Jag tror att man kommer ganska långt med stöd för endast Google konton. Lösenord efterfrågas eller lagras aldrig för en användare heller. Man får även en hel del gratis genom att köra med den här setupen, men jag förstår problematiken.
Jag föreslår att man använder det här som en POC för att se hur man kan få till ett extension m.m. och för att se att flödet hänger ihop.
Ett förslag på hur man kan göra det sen med en mer generisk lösning;
När man kommunicerar med agiro severn så skickar man med en hash av sitt device id, om servern inte känner igen devicen skapas automatiskt ett konto. En pinkod returneras till klienten (appen). Denna visas för användaren och krävs för att komma åt sina scannade fakturor via webben och för att koppla ihop webbpluggen.
Vet inte vad man tjänar på att skapa pinkoden via webben först, problemet med inloggningen är inte bara från klienten utan gäller även inloggning till appen från webben. Personligen är jag inte sugen på att skriva en egen kontohantering då jag i princip aldrig signar upp på tjänster som kräver att jag måste skapa ett eget konto med ytterligare ett lösenord att komma ihåg. Man kan såklart koppla på open id/facebook eller liknande för inloggning men det känns också overkill?
Last edited: 15 januari 2011