Vi har svarat dig nu, tog lite lång tid bara - sorry för det... har lite mycket att göra ibland :/ Skiva får du ny (ligger bara datorprogram på så är inte speciellt intressant dock) och det skall gå att para dessa nya enheter vi har fått med koden 6789. Vi löser det genom att byta ut din enhet, det kan vara något fel på den kanske. Vi tar själva hand om felsökningen på den enheten du har fått så du kan få produkten du har efterfrågat. Bara följ instruktionerna i mailet så har du en ny enhet inom några dagar!
Läste på droidstuff att den inte funkar på Golf -99, och en i tråden som inte lyckats på en Audi. Men VW/Audi (eller alla VAG, dvs även Seat och Skoda?) har ju ett eget interface via VAG-COM (även om OBDII-uttaget är likadant). Någon som fått det att funka på en VAG-bil?
På min Audi A4 från 98 (B5) fick jag den inte att fungera, därför fick jag byta bil På min nya A4 från 2007 (B7) fungerar den utmärkt. Bägge bilarna hade kontakter som passade fysiskt, men jag tror mig ha förstått att man kan köra en massa olika protokoll i standardkontakten. m v h Henrik
Spännande det där. Jag har en ELM272-adapter på ingång och hoppas på att det ska fungera i min nyligen införskaffade Audi A3 -09.
Köpte en kina-adapter för några månader sen.. funkade dåligt till min mondeo -03, gav värden några sekunder sen låste det sig... Provade alla möjliga inställningar och program, men samma resultat. Provade också att läsa ut felkoder ur en renault 05a, där hittade den inte ens rätt dataprotokoll.. Nu funkar inte adaptern alls. Funderar på att beställa en sånhär: Hitta PLX KiWi Bluetooth OBDII for Android mobile / devices på eBays internationella marknad, där det finns fynd att göra i alla dina favoritkategorier. Allting kan levereras till ditt land! Den adaptern "garanterar" dom ju i princip ska fungera med torque.. Nån som har en?
Är det någon skillnad på ex de droidstuff och xenonhuset säljer jämfört med denna: http://viewitem.eim.ebay.se/ELM327-OBDII-OBD2-V14-Bluetooth-Diagnostic-Interface/110631743111/item ? De ser lika ut men inlägget ovan får en ju att tveka?
Hej! jag har den halvstabila kopian från xenonhuset, köpte för ett år sen typ, vet inte om de har kvar samma. Jag får ut felkoder från ECU, men förstår inte hur jag ska få ut koder från TRACKS eller nolla servicelampan. Volvo 850 GLT -96. ps alla värden från ecu fungerar live mm (guld värt när bilen konverteras till E85 med ecoflex ). Kan jag ta hem VOLVOS EGNA felkodsprogram VOL FCR och koppla blåtandsskiten till min pc/bluetooth och få blåtanden att låtsas vara en SERIELL ELLER USB port till bilen??? Tacksam för alla svar
Nån som använder Torque med en Xperia arc? Jag kan bara välja lägsta kvalitén på videoinspelningen när man ska spela in filmklipp med mätarna synliga. På min gamla Galaxy S så gick det att välja högsta kvalitén,och det är ju ljusår emellan på kvalitén..
Jag har torque på min xperia arc, önskar jag kom så,långt som att spela in... min volvo v40 vill inte kännas vid min ELM327-modul så för mig är det hopplöst. Det suger att ha en volvo från 1998... Sent from my LT15i using Tapatalk
Otur,rattar själv en S40 T4 99 och det funkar kalas med Torque. Du får kontakt med ELM327 med telefonen men kan inte läsa ur felkoder etc med torque?
Japp, har klämt i modulen, Torque känner av att den och får kontakt med den fast lampan står bara och blinkar när den försöker läsa av ECU:n. Blir smått grinig när det inte funkar. Får väl testa på syrrans V70 från 2002 och se om det funkar. Jag har läst att första generationens ECU:er på Volvo s40/v40 inte har samma protokoll som efterkommande bilar men det verkar ju lite långsökt tycker jag. Vore trevligt med en lösning på det här "felet".
Köpte denna http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=160068&title=Bluetooth%20OBD2& på teknikmagasinet för 300 spänn. Den funkar prima till farsans Caddy 2010 men inte till min Mitsubishi Carisma -97. Ska testa på fler bilar, bara lite surt att den inte funkade till min då jag ville ha den för att mäta bränsleförbrukningen...