Obskyr Chrome bugg - Tabbvy utan previews

Diskussion i 'Applikationer' startad av Fraz, 7 sept 2018.

  1. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Jag har hittat en lite udda bugg i Chrome där tabbvyn bara visar titlar. Trodde först att det bara var en ny design (och en kass sådan) eftersom jag inte installerat några nya appar eller så när det ändrades.

    https://i.imgur.com/zx6iKTf.jpg

    I artikeln om Chromes 10års-jubileum var det någon annan (Erik?) som bestämt menade att det såg som vanligt ut för honom, så naturligtvis började jag leta efter andra som upplevt samma beteende. Det enda jag hittade var en obskyr bugg från 2016 i Chrome Beta, som verkade vara server-side. Buggen då var att 'Accessibility Tab Switcher' som man hittar under chrome://flags blev aktiverad oavsett vad man satte inställningen till.

    Tänkte att det var osannolikt att det var samma obskyra bugg som kommit så här flera år senare, men Accessibility-biten verkade intressant. Efter att ha rotat runt i Android-inställningarna så såg jag att det enda jag hade aktiverat i den kategorin var Tasker och AutoInput (tasker tillägg). När jag plockade bort accessibility-tillgång för AutoInput så blev tabbarna som vanligt i Chrome (och Kiwi Browser som är Chrome-baserad).

    Är det någon annan som drabbat av samma bugg? Om så, vad har ni aktiverat under accessibility i Android-inställningarna?
     
    bernard gillar detta.