Öppet köp på laptop

Diskussion i 'Off Topic' startad av resorb, 6 jan 2012.

  1. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte en ny laptop (ASUS X53SV) för 3v sedan från Komplett. Men nu blev jag lite sugen på en surfplatta istället och funderar på att skicka tillbaka datorn då Komplett har 45 dagar öppet köp. Min gamla Dell fungerar ju faktiskt fortfarande, även om den är blä.

    Nu har jag suttit och konfigurerat datorn som jag vill ha den och raderat massa bloatware. Räcker det att göra en återställning, packa ner burken å skicka tillbaks den? (självklart ska jag kontakta kundtjänst först).
    Och blir den som "out of the box" inkl all bloatware, eller kommer det saknas en massa jag tagit bort så jag inte får nyttja öppet köp?
     
    Last edited: 6 jan 2012
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    De lär nog ändå formatera burken enligt tillverkarens regler så det spelar nog inte sådär jättemycket roll.
     
  3. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok. Då borde det ju inte va några problem. Undrar om de kommer sälja den som "ny" sedan, eller om den hamnar i någon "fyndlåda". Har ju trots allt använt den ett x antal timmar..
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Deras regler säger väl nyskick? Då är det väl lika bra att köra en återställning och hoppas att bloatwaren åker tillbaka in :P
     
  5. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Du kan tyvärr råka ut för en återställningskostnad av hela operativsystemet
    så det blir som innan. Finns rätt mycket matnyttig info på detta på sweclockers
    forum under konsumenträtt.
    Finns mycket info om vad du har rätt till vid köp av dator mm. Så gå in och sök
    lite där eller skriv din fråga där. =o)
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    komplett är ett riktigt skitbolag när det kommer till returer överlag och försöker mygla sig ur det mesta så var inte förvånad om dom börja tjafsa om något :(