går den ju självklart att splitta.
Det är inte lockpriser det handlar om utan att det är ganska många dollars som dom slipper betala i provision till eBay eftersom det bara betalas på priset, inte frakten. Ganska vanligt bland Hong Kong säljare