Öppna länkar i Gmail med annan webbläsare?

Diskussion i 'Allmänt' startad av FRS05, 18 feb 2020.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag använder Gmail appen för att läsa mina mail. När jag trycker på länkar i mail öppnas de genom Chrome. Går det på något sätt att ändra så någon annan webbläsare gör det? Använder nämligen inte Chrome som min standardwebbläsare. Hittar inget under inställningar i Gmail.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Beroende på vilken telefon du har så finns det en inställning för "default app" för vissa saker. Browsern är en av sakerna man kan sätta annan standardapp på. Inställningen finns på lite olika ställen beroende på tillverkare. Sök efter "standard" i dina inställningar så borde ett väl för standardappar dyka upp.
     
  3. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Yes, jag letade upp det och trodde då jag hade löst mina problem. Gick in under inställningar på telefonen så att säga och ändrade till Samsung internet men den öppnar fortfarande Chrome genom mailen.

    Har en Huawei P10 Lite och gick in under inställningar/appar och valde där Samsung internet som min standardwebbläsare. Men som sagt ingen skillnad.
     
  4. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Svarar åt mig själv. Jag gick in under inställningar/appar/Chrome och där "Öppna som standard". Där stod att inga standardinställningar har skett. Men gick jag in på den fliken gick det ändå att trycka på "rensa standardinställningar". Det löste problemet. Sen när jag gick in och tryckte på en länk på mailen kom frågan upp om jag ville öppna länken med Chrome eller Samsung internet. Valde givetvis det senare och "alltid". Har väl antagligen när jag installerade telefonen valt Chrome på den frågan någon gång. Så var tvungen att rensa bort det så att säga.
     
    eastbound och dannejanne gillar detta.